Prima pagină  »  Teste drive  »  Opel Astra
24 FEBRUARIE 2010
16,698
Opel Astra
De Ilie Toma, Constantin Mihalachi, Valeriu Bahnaru
2
Am asteptat mult acest test. In primul rand pentru ca m-au intrigat afirmatiile curajoase ale celor de la Opel precum ca noua Astra va aduce standarte nemaivazute in clasa compacta, dar si standarte inedite pentru un model compact Opel. La momentul primelor informatii prezentate, Opel a numit noua generatie Astra continuatorul filosofiei revolutionare lansate odata cu Insignia, acum aproape doi ani. Iar succesul lui Insignia este un fapt cert deja, la nici doi ani de la lansare, fiind unul din automobilele cu cele mai multe titluri si premii internationale in palmares.



Ce poate aduce prin urmare noua Astra, astfel incat sa dea lovitura in clasa compacta? Vom descoperi impreuna in cel mai picant mod posibil, pentru ca ceea ce am reusit sa testam adauga un condiment savuros testului nostru!


Turbo diesel si turbo benzina.

Avem doua exemplare Astra in test, unul cu un motor diesel sub capota, si altul cu un motor pe benzina. Si mai interesant este faptul ca atat motorul pe benzina, cat si cel diesel, sunt cele mai puternice motoare disponibile pentru noua Astra.

Motorul turbodiesel produce 160 CP si un cuplu de 350 Nm, in timp ce versiunea pe benzina, cu motor turboaspirat produce 180 CP, si un cuplu maxim de 230 Nm! Acum, ca v-am intrigat, sa descoperim impreuna ce ne ofera de fapt noua generatie Opel Astra!


Design. Arta intalneste precizia germana?

Foarte expresiv si bine armonizat in proportii – astfel poate fi caracterizat in doi timpi si trei miscari design-ul noii Astra. Daca generatia precedenta avea forme brute si pe alocuri supradimensionate, noua Astra vorbeste in limba artei, avand o expresivitate echivalenta cu cea a unei sculpturi, expuse intr-o galerie de arta. Arcurile aripilor sunt mai pronuntate, lateral a aparut o incizie longitudinala in partea de jos, care-i confera modelului un aspect mult mai dinamic si mai sportiv. Linia superioara a geamurilor laterale continua intr-un mod inedit in forma lunetei, aducandu-i lui Astra un plus de originalitate si personalitate.

Fata sau spate, design-ul lui Astra emana armonie si precizie.


Farurile de ceata obtin la Astra si functia de indicator de directie, acest atribut fiind, din nou, un calificativ absolut original pentru Astra. Odata “eliberate” de sectiunea indicatoarelor, farurile principale au obtinut spatiu pentru amplasarea unui set de LED-uri in partea superioara, iar partea de jos a obtinut o insertie stilata care continua acelasi stil plin de dinamism in aspect.

Iar portbagajul este destul de incapator pentru clasa compacta.


Si asamblarea micilor elemente de pe caroserie este executata cu mult mai multa atentie. Intotdeauna exista loc de mai bine pe un automobil care tinde sa fie si accesibil unui public larg, si de asemenea exista loc de mai bine si pentru Astra, insa noua generatie a modelului s-a apropiat mult fata de nivelul la care iti vine sa rostesti cuvantul “premium”.

Germanii nu uita niciodata de aspectul practic al unui automobil.


Interior. Chillout.

Sau relaxare completa. Interiorul noii generatii de Astra este probabil cel care va convinge cei mai multi clienti sa o aleaga si ii va face ulterior pe toti dintre ei satisfacuti de automobilul pe care l-au ales. Trebuie sa mentionam ca automobilele testate de noi au fost echipate la un nivel aproape de maxim, fapt care in mod sigur a contribuit la ambianta generala a interiorului si va inclina si parerea noastra undeva spre superlativ. Si totusi, exista elemente comune pentru orice nivel de dotare – de la forme si calitate materiale, pana la spatiu si placerea calatoriilor in ambianta interiorului.

Ceasuri de bord stilate, comenzi pe volan si materiale calitative.


