Prima pagină  »  Teste drive  »  Geely MK2
29 APRILIE 2010
7,235
Geely MK2
De Ilie Toma
1
Dupa o serie de teste cu automobile germane, si unul coreean, uite ca trecem la cea mai tanara industrie pe harta auto mondiala – cea chineza. Si, desigur, cand vorbim de "made in China", stereotipurile sunt cele care ne dicteaza perceptiile asupra unui produs.

Asta e Geely MK2. E chiar dragut!


Un anume Schooler, in 1965, a facut un studiu interesant, dar rezultatele acestuia le vedem oarecum firesti astazi. Dansul a constatat ca doua produse identice ca si caracteristici si forme, dar care au aplicate tari de origine diferite pe etichete (cum ar fi sa punem “Made in China” pe unul si “Swiss Made” pe altul) sunt percepute radical diferit de catre consumatori, chiar daca in esenta vorbim de acelasi produs. De atunci au mai fost facute sute de studii vizavi de modul in care percep clientii originea de tara si caile prin care un producator ar putea utiliza avantajele acestor perceptii.

Un automobil “Made in China” inseamna astazi in mentalitatea celor mai multi dintre noi, un automobil de o calitate indoielnica de asamblare si o siguranta slaba. Unul “Made in Japan” sau “Made in Germany” inseamna dimpotriva unul calitativ in asamblare. Dar se pare ca nu intotdeauna lucrurile au stat asa si fiecare industrie auto, privita prin prisma elementului national, a avut a trece printr-o perioada de “pubertate” pentru a ajunge la maturizare.

Partea frontala este proeminenta, iar indicatoarele de directie incadrate in oglinzi arata foarte bine.


Acum mai bine de 100 de ani Henry Ford era cel care s-a gandit ca poate face multi bani din multe masini daca poate organiza o linie fluenta de productie a acestora, astfel incat sa-si eficientizeze la maxim timpul de lucru si randamentul procesului de productie in sine. Si a facut-o, gandind prin prisma expresiei americane “time is money”. In scurt timp, acelasi Henry Ford si-a dat seama ca vopseaua neagra se usuca mult mai repede pe automobile si castiga timp in procesul productiei, si a inceput astfel a produce doar modele T de culoare neagra... Datorita acestor inovatii si gandiri vaste, americanii au fost printre primii care au avut o industrie auto.

Germanii erau priviti foarte multi timp cu un aer superior de englezi, produsele lor fiind considerate de o calitate inferioara celor britanice. Tocmai britanicii au fost cei care le-au impus germanilor eticheta “Made in Germany” in 1887, pentru a-i “ajuta” pe consumatorii englezi sa ia decizia corecta. Doar ca, in doar 7 ani, eticheta “Made in Germany” a devenit un simbol al calitatii si un impuls al vanzarilor, si companiile germane au aplicat-o benevol in marea majoritate a produselor.

Dupa Razboiul al Doilea Mondial japonezii isi puneau din nou bazele unei industrii auto, dupa infrangerea si pierdele suferite in razboi. Automobilele japoneze, in primii ani postbelici, erau privite cu repulsie de occidentali, fiind considerate urate si necalitative. Doar ca in Japonia, oameni ca cei de la Honda au descoperit ca este mai ieftin si mai eficient sa asiguri perfectiunea procesului de productie astfel incat sa nu existe defecte, decat sa remediezi defectele. Si calitatea masinilor japoneze a evoluat intr-atat de mult, incat astazi multe din acestea le surclaseaza si pe cele germane.

Coreenii sunt un exemplu mai proaspat. Priviti un Hyundai sau o Kia de prin ’92-’93, daca mai vedeti vreo una. Sunt firave, putin fiabile, urate si nesigure. Priviti o Kia astazi! In nici 20 de ani, coreenii produc masini fiabile si cu adevarat bune! “Pubertatea” a fost trecuta cu succes!

Doar industria ruseasca se afla intr-o eterna “pubertate”, si asta pentru ca multe Lade sunt si astazi produse pe linii de productie ale anilor ’70, cumparate de la Fiat. Totusi, foarte multi producatori mari si-au construit fabrici pe teritoriul Rusiei, care produc automobile pe linii de productie moderne, la standarde adecvate. Deci astazi nici “Made in Russia” nu inseamna un lucru neaparat negativ.

Ceea ce se intampla in China acum e o minune. De obicei astfel de minuni au loc mai ales pe fundalul unei cresteri demografice accentuate, si asta e si cazul Chinei. O populatie imbatranita poate genera cu greu cresteri economice spectaculoase, in timp ce una tanara o genereaza aproape din inertie. Sunt multi cei care muncesc si genereaza produs intern brut si putini cei care trebuiesc intretinuti prin pensii, iar bugetul tarii dispune de resurse din plin pentru programe investitionale si favoruri economice.

