Prima pagină  »  Teste drive  »  BMW Seria 3
5 DECEMBRIE 2011
7,030
BMW Seria 3
De Ilie Toma
11
Seria 3 a celor de la BMW a fost întotdeauna recunoscută pentru câteva elemente-cheie: construcţie excelent de închegată, manevrabilitate şi caracter sportiv. În acelaşi timp, cam toate generaţiile Seriei 3 au avut o problemă sâcâitoare cu spaţiul rezervat pasagerilor din spate, însă germanii se scuzau oarecum motivat: BMW Seria 3 e mai mult un driver’s car decât una de familie, prin urmare, cine vrea spaţiu mai mult în spate să-şi ia Seria 5.



Acum, sfârşitul anului 2011 aduce o nouă generaţie a celui mai important model în portofoliul producătorului german. Şi când zic important, mă refer atât la vânzări, cât şi la tradiţia enormă pe care o are Seria 3 în spate. Imaginaţi-vă pentru o clipă că sunteţi cel căruia i s-a dat undă verde să deseneze o nouă generaţie a modelului. Eşti impus să te ridici la înălţimea deloc neglijabilă a predecesorilor săi. Dacă o faci prea sobră, o să placi unora şi o să fii criticat de alţii. O faci prea radicală – din nou aceeaşi dilemă. Ai nevoie de multă, multă inspiraţie, şi de o conexiune neîntreruptă cu realitatea a ceea ce înseamnă valorile mărcii, a ceea ce aşteaptă fanii şi clienţii de la un nou model.

Iar germanii au avut o muză deosebit de fertilă şi generoasă atunci când au creat noua Serie 3. Pentru că nu am văzut de multă vreme în gama BMW un automobil atât de perfect proporţionat, atât de atrăgător de la prima vedere, atât de desăvârşit prin detalii, dar şi atât de focusat spre esenţial.

Noul BMW Seria 3 vine cu o siluetă cu proporţii corecte - reţeta unui design de succes.


Pentru testul drive internaţional al noii Serii 3, cei de la BMW au ales locaţii cu totul superbe. „Acţiunea” are loc în Spania, în împrejurimile Barcelonei, acolo am avut onoarea să fim invitaţi şi noi pentru a cunoaşte noul sedan german în virajele interminabile ale peninsulei iberice.



În test participă două motorizări – 328i şi 320d. Sub capota lui 328i se află noul motor în patru cilindri şi 2.0 litri al grupului german, dezvoltat pe baza arhitecturii motorului cu 6 cilindri în linie de 3.0 litri. Practic, au fost tăiaţi din ecuaţie doi cilindri, iar pentru cei patru rămaşi, s-a asigurat un sistem de turboaspirare TwinPower Turbo de înaltă eficienţă, iar în rezultat, cei patru cilindri livrează 245 CP între 5,000 şi 6,500 rpm. Şi cuplul maxim este unul impresionant, de 350 Nm. Ca în cazul tuturor motoarelor de ultimă generaţie BMW, acesta este disponibil pe o planjă extrem de largă de turaţii – de la 1,250 la 4,800 rpm. L-am întrebat chiar pe unul din inginerii BMW în cadrul testului, care e secretul acestui fenomen, însă despre discuţia cu inginerii vom vorbi ceva mai târziu.



Intuiam că motorul de 245 CP este cel mai „gustos” din meniul testului. Şi, deoarece aveam două zile de test, am procedat după principiul „să lăsăm ce-i mai gustos la urmă” şi am ales să testăm versiunea 320d în prima zi a testului drive. Nu se poate spune că vom fi privaţi de prea multe, pentru că şi propulsorul diesel cu patru cilindri în linie scoate 184 CP la 4,000 rpm şi mai şi livrează un cuplu de 380 Nm între 1,750 şi 2,750 rpm, toţi pe puntea spate. Iar noi avem un traseu condimentat cu peisaje basmice şi viraje exemplare!

Prim contact

Elementul care se face observat imediat la noua Serie 3 e modul în care se unesc blocurile optice cu grila radiatorului. Grila a căpătat o formă mult mai proeminentă, sesizabilă tridimensional, iar farurile continuă până spre ea, accentuând conturul cromat al acesteia. Ar putea părea un element ordinar de design, însă de fapt, tocmai acest element îi dă imediat maşinii personalitate şi caracter. Noul BMW Seria 3 este sesizat ca un automobil cu o prezenţă plină de carismă şi forţă, iar proporţiile excelente ale maşinii îi accentuează aerul de design genial.