Bordul lui Astra este desenat pentru a cuprinde pasagerii din fata in lumea ambiantei interioare. Inclinarea puternica a consolei centrale ofera o senzatie vizuala de spatiu generos si armonie in campul vizual al celui de la volan. Bordul propriu-zis nu mai este executat din plastic dur, aici facandu-si loc materiale moi, placute la atingere. Butoanele sunt si ele facute dintr-un plastic placut la atingere, fiind si marcate intr-un mod care contribuie placut la atmosfera generala de automobil plin de tehnologii noi. Intr-o ambianta nocturna, butoanele consolei centrale, cele de pe volan, ceasurile de bord – toate creaza senzatia unei mini nave spatiale, care te-ar purta in confort si siguranta mii de ani-lumina prin spatiu, oferindu-ti intotdeauna la indemana comenzile avansate ale acesteia.

Sezut extensibil al scaunului pe o compacta - iata ca e posibil!


Noua Astra dispune si de un sistem inovativ de dirijare a comportamentului rutier, numit FlexRide. Acest sistem a debutat pe Insignia si acum isi doreste sa impresioneze si clasa compacta. Esenta lui consta in posibilitatea alegerii intre trei moduri de rulare a masinii – de la standart la Sport, pana la Tour. In modul standart, automobilul ofera un bun compormis intre confort de rulare, acceleratii intense si consum, precum si stabilitate in abordarea virajelor. Dar, cum atunci cand concurenta este dura nu mai ramane loc de compromisuri, inginerii de la Opel si-au dotat modelul cu posibilitatea schimbarii comportamentului intr-unul cu o sportivitate pronuntata, odata cu presarea butonului Sport. Suspensia devine mai rigida, motorul accelereaza mult mai insetat de viteza, iar directia obtine si ea un plus de feedback. Pe langa schimbarile de comportament care au loc odata cu presarea Sport-ului, se schimba si ambianta interiorului – aici sunt activate o multime de lumini ambientale suplimentare, toate de culoare rosie, care vin sa-ti completeze setea de adrenalina si performanta. Insa culoarea rosie, mai ales atunci cand aceasta devine abundenta, e placuta ochiilor pentru o perioada limitata, pe timp de noapte, iar dupa mai multe ore ochii ar putea incepe sa oboseasca. Putem miza insa pe faptul ca in modul Sport veti ajunge destul de repede la destinatie, neapucand sa obositi.

Cusaturi contrastante, materiale excelente si practicism prin spatiu util de depozitare


Pozitia in scaunele lui Opel Astra este demna de standartele unor limuzine de clasa mare. Opel se lauda si cu certificate unice in acest sens, insa si o simpla privire asupra profilului lor e suficienta pentru a intui confortul cu care vin sa te bucure. Astra ofera pana si sectiune extensibila a sezutului scaunului, un atribut venit de pe limuzinele de lux... Nu putem sa nu mentionam si sustinerea laterala foarte eficienta a scaunelor, care asigura intotdeauna o pozitie fixa si eficienta, chiar si in momentele virajelor stranse. Pana si bancheta din spate are o profilare placuta si un unghi de inclinare foarte reusit, care contribuie esential la confortul pasagerilor pe distante lungi. Puteti observa de asemenea din imagini si spatiul generos de care dispun pasagerii din spate, chiar daca acestia au 1.85-1.90 metri, cat masoara eroii pozei noastre demonstrative.

Aceasta inscriptie suna mai mandru ca niciodata din partea Opel.


Astra a invatat acum sa ofere si spatii de depozitare utile si bine gandite ocupantilor sai. Daca in generatia precedenta acest capitol era o problema simtitoare, noua Astra ofera mai mult decat o face orice concurent din clasa sa: pana si un recipient de 2 litri poate incapea in fiecare din spatiile de depozitare ale usilor.

Uite ca acest test drive ne-a inspirat sa dedicam mult timp pozelor cu interiorul. Pentru ca se merita cu adevarat.


Si, deoarece traim intr-o era a tehnologiilor informationale, noua Astra vine echipata cu porturi dedicate pentru USB si i-Pod. Mai mult ca atat, sistemul media prezent pe modelele testate de noi dispune de un display color de inalta rezolutie si posibilitatea citirii discurilor DVD! DVD intr-un Opel Astra? Ati fi crezut vreodata posibil acest lucru? Eu nu prea as fi crezut, si tocmai de asta noua Astra mi-a lasat o amprenta placuta in memorie. Desigur, sistemul media mai ofera si conectare Bluetooth a telefonului, dar si sistem de navigare... Cred ca urmatoarea generatie va veni echipata si cu scaune care-ti fac masaj, pentru ca nu a mai prea ramas nimic care sa nu fie posibil pe noua Astra!