In mediul urban design-ul lui Geely MK2 se face remarcat
Partea din spate are un aer jucaus.


Cu doar 15 ani in urma, in China existau doar cativa producatori de masini, care produceau in mare parte vehicule pentru piata interna si tarile adiacente. Astazi vorbim de un fenomen. Producatori multi, productii de milioane de automobile anual. In 2009, un an de criza pentru intreaga industrie auto mondiala, China a devenit cea mai mare piata de masini si a manifestat in continuare cresteri de vanzari. Pana si cele mai grele nume din industrie au deja uzine aici si isi doresc o buna prezenta pe aceasta piata.

Producatorii chinezi se afla inca intr-o perioada a pubertatii, iar unii din ei dau semne de gandire globala si corecta, si par a depasi aceasta perioada. Warren Buffet a investit in BYD, achizitionand o parte din actiunile acesteia si in scurt timp vom vedea si BYD-uri propulsate electric pe stazile lumii. Geely a cumparat Volvo. Volvo! Cel care era numit intotdeauna “producator al celor mai sigure automobile”! Sunt sigur ca Geely va fi primul constructor chinez care s-ar putea chiar sa ia in scurt timp un calificativ bun la EuroNCAP, aplicand tehnologii suedeze produse in China. Si atunci ce vom mai putea spune despre automobilele chineze?...

Chiar si in panta, cu patru oameni la bord, motorul lui MK2 pare foarte sprinten, deci nu pot crede ca accelereaza de la 0 la 100 km/h in tocmai 18 secunde!


Geely MK2. Tipic "Made in China" sau nu?

Mi-a fost deosebit de interesant testul cu Geely MK2, mai ales pentru ca acum patru ani am facut un alt test cu un Geely, model care confirma calitatea indoielnica a automobilelor chineze si lipsa lor de originalitate. Acel model avea atunci o fata de Mercedes si un comportament ciudat pe asfalt.

Cum au evoluat lucrurile pana astazi pentru Geely? Rapid! In doar patru ani am avut ocazia sa cunoastem un model Geely desenat excelent, bine asamblat si placut in condus.

Diferenta fata de acum patru ani este enorma! Geely MK2 este astazi un model cu adevarat interesant si bine asamblat!


Design.

MK2 are un design foarte reusit si este un model pe care chiar il putem numi original in aspect. Are forme bine conturate, o silueta tinereasca si jucausa, iar jantele cu interior negru il fac chiar de invidiat. Pot spune cu certitudine ca este cel mai frumos model din gama actuala Geely, iar pe grija frontala putea sta foarte bine emblema unui constructor japonez, si l-am fi privit cu totii cat se poate de firesc.

MK2 mai dispune de elemente foarte europene in design-ul exterior, precum indicatoare de directie incadrate in oglinzile exterioare sau faruri cu proiectoare. Practic, Geely MK2 are tot ceea ce trebuie sa aiba un automobil modern.

Design-ul reusit ii asigura lui MK2 o prezenta notabila pe strazile urbane.


Interior.

Am detinut candva un Rover 600, produs in 1999, cu un interior de nuanta gri, captusit cu piele si multe dotari. Englezii de la Rover erau odata renumiti pentru interioare foarte calitative si confortabile. Ei bine, in Geely MK2 am avut un deja-vu, descoperind aceeasi calitate a pielii, a plasticului si a confortului in scaune. Iar asta inseamna foarte decent, credeti-ma! E adevarat ca intre timp automobilele de lux sunt echipate cu piele mult mai calitativa si un plastic de o calitate mai inalta, dar, pentru Geely calitatea de acum este deja una pe care o poti accepta fericit.

Interiorul lui Geely MK2.


Nu-mi place aranjamentul ceasurilor de bord deasupra consolei centrale, insa asta e o atitudine pur subiectiva si nu difera de marca sau modelul masinii. Unicele automobile la care aceasta pozitionare chiar imi place sunt cele de la Mini. In rest, spatiul de dupa volan imi pare pustiu si impropriu, in timp ce tu esti nevoit sa privesti undeva spre centru.

Levierul cutiei de viteze a devenit civilizat si scurt – multe automobile chineze inca mai au un levier lung, subtire si urat. Exista un sistem audio destul de bun, si, chiar daca vorbim de un automobil de sub 8000 euro, sunetul este transmis in 6 difuzoare in interior!

Piele de o calitate buna si loc generos pentru pasagerii din spate.


