Prima pagină  »  Teste drive  »  Kia cee'd
6 IUNIE 2011
4,242
Kia cee'd
De Ilie Toma
1


La momentul lansării sale pe piaţă, Kia cee’d a însemnat o revelaţie. Luptându-se într-un segment în care modele ca VW Golf, Ford Focus, Opel Astra şi Peugeot 308 fac regula, Kia cee’d a reuşit să le dea mari bătăi de cap greilor europeni chiar la ei acasă.

Secretul se ascunde în reţeta coreenilor de a cuceri lumea auto. Calitate bună la un preţ onest. Asamblată într-o uzină nouă, pe teritoriu european, în Slovacia, Kia cee’d a reuşit să convingă consumatorul european că poate fi cel puţin la fel de practică şi plăcută ca modelele tradiţionale ale segmentului.

La jumătatea carierei sale cee’d a ajuns şi la perioada în care i s-a aplicat o împrospătare vizuală. Modelul a obţinut o nouă grilă frontală, în ton cu tendinţele mărcii, şi o uşoară revizuire a interiorului. La partea tehnică, sub capotă şi-a făcut loc un nou propulsor diesel de 1.6 litri şi o nouă transmisie manuală cu 6 rapoarte. Toate propulsoarele au primit lubrifianţi noi cu viscozitate redusă, iar roţile au fost echipate cu anvelope Michelin, menite să contribuie la eficienţă în consum.

Bucuria versiunii de bază

Acum mai bine de doi ani, când am testat pentru prima dată un reprezentant din familia cee’d (despre pro_cee’d e vorba, versiunea cu 3 uşi), am condus o ediţie extrem de bine echipată, cu cel mai puternic propulsor diesel sub capotă. De această dată, am vrut să gustăm din polul opus, şi am luat la test modelul cu 5 uşi, în cea mai puţin echipată versiune a sa. Ne-am dorit să aflăm dacă un cumpărător al unui cee’d apropiat de dotarea de bază poate simţi satisfacţia unui model reuşit.



La exterior, esteticul are de suferit din cauza lipsei jantelor din aliaj uşor pe versiunea de bază, însă pe carosabilul ţării noastre jantele din oţel pot fi mai practice. În interior, materialul textil, cu care sunt tapiţate scaunele, este plăcut şi practic, unicul deranj venind din lipsa acţionării electrice a geamurilor spate.



Oglinzile dispun însă de acţionare electrică, există şi încălzire a scaunelor, sistem de aer condiţionat şi chiar conexiune Bluetooth cu sistemul media la maşinii. De fapt, Kia cee’d mizează pe publicul tânăr, şi tocmai de asta stă foarte bine la capitol tehnologiilor de comunicare de la bord. Sistem audio cu CD/MP3, conexiune pentru iPod şi USB, conexiune Bluetooth, comenzi pe volan – mult mai mult decât ai putea aştepta de la un model accesibil.

Ţinuta de drum

Kia cee’d vine cu o suspensie de tip McPherson în faţă, iar în spate suspensia este una independentă, cu o geometrie simplă, dar eficientă. Zic eficientă mai ales dacă ne gândim la calitatea carosabilului nostru, or geometria suspensiei lui cee’d o favorizează în direcţia fiabilităţii. Acest tip de suspensie este un pic mai zgomotos la abordarea denivelărilor, însă „înghite” eficient energia lor.

În regim firesc de condus, Kia cee’d îşi păstrează excelent ţinuta de drum, rămânând manevrabilă şi precisă. Dacă se forţează nota prin abordarea în mare viteză a virajelor pronunţate, se face simţit efectul de subvirare. Celor dornici de un grad mai mare de manevrabilitate, le recomandăm jante din aliaj uşor cu dimensiune mai mare, care vor spori calităţile de manevrare ale modelului.



Izolarea fonică se încadrează în limitele concurenţilor din aceeaşi clasă, dar se lasă depăşită de modelele germane. Calitatea plasticului de pe bord este însă una foarte bună, fapt pe care-l remarcam încă la primul nostru contact cu familia cee’d. Mai ales aici se face simţită filosofia celor de la Kia, de a oferi calitate onestă la preţ onest.




Şaisprezece valve japoneze

Deşi vorbim de o marcă originară din Korea de Sud, motoarele coreenilor sunt foarte apropiate de cele japoneze ca şi filosofie şi feeling în manevrare. Sub capota modelului testat se ascunde un propulsor pe benzină, aspirat natural, de 1.6 litri, cu patru cilindri în linie şi 16 valve, care dezvoltă 126 CP. Puterea maximă a acestuia se realizează doar atunci când îl turezi din plin, la 6,200 rpm, însă propulsorul este cu siguranţă unul la care nu faci reparaţii cât timp există maşina.

Transmisia modelului testat de noi este una automată, acţionată hidraulic. Are doar patru trepte, însă „creierul” ei electronic monitorizează stilul de condus al celui de la volan, adaptând schimbările treptelor în funcţie de acesta. Acestea se realizează, însă, într-o manieră ceva mai clasică, şi cu siguranţă existenţa a doar patru trepte vine în detrimentul consumului de combustibil.

Patru ani de schimbări majore

La sfârşitul lui 2006 Kia cee’d îşi făcea debutul pe piaţă. Unul răsunător, modelul fiind apreciat ca unul modern, capabil să concureze şi să depăşească adversarii săi. Au trecut doar patru ani şi jumătate din acel moment, iar între timp tabloul lumii auto s-a schimbat extrem de mult. A apărut o nouă generaţie VW Golf, cu