...iar dovada cea mai buna este aici. Cei doi pasageri din imagine masoara intre 1.85 m si 1.90 m fiecare.


Comportament rutier si performante.

Noua generatie Opel Astra dispune de suspensie independenta pe puntea din fata si semi-independenta pe cea din spate. Acest tip de suspensie are cateva avantaje, dar si mici dezavantaje. Avantajul major este confortul sporit pe drumuri bune. Masina este placuta la rulare si, daca se mai preseaza si butonul “Touring” al sistemului FlexRide, aceasta devine chiar moale, asemeni unei limuzine in care vrei sa inoti calatorind. Un alt avantaj important al acestui tip de suspensie, precum cel folosit de Astra pentru puntea spate, este spatiul redus de care are nevoie aceasta, iar in rezultat se castiga in volumul portbagajului si in vastitatea interiorului.

O suspensie semi-independenta nu esta insa prea sportiva, aceasta nefiind capabila sa ofere acelasi raspuns in stabilitatea laterala precum o poate face o suspensie independenta sau, si mai bine, una multi-link. Cei de la Opel compenseaza insa acest aspect prin acelasi sistem FlexRide, care controleaza in mod electronic amortizoarele, intarindu-le si obtinand, intr-un final, stabilitatea dorita pentru un comportament sportiv. De asemenea, daca tot ne doare calitatea drumurilor, in gropi brutale acest tip de suspensie poate fi mai zgomotos in momentele de abordare a gropilor dure. Insa zgomotul nu este prezent si la rulare – dimpotriva, in noua Astra se calatoreste foarte linistit, si, chiar si la 140 km/h, se poate vorbi fara nici o sfortare a vocii.

In mod previzibil, cel mai puternic motor diesel din gama si cel mai puternic motor pe benzina ofera performante excelente. Astra 2.0 CDTi din testul nostru este echipata cu o cutie de viteze automata, cu ajutorul careia accelereaza pana la prima suta in 9.2 sec. Viteza maxima este de asemenea impresionanta: 209 km/h! Cu transmisie automata, turbodieselul de 2.0 litri indica un consum mixt de 5.8 litri – o cifra demna pentru cei 160 cai-putere pe care ii produce. Motorul turbodiesel este echipat cu o turbina Garrett. Pentru multi cititori, acest nume nu ar insemna nimic, insa pentru adevaratii cunoscatori, Garrett este un “number-one” in materie de turbine, producand aceste minuni tehnice inca din 1936. Astazi, Garrett produce in fiecare zi peste 30 mii de turbine, livrandu-le catre o lista mare de producatori de automobile, dar si catre echipe de raliuri sau curse de onduranta.

Versiunea pe benzina, testata de noi, ne aduce puterea intr-o forma mai clasica, mai bruta. In primul rand, pentru ca am testat o versiune cu transmisie manuala, care ne-a permis sa obtinem un feeling si mai sportiv. Odata presat butonul Sport si pedala acceleratie, motorul incepe a vorbi in limba sportului extrem, scotand un vuiet plin de savoare! Acul turometrului atinge 4000 rpm, 5000 rpm, 6000 rpm, iar motorul suna tot mai setos de performanta. Si sistemul de esapament al lui Astra a fost configurat sa rezoneze placut cu aceste voci ale performantei, iar in rezultat, n-ai putea spune niciodata despre un Astra turbo care accelereaza la limita ca are sub capota un motor de doar 1.6 litri... Pentru cei ce vor performanta si sportivitate, aceasta este versiunea care va va aduce adevarata placere, cu siguranta! Iar ca sa vorbim si de cifre, Astra 1.6 turbo accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8.5 secunde, si atinge o viteza maxima de 221 km/h!

Pe de alta parte, turbodieselul, in special la rotatii moderate, ofera o senzatie de cuplu generos. Cei 350 Nm sunt disponibili inca de la 1750 rpm, iar asta se traduce intr-o placere sporita de actionare moderata a pedalei de acceleratie. Totusi, la aceeasi presare a butonului Sport si a acceeleratiei, si motorul turbodiesel ofera senzatii bune de sportivitate. Intre cele doua motoare e o diferenta de doar 20 CP pana la urma, insa turbodieselul va va bucura cu siguranta mai mult in materie de consum.