Generaţia precedentă părea să aibă un fund cu celulită, pe care cei de la BMW au încercat să-l mai tonifieze odată cu facelift-ul. Noua generaţie, însă, aduce un fund de „Jennifer Lopez întotdeauna tânără” – frumos, excelent proporţional, fără pic de exces. Şi ampatamentul noii generaţii a crescut, iar odată cu el a crescut spaţiul destinat banchetei din spate. În rezultat, silueta a căpătat proporţia excelentă, care place imediat şi care e cheia principală a unui design de succes.



Germanii s-au gândit că printre clienţii noii Serii 3 vor fi dintre cei care vor vrea un accent mai puternic spre sportivitate, iar alţii – spre lux sau modernism. De aceea, noua Serie 3 vine în trei ipostaze posibile: Modern, Sport sau Luxury, fiecare din ele aducând mici diferenţe de execuţie a detaliilor exteriorului şi interiorului, care accentuează caracterul maşinii în direcţia dorită. Spre exemplu, la Sport partea inferioară a grilei radiatorului este mai accentuată, iar la Luxury conturul geamurilor vine în formă cromată.

Diesel power

Deci, primul nostru contact are loc cu un BMW Seria 3 320d, în execuţie Modern, cu dotări apropiate de maxim. Unele din dotări sunt de-a dreptul hi-tech. Maşina se poate conecta la un serviciu de asistenţă, de unde poţi fi ghidat în eventuale situaţii neclare, poate apela independent serviciul de urgenţă în caz de accident, comunicându-le celor de acolo locaţia. Din lista dotărilor „mai uzuale” fac parte asistenţii la schimbarea involuntară a benzii, sistemul start-stop, sau proiectarea „de sus” pe display-ul central, a imaginilor din jurul maşinii la conducerea în marşarier.



Însă, deoarece vorbim de un model BMW, care şi-a făcut carieră datorită caracterului sportiv, ne interesează în primul rând dacă noua generaţie a Seriei 3 şi-a păstrat acest caracter şi dacă, poate, a reuşit să-l ducă la o nouă înălţime.



Nu a trecut prea mult timp până am lăsat în urmă zona urbană a Barcelonei şi am ajuns în primele zone cu drumuri pline de viraje. Iar aici începe adevărata plăcere de condus, în care curbele se împart în până la apex şi după apex, la fel ca pe un circuit sportiv, iar după apex vrei întotdeauna să ieşi cu pedala acceleratorului... Direcţia noii Serii 3 este asistată electric, însă, după câţiva ani în care au existat peste tot în lume direcţii electrice total neinformative, problemele au fost rezolvate, iar acum electric nu mai înseamnă obligatoriu şi „nesportiv”. Iar noua Serie 3 vine cu o senzaţie naturală în volan, care îţi permite să-i intuieşti întotdeauna corect dozarea direcţiei. Şi dacă e să vorbesc din nou de lucrurile măreţe pe care le-a avut dintotdeauna Seria 3, atunci una legendară este senzaţia celui de la volan că ştie întotdeuna pe unde calcă fiecare dintre cele patru roţi ale maşinii. Ei bine, noua Serie 3 păstrează această senzaţie! Nu ai nevoie de timp de adaptare, în care „să cunoşti maşina”. Nu trebuie să citeşti manualul de îndrumare înainte de a conduce. Totul decurge intuitiv, cunoaşterea e imediată şi conexiunea cu articulaţiile maşinii se face instantaneu. Atunci când vezi virajul în faţă, vezi odată cu el şi traiectoria pe care vei merge, iar mişcările aproape automatizate ale mâinilor pe volan şi a piciorului pe acceleraţie nu fac decât să transforme traiectoria vizuală în una reală.



Ah, era să uităm că avem un diesel sub capotă! Şi nu avem de ce să considerăm dieselul câtuşi de puţin mai inferior decât benzinarul, pentru că maşina are de unde să-şi scoată performanţele sportive. A apus era motoarelor diesel pe care le alegeai cu frustrare, gândindu-te la un compromis necesar. Astăzi, un diesel ca cel de pe noua Serie 3 îţi poate oferi chiar mai mult entuziasm şi bucurie în condus decât o mulţime de alte motoare pe benzină din lume! Şi cu toate astea, obţii şi o eficienţă admirabilă!