Geely MK2 dispune si de sistem de aer conditionat, cu posibilitate recircularii aerului. Totul functioneaza bine si poate fi dirijat asa cum o faci pe orice alt automobil. Toate patru geamuri sunt actionate electric, oglinzile sunt de asemenea ajustate electric. MK2 dispune de de multe spatii de depozitare, deci si la aspectul practic lucrurile stau bine.

Ca si dimensiuni, Geely MK2 este comparabil cu un VW Polo, iar pe bancheta din spate ne-am bucurat sa gasim un spatiu generos. Am calatorit in patru la bordul lui MK2, deci doi dintre noi au stat in permanenta pe bancheta din spate. Bancheta e moale si are un unghi de inclinare bun, ceea ce te impune la relaxare. Pana si elementele de prindere ale centurilor din spate au prevazute locuri de retragere in bancheta. Totusi, aici nu exista o a treia centura, lucru pe care un european adevarat nu l-ar fi admis.

Ca si dimensiuni, Geely MK2 este comparabil cu un VW Polo.


Motor

Sub capota lui MK2 isi gaseste locul un propulsor de 1.5 litri, cu patru cilindri in linie si 16 valve. Acesta dezvolta 94 cai-putere si 128 Nm. Desi parametrii de putere si cuplu ai motorului sunt destul de buni, timpul de la acceleratie de la 0 la 100 km, indicat de producator, este de tocmai 18 secunde. In condus, Geely MK2 pare mult mai sprinten de 18 secunde, ceea ce mai duce cu gandul mai degraba la o nepasare din partea producatorului in a masura corect timpul de acceleratie, decat la performante atat de slabe.

Cifrele de consum sunt si ele destul de “rotunjite” de chinezi, si pentru MK2 este indicat doar un consum mediu, de 6.5 litri/100 km. Consumul urban, dupa estimarile nostre, se cifreza undeva in jurul a 8.0-8.5 litri/100 km.

Sunetul motorului patrunde in interior, insa nu depaseste un nivel care ar deranja. Fiind un motor cu 16 valve, tonalitatea motorului este una cu iz sportiv. Cu un eventual tuning de esapament s-ar putea obtine chiar un sunet gen GTI.

MK2 este intr-adevar dragut.


Suspensie.

Suspensia lui MK2 este axata mai mult spre confort si mai putin spre sportivitate. Masina abordeaza denivelarile de asfalt destul de moale, dar un pic cam zgomotos. La un drum lung si de o calitate mai buna a carosabilului, MK2 va oferi un confort foarte bun, iar daca mai luam in calcul si confortul scaunelor, putem spune ca se poate calatori in confort pe distante foarte lungi cu acest model.

MK2 nu abordeaza virajele intr-un mod sportiv, dar se descurca bine si ramane controlabil si la viteze mai mari.


Geely MK2 nu este un amator al abordarii virajelor stranse la viteze mari, dar le face fata in cazul in care sunteti grabit de tot. Puteti observa in imaginile noastre cateva incercari de a aborda virajele in viteza – exista o inclinare specifica unei suspensii mai moi, dar automobilul nu-si pierde aderenta si senzatia de control. Deci, se poate conduce si intr-un ritm dinamic.

Suspensia masinii este destul de "moale" pe drumuri denivelate.


Calitate de asamblare si fiabilitate.

Geely nu este inca un japonez sau un neamt, dar dar nici bani similari nu cere. La exterior, toate elementele sunt bine imbinate si nu ii prea putem aduce critici. Geely MK2 nu arata a o masina de 7400 Euro – atat cat costa – ci a una cu o valoare cu cel putin 50% mai mare. In interior, mai exista elemente unde se pot aduce critici, precum imbinarea captuselii in zona geamurilor laterale sau cea a tavanului, dar e cu mult, mult, mai bine decat la orice alt automobil chinez.

Despre fiabilitate, se poate vorbi acum doar in masura in care masina iti face impresie generala in materie de calitate. Si aceasta impresie e buna. Desigur, adevarata fiabilitate de vede doar in timp, in procesul exploatarii. Modelul testat de noi avea parcursi peste 8000 km si, deocamdata, nu i se poate aduce nici o reclamatie in directia fiabilitatii.

Si tind sa cred ca un proprietar de Geely MK2 va ramane, per total, satisfacut de alegerea sa, mai ales daca isi cauta un automobil la un pret corect, care sa ofere conditii bune de confort si un aspect reusit.

Tind sa cred ca un proprietar de Geely MK2 va ramane, per total, satisfacut de alegerea sa.



Distribuitor Oficial Geely in Republica Moldova:
"Geely Motors" SRL
Showroom Geely: str-la. Sergiu Radautan 5, mun. Chisinau
Telefon: ( 373 22) 733 800
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!