Astra este si foarte agila in oras, manevrand cu iscusinta obstacole si virand cu usurinta in stazi inguste. Prin urmare, veti ajunge intotdeauna placut, in timp util, acolo unde aveti nevoie, si la costuri rezonabile de consum. Partea placuta este ca noua Astra este o masina foarte placuta si pentru calatoriile de traseu, reusind sa ofere un confort foarte bun ocupantilor sai. Daca se mai preseaza butonul “Tour”, atunci cu siguranta puteti savura in confort peisajele interurbane.

"Tour" pentru calatorii "moi" si "Sport" pentru acceleratii taioase - asta inseamna FlexRide.


Astra versus concurenti.

Am testat-o si am ramas cu o senzatie de profund respect pentru noua realizare a celor de la Opel. Insa, cum spuneam mai sus, concurenta in segmentul automobilelor compacte accesibile este foarte dura, si foarte multi dintre reprezentantii acestui segment aduc de asemenea caracteristici demne.

Sa vedem unde poate castiga sau pierde teren noua Astra in raport cu concurentii sai.

Cel mai redutabil concurent al lui Astra, VW Golf, ofera si calitati excelente de rulare si dotari foarte bune. Intr-o motorizare comparabila pe benzina VW Golf este ceva mai scump, desi ca pret pentru versiunea de baza in Moldova Golful este mai accesibil. Aici Astra 1.6 turbo se poate lauda cu un avantaj. Totusi, Golf-ul in aceasta motorizare este mai econom. Design – aici lucrurile tin de gusturi, insa cu siguranta Astra ofera o alternativa excelenta si in materie de forme.

Peugeot 308 si nou Renault Megane sunt concurentii francezi ai lui Astra. Daca 308 are un design destul de invechit moral, atunci Megane aduce o interpretare franceza moderna pentru clasa compacta. Astra castiga insa prin precizie inginereasca germana si printr-un mai mare numar de inovatii. Daca Peugeot dispune de un motor performant dezvoltat impreuna cu BMW, atunci Renault nu prea poate bucura cu performante sportive comparabile cu cei 180 CP ai lui Astra turbo.

Kia cee’d, Hyundai i30, Mitsubishi Lancer Hatchback, Mazda 3 Hatchack – sunt alternative foarte fiabile si mai atractive ca si pret pentru Astra (cu exceptia lui Mazda, care musca la pret). Insa aceste trei modele stau mult mai slab la confortul oferit si calitatea materialelor de interior. Revenind pe taram european, cel mai puternic motor pe benzina al lui Ford Focus, un alt concurent pentru noua Astra, produce doar 145 CP, in timp ce cel mai puternic diesel ofera 136 CP. Toyota ofera prin Auris un alt concurent pentru Astra, Auris avand o putere maxima de 147 CP, dar fiind si mai econom.

Prin urmare, putem spune inginerii Opel au reusit sa conceapa un model cu adevarat demn de a concura fata in fata cu concurentii sai, chiar si intr-o lupta stansa. Si, la foarte multe capitole, noua Astra aduce intr-adevar inovatii si elemente nemaintalnite in clasa compacta, fapt care ii ofera acel as din maneca de care are nevoie pentru a se impune cu succes pe piata.

Concurenta in segmentul automobilelor compacte este dura, iar Astra pare sa fie unul din jucatorii principali.


Constantin Mihalachi si noul Opel Astra: "Eu aleg diesel-ul si cutia automata!"

De foarte multa vreme am vrut sa fac cunostinta cu noile modele ale marcii Opel, insa nu numai eu mi-am dorit acest lucru, ci si marea majoritate a vizitatorilor nostri. Ei iata ca s-a intamplat si asta, marca Opel este prezenta in totalitate pe site-ul nostru, iar de curand am reusit sa si testam unul din cele mai populare modele din Republica Moldova, ce-i drept in generatie noua – Opel Astra.

Am fost norocosi sa testam doua versiuni de top a acestui model – Astra 1.6 Turbo si Astra 2.0 CDTI. Pe langa propulsoarele diferite si cutiile de viteze ale modelelor erau distincte - manuala cu 6 trepte pentru versiunea pe benzina cu 180 cai-putere, si automata cu 6 rapoarte pentru diesel-ul cu 160 cai-putere.