Mai mult ca atât, atunci când conduci maşina în modul implicit, numit „Eco Pro”, ai afişată în faţa ta autonomia estimativă pe care o vei obţine cu combustibilul din rezervor. Continuând să conduci relaxat şi eficient, maşina de recompensează cu kilometri bonus, pe care ţi-i afişează. Cu alte cuvinte, vezi direct câţi kilometri în plus la autonomie obţii conducând eficient. Seria 3 nu te bate la cap cu grame CO2, ci direct cu fapte palpabile la pompă: consum şi kilometri câştigaţi.



Totuşi, noi am condus cu gândul la eficienţă doar primii vreo 20 km de autostradă. În curbele în care ne aflam acum, era păcat să nu punem la treabă sportivitatea maşinii. Kilometru după kilometru, condimentat de privelişti de poveste, prin care conduci, te îndrăgosteşti de maşină. De fapt, trebuie să spun că Spania e o ţară cu adevărat frumoasă. Mai ales pentru condus!



E o zi frumoasă, cu mult soare, care scaldă peisajele într-o lumină caldă. În multitudinea de viraje pe care le abordăm remarcăm că noua Seria 3 are o vizibilitate excelentă pentru abordarea acestora. Remarcăm, de asemenea şi izolarea fonică excelentă a modelului. Sunetul motorului, turat cu poftă, răzbate în interior cât să-ţi amintească de caracterul sportiv al maşinii. La ralanţi, propulsorul se face niţel auzit în interior, parcă în dorinţa de a-ţi solicita să-l pui la treabă. Totuşi, de obicei sunetul unui diesel este însoţit şi de vibraţii, însă în cazul noii Serii 3 motorul este într-atât de bine echilibrat, încât vibraţiile sunt nule. Poţi pune cu încredere o monedă pe capotă, sau chiar pe motor, şi poţi fi sigur că funcţionarea motorului la ralanţi nu-i va schimba poziţia! Iar un astfel de echilibru, pe un motor diesel cu 4 cilindri, nu-l poţi obţine decât printr-o inginerie desăvârşită!

Mai experimentăm şi schimbarea între regimurile EcoPro, Sport şi Sport . EcoPro te ajută să conduci eficient, după cum se poate intui, însă, să nu crezi că maşina e o mâţă moartă în regimul ăsta. Seria 3 poate fi trezită cu uşurinţă la competiţii atletice, unica acţiune necesară fiind apăsarea ceva mai bruscă a pedalei de acceleraţie. Prin urmare, BMW Seria 3 320d poate fi deosebit eficientă, însă nu e obsedată să te menţină amorf în clipele acelea cheie, în care tu chiar ai nevoie de o doză scurtă de reacţii rapide – într-o depăşire, sau într-un viraj mai strâns. Iar asta e deosebit de fascinant în condus – or, ai o maşină care ştie să te intuiască perfect!



În regimul Sport, reacţia pedalei de acceleraţie se modifică esenţial, iar motorul răspunde cu jumătate de pas înainte de a-i rosti comanda. Şi direcţia capătă o doză mai mare de acuitate, însă diferenţa nu e foarte mare, pentru că în ambele cazuri volanul este deosebit de informativ. În acest regim Seria 3 ascunde joaca de-a autonomia şi o porneşte pe cea a atletismului profesionist. Abordarea virajelor este şi mai antrenantă, iar motorul turat condimentează tabloul fierbinte.

Şi în fine, Sport mai face un singur lucru în plus faţă de Sport: mişcă limita la care intervine sistemul de stabilizare cu mult mai departe, permiţându-ţi şi mici derapaje controlate... Gustos şi aproape incompatibil cu drumurile publice, nu?

Spania. Ţara virajelor frumoase.

La un prim popas, după aproximativ 100 km parcurşi într-un ataşament puternic faţă de maşină, am aflat că traseul de mai departe trecea prin câteva pasaje montane, cu zone cu şi mai multe curbe! Mmm, sună tentant!