Eu, cel putin, am fost foarte interesat de versiunea diesel, iar motivul principal este faptul ca mi se pare mai oportun pentru mediul urban, de altfel acesta fiind si principalul “teren de joaca” al hatchback-ului cu 5 usi. Sa nu uitam si de cutia automata care este ultra-importanta si binevenita in ambuteiajele des intalnite deja si in capitala noastra, cutie care, datorita etajarii bune a treptelor, face ca propulsorul sa consume in conditii urbane reale 7.9 litri/100km, si 4.6 litri/100km in regim extra-urban. Este loc de mai bine, dar nu e rau nici chiar asa.

O privire sub capota lui Astra 2.0 CTDI


Ca sa anticipez lucrurile, impresiile per total au fost foarte pozitive fata de acest model. Fiind foarte bine dotate cu un numar maxim posibil de sisteme optionale rar intalnite in segmentul compact, noul Opel Astra este cu adevarat un exemplu pentru concurenta, si un pioner din acest punct de vedere in clasa sa. Iata o mica parte a sistemelor optionale cu care au fost dotate automobilele testate:

Scaune tapitate cu piele;
Sistem de incalzire a volanului;
Sistem de recunoastere a semnelor de circulatie rutiera Opel Eye
, din pacate nu o poate face si in Republica Moldova;
Sasiu adaptiv FlexRide, perfect pentru craterele din asfaltul capitalei, vine impreuna cu sistem Driving Mode Control ce ofera posibilitatea de a alege modul de rulare Comfort, Tour si Sport. In cazul ultimului, cadranul de bord este iluminat cu o nuanta rosie, suspensia devine mai rigida, volanul raspunde mai bine la comenzile conducatorului, in timp ce propulsorul poate rula la turatii si mai mari;
Sistem FlexFlor – portbagajul devine mult mai practic datorita posibilitatii de a rabata scaunele spate pana la podea pentru a crea un spatiu drept;
Infotainment – sistem multimedia ce vine la “pachet” cu sistemul de navigare, player-ul DVD, Bluetooth, USB, si Aux s.a;
Adaptive Forward Lighting – sistem de iluminare bi-xenon adaptabil in dependenta de 9 moduri;
FlexFix – sistem de transportare a bicicletelor.

Observam aici si turbina Garrett


In asa mod, noua Opel Astra a facut o impresie foarte buna, cred ca nimeni nu va avea dubii cu asa lista de dotari, fie ele si optionale. Alta parte a medaliei este pretul, cel care devine putin cam piperat datorita multitudinii de optiuni. Versiunea de baza Opel Astra 2.0 CDTI Automat poate fi procurata la reprezentanta Opel in Republica Moldova la un pret de 19.640 Euro, cu toate taxele incluse.

Astfel, daca sunteti pregatiti sa faceti un efort financiar putin mai mare pentru o masina cu adevarat germana, Opel Astra este perfect, cel putin pe mine m-a convins de asta. Important este sa mentionez ca si calitatea materialelor este la un nivel inalt, deci pentru cei care au o alta impresie fata de marca Opel, i-as sfatui sa faca o plimbare pana la East-Auto-Lada.

Chiar si in motorizare diesel, FlexRide ajuta la abordarea sportiva a curbelor


Valeriu Bahnaru si noul Opel Astra: "Serviti benzina, va rog!"

Imi amintesc ziua cand am vazut primele poze ale noului Opel Astra si uluirea care m-a cuprins atunci: noul Opel Astra a devenit cu adevarat stilat! M-a impresionat si faptul ca noua Astra nu a obtinut rolul de o copie in miniatura a modelului mai mare din gama – Insignia – asa cum practica azi multi producator. Si totusi, ca si Insignia, Astra emana acelasi stil de “lame si aripi” – un stil deja definitoriu al celor de la Opel.

Venind la ceremonia de lansare, am devenit cu adevarat intrigat, stiind ca in aceeasi zi vom si testa noul model. Si mai mult m-am bucurat sa aflu ca ne-au fost furnizate doua exemplare pentru test: Astra 2.0 CRTI (160 CP), cu transmisie automata, si Astra 1.6 Turbo (180 CP), cu o transmisie manuala. Pe viu, aceste automobile arata fascinant, fiecare linie gasindu-si continuitatea, iar caroseria de hatchback, in ipostaza noii Astra, ia silueta unui fastback dinamic! Desi nu e decat o impresie vizuala al acestor linii dinamice, designul e de nota 10. In special, mi-a furat inima linia laterala, care porneste de jos si urca pe intreaga parte laterala pana la profilul aripilor spate, gasindu-si in final reflectia pana spre luneta. Aceasta armonie de forme ii reda noului model senzatia integritatii vizuale si a originalitatii.