Adevărul e că maşina nu prea cunoaşte limite în curbe. Anvelopele late, suspensia excelentă, echilibrarea maselor între punţi de 50 la 50 şi tracţiunea spate - toate fac posibilă trecerea fascinantă a virajelor. Mai mult ca atât, atunci când traseul montan a crescut în altitudine, o serie de pârâie îşi revărsau o parte din debitul lor chiar pe asfalt, umezindu-l de-a binelea. Surpriză aici – şi mai uşor să intri într-un derapaj, pe care, cu Seria 3, îl poţi controla cu bine. Curbe la 180 grade, trecute cu atâta precizie şi atâta poftă de performanţă! Noua Seria 3 este o maşină fenomenală şi se ridică mult peste perfomanţa generaţiei anterioare!

Iz de şic

După o zi lungă, dar plăcută, în care am condus noua Serie 3, seara, la cina cu creatorii noii generaţii, BMW ne-a oferit şi compania minunată a generaţiilor precedente, care au făcut ca ingineria bavareză să evolueze până la nivelul de astăzi.



Toate merg pe aceeaşi linie, a sportivităţii veritabile, şi toate au un iz de şic, care le fac plăcute ochiului.

Petrol. 328i.

E roşie, e în ipostază „Sport” şi are 245 CP sub capotă. Pornim, în dimineaţa următoare, motorul unui BMW 328i şi sunetul său ne sugerează cât de delicios poate fi suplusul de putere. Trebuie să parcurgem un drum de vreo 75 km până spre circuitul Catalunya, un circuit veritabil de Formula 1, unde are loc Grand Prix-ul spaniol. Şi, deoarece suntem în Spania, şi deoarece evităm autostrăzile plictisitoare, şi aceşti 75 km vor fi plini de curbe!

Deşi dieselul oferă o doză mai mult decât suficientă de sportivitate, despre lucrurile bune nu se prea poate spune că ar fi într-o cantitate prea mare. La fel e şi cu puterea de sub capota noii Serii 3. O sută optzeci şi patru de cai sună perfect, dar, dacă ai 245, e şi mai bine. Sunetul motorul pe benzină e diferit, mai moale parcă, mai pregătit de turaţii limită.



Comportamentul maşinii la abordarea virajelor este similar cu cel al motorizării diesel, însă, surplusul de putere îţi permite să ieşi din curbă mai rapid. Dacă nu ţi-e milă de anvelope, atunci poţi face întreaga manevră şi mai rapid, iar călătoria ta va fi însoţită de scrâşnetul anvelopelor, care se luptă să stâpânească efecte fizice fireşti.

Scrâşnetul anvelopelor, însă, avea să devină în scurt timp sunetul natural din jurul nostru. Şi asta pentru că ne apropiam de Circuitul Catalunya.

Cu Seria 3, pe un circuit de Formula 1

După un scurt instructaj, eram pregătiţi pentru primele două tururi de recunoaştere. Conectez regimul Sport pentru acestea, turez motorul şi intru pe circuit, în aşteptarea undei verzi pentru a porni. Sunt într-o maşină de serie, creată, parcă, exclusiv pentru drumurile publice. Şi totuşi, sunt aici, la linia de start pe un circuit de Formula 1. Mai mult ca atât, sunt şi motorizări diesel pe circuit! Să vezi şi să nu crezi!



Pornesc în recunoaştere, la viteze moderate de până la 150 km/h. Maşina se simte ca peştele în apă aici. Motor turat la 4 mii rotaţii, abordare a virajelor de circuit prin puncte-cheie, marcate cu vopsea albă şi roşie şi un sunet cuceritor al motorului. Nu e de mirare că, începând cu cel de-al treilea tur, în care eram pe cont propriu, vitezele au sporit într-un mod firesc până după 200 km/h.



Aici vin adevăratele solicitări pentru maşină. Circuitul Catalunya e renumit pentru o linie dreaptă lungă, dar şi pentru câteva viraje foarte strânse, în care maşina este solicitată la maxim. Anvelopele scrâşnesc, iar maşina virează cu o precizie bestială! Sunt încă în regimul Sport, cu sistemul de stabilizare conectat. Cuplez însă Sport , pentru că sistemele electronice îmi înăbuşă din mărimea forţei pe care o dezlănţuie motorul.



Sport e o cu totul altă treabă. În viraje aud un scrâşnet lung şi plăcut de anvelope, motorului i se permite să răbufnească mai rapid şi cu mai multă forţă, chiar dacă maşina se află încă în derapaj. De fapt, acest regim chiar permite maşinii să intre în reprize de drift, atât timp cât unghiul cu care alunecă maşina este considerat sigur.



Circuitul este locul în care poţi împinge o maşină până la limite spre care pe drumurile publice nu ai putea-o împinge aproape niciodată. Iar dacă în virajele de pe traseele spaniole BMW Seria 3 părea excelent de manevrabilă, atunci pe un circuit de Formula 1 poţi spune despre Seria 3 că se apropie de absolut în ceea ce poate face.



Pentru următorul tur, deconectez sistemul de stabilizare a traiectoriei în totalitate. Aici eşti doar tu şi maşina cu toată sportivitatea şi puterea ei. Prea mare în primul tur absolut liber, pentru că, neluând în calcul faptul că între timp anvelopele s-au încins şi ele, am avut o ieşire scurtă pe acostament la cel mai pronunţat viraj. Am intrat cu un unghi greşit în viraj şi ceea ce în mod normal ar fi rezolvat suspensia maşinii, anvelopele încinse au compromis, iar maşina a avut un lung derapaj lateral. Pe acostament carosabilul e făcut să te oprească imediat, însă, astfel că după primul contact cu acesta am presat puternic acceleraţia şi am revenit pe carosabilul circuitului. La următorul tur, cu unghi potrivit şi cu aceleaşi anvelope încinse, am primit deliciul primului derapaj controlat lung. Atât de firesc, atât de controlabil... După acest prim „botez” firecare viraj a devenit tot mai intens, cu abordări tot mai la limită, iar maşina, chiar şi atunci când derapezi, te lasă să-i simţi toate cele patru roţi, toate articulaţiile, toată structura sa...

Verdict

În momentele de derapare controlată, la bordul unui BMW Seria 3, clipele decurg cu mai multă intensitate, cu mai multă nuanţă. În acele momente rămâi fascinat că o maşină de serie, pe care o poţi cumpăra în showoroom şi cu care poţi să-ţi duci copiii la grădiniţă, e capabilă să îţi trezească asemenea fiori pe un circuit de Formula 1, acolo unde tronează bolizii construiţi doar pentru asta.



Critici pentru noul BMW Seria 3? Una singură aş putea menţiona: mânerele interioare ale uşilor din faţă au un punct prea înaintat spre faţa maşinii, iar atunci când închizi uşa ţi-ai dori un punct ceva mai deplasat spre spate. Da, şi ar mai fi o altă problemă. BMW Seria 3 şi-a mărit ampatamentul, iar pasagerii din spate au primit acum, în sfârşit, spaţiu suficient pentru genunchi şi chiar o banchetă extrem de confortabilă. Până acum, dacă îţi doreai o maşină focusată exclusiv spre cel de la volan, alegeai Seria 3, iar dacă îţi doreai confort şi spaţiu pentru toţi cei de la bord – alegeai o Seria 5. Acum, BMW Seria 3 îţi oferă o sportivitate puternic perfecţionată, prezenţă de clasă business, dar vine şi cu spaţiu interior demn de Seria 5! Iar problema e că rămân prea puţine motive pentru a mai alege o Seria 5 – pentru că Seria 3 îţi oferă cam toate avantajele la pachet! Evident, e o problemă poate pentru Seria 5, care trebuie să găsească noi avantaje, însă pentru viitorii posesori de Seria 3, putem spune că maşina visurilor tocmai a apărut! Da, BMW Seria 3 este o maşină şi sportivă, şi confortabilă, şi pentru familie şi pentru ego-ul tău, şi pentru autostrăzi şi pentru circuit şi pe deasupra arată şi al naibii de bine!




Ce spun despre Seria 3 cei care au creat-o:

După o serie de tururi de circuit, în care am turat la maxim motorul turboaspirat, am tras pe dreapta şi am oprit motorul. O chestie de neconceput pentru motoarele turboaspirate de acum câţiva ani, care aveau nevoie de o perioadă de răcire a turbinei, abia după care era recomandat să se oprească motorul. Ei bine, l-am întrebat pe unul din inginerii BMW dacă pentru noul motor de pe 328i e nevoie de un tratament special pentru turbină. „Ah!” – mi-a zis – „asta era prin anii ’90, poate şi începutul anilor 2000. Totul ţine de materialul din care produci turbina, cât de bine poate rezista acesta şocurile termice. BMW aplică de mult timp materiale care suportă cu uşurinţă aceste tratamente, fapt confirmat de multiple teste înainte de producţie, dar şi de exploatarea turbinelor deja montate pe automobilele noastre. Nu, turbina nu va avea câtuşi de puţin de suferit, puteţi opri oricând motorul, fără a avea vreun tratament special, totul este prevăzut şi va rezista”...