O privire sub capota lui Astra 1.6 TURBO


Automobilele testate de noi au fost cu adevarat generos echipate, cu optiuni pe care le poti intalni destul de rar pe hatchback-urile compacte. Versiunea diesel a venit echipata cu salon tapitat cu piele, si, la fel ca si versiunea pe benzina – se lauda cu sistemul FlexRide, prin care-si poate modifica comportamentul suspensiei, raspunsul directiei si a pedalei de acceleratie.

Pentru inceput, am urcat in Astra diesel. In interior, obtii imediat impresia ca cei de la Opel au facut eforturi vizibile in asigurarea calitatii produselor lor, desi, cred, intotdeauna se poate si mai bine. Desi nu sunt deloc un amator al motorizarilor diesel, iar a transmisiilor automate nici atat, aceasta versiune mi-a lasat o impresie cat se poate de pozitiva. In regimul Sport, sistemul FlexRide iti permite sa simti toata puterea celor 350 Nm ai cuplului maxim, putere care ii lipeste pe toti ocupantii salonului de scaunele comode.

La traseu, Astra Turbo accelereaza cu o sete sonora, nefiltrata.


Daca versiunea diesel a noii Astra m-a cucerit prin cuplul generos, atunci versiunea pe benzina, pe care am condus-o ulterior, m-a cucerit prin insasi esenta ei! Motorul turboaspirat pe benzina si transmisia mecanica de 6 trepte – iata ingredientele necesare pentru un drive adevarat! Este interesant si faptul ca atentia companiei Opel pentru sigla Turbo a ramas la fel de mare ca si pe parcursul istoriei sale, daca e sa aruncam o privire prin veteranele Calibra Turbo sau Speedster Turbo.

Odata asezat la volan, simti confortul pozitiei oferite de model, profilarea foarte buna a scaunelor, care, desi nu sunt tapitate cu piele, au totusi un suport lateral foarte bun. Simt si dimensiunea corecta a volanului, iar odata cu presarea butonului Sport, ceasurile de bord sunt inundate de iluminare rosie. Suntem gata de cursa! Desi versiunea pe benzina cedeaza in fata dieselului printr-o diferenta de 90 Nm de cuplu, acceleratia este mult mai pronuntata. Transmisia manuala functioneaza fara cusur – treptele sunt schimbate fara cea mai mica ezitare, iar levierul este foarte clar in manevrare, fiind imposibil sa gresesti in operarea ei. Toate sunt acolo unde te astepti sa fie.

Comenzile pe volan completeaza atmosfera interiorului.


Pe langa acceleratie, am reusit sa testez in detaliu si manevrabilitatea masinii. Schimbarea brusca a benzilor de circulatie la o viteza de 60 km/h, de exemplu, este executata de Astra 1.6 Turbo sigur si eficient. Desi Astra din test a fost dotata cu jante mari, de 17 toli, chiar si la setarea regimului Sport automobilul nu se transforma intr-un scuturator de dinti si rinichi, fapt care bucura profund! Iar daca iti doresti confort pur, pur si simplu presezi butonul Tour, atunci cand automobilul nu va va provoca la strengarii, insa va va duce in siguranta si placere la distante mari.

Alegerea mea este certa – Astra 1.6 TURBO, echipata anume cu transmisie manuala. Am benzina in sange si aceasta versiune este capabila sa-mi aduca placerea adevarata din condus. Pentru cei care pun pret mai mare pe economie de combustibil si confort, le recomand versiunea pe benzina 2.0 CDTI, cu transmisie automata, care va fi mult mai practica in oras. Ramane sa vedem modul in care isi va face loc Astra pe piata, printre concurenti, insa, avand atatea elemente demne de respect si atentie, pot spune ca Astra are toate sansele sa fie un succes sonor in preferintele publicului.

Am benzina in sange. Si aleg varianta 1.6 Turbo!


Date tehnice:
GALERIE FOTO (41 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!