O altă întrebare, pe care vreau să i-o adresez de mult unui inginer al motoarelor BMW, este cea legată de cuplul maxim aproape linear al motoarelor bavareze. Cum se reuşeşte obţinerea unui astfel de cuplu – secretul se ascunde în inginerie pură sau există şi vreun ajutor electronic? Am auzit un răspuns franc: ambele aspecte contează. E şi inginerie, şi echilibrare perfectă a maselor interte pentru piesele aflate în mişcare într-un motor, dar e şi niţică dirijare electronică.



Am vrut să auzim mai multe detalii tehnice şi de la cei care au lucrat asupra şasiului noii Serii 3. Dat fiind că la test au participat doar modele echipat cu posibilitatea selectării mai multor regimuri ale şasiului şi motorului – menţionatele mai sus EcoProi, Sport şi Sport , i-am întrebat cât de diferit ar fi comportamentul unui BMW Seria 3 fără această dotare. „Ceva mai diferit,” – mi s-a spus – „însă nu şi-ar pierde caracterul sportiv. Sasiul ajustabil accentuează anumiţi parametri pe care maşina oricum îi are şi îi pune în valoare mult mai bine, însă şi fără această opţiune un BMW Seria 3 rămâne a fi manevrabil şi plăcut în condus. Totuşi, aş recomanda această dotare ca una din cele mai esenţiale şi mai valoroase pentru care se poate opta!” Deci, clienţii au acum un sfat direct de la inginerii bavarezi: „nu vă zgârciţi la dotările esenţiale – optaţi pentru şasiul ajustabil!”
GALERIE FOTO (54 IMAGINI)
COMENTARII (8)
Mihail
Chişinău
la 5 Decembrie 2011 - 15:20
mda.... foarte reusit ca din tot deauna... bravo bmw...
0
1
Sergiu
Hânceşti, Moldova
la 5 Decembrie 2011 - 15:37
masina e super, bravo celor de la BMW si bravo celor de la piataauto dar mi se pare ca cam putina informatie despre masina. as putea afla care este numarul caroseriei?
0
1
dima
Chişinău
la 5 Decembrie 2011 - 17:44
Sergiu F30, bravo AG BMW, bravo piata auto, am citit fiecare cuvint, aveti si greseli gramaticale:))) insa parca a povestit un turist dar nu un profesionist auto, scuze da vreau mai multe date tehnice, consum, timpul pina la 100km etc, ati umplut textul cu cuvintu "remaracbil" si "curba" si cit e de frumoasa Spania. Dle Toma completati va rog macar consumul la diesel si benzina, multumesc anticipat!
0
1
dima
Chişinău
la 5 Decembrie 2011 - 17:46
P.S. daca e posibil sa scrieti consumul pe traseu aratat de board, nu cel din manual, sau o comparatie, merci!
0
1
Mihail
Chişinău
la 6 Decembrie 2011 - 16:14
mda piataauto is deacord cu dima >:( voi incercati sa faceti un rezumat /schema shi includeti date concrete ... aici parcea scrie
ion creanga povesti... lasati literatura intro parte... :(

nu va suparati :)
1
1
BMWPower.MD
Chişinău
la 7 Decembrie 2011 - 16:07
Mi-a placut testul, observ ca incercati folosirea unui vocabular mai bogat pentru a reda sentimentele traite la acest test-drive, din pacate nu toti percep mesajul asa cum vine in varianta de expunere specifica redactiilor "de afara". Totusi orice are un inceput si pentru asta tin pumnii, sper pe viitor sa reusiti mai bine in redarea acelui feeling prin exemple mai elocvente sau comparatii. Multumesc!
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 7 Decembrie 2011 - 20:26
IMI PLACE FAPTUL CA BMW DIN NOU OPTEAZA PENTRU AGRESIVITATEA ANILOR '80 -'90.
0
1
Cyber
Briceni, Moldova
la 23 Decembrie 2011 - 14:34
Bravo BMW!!! #1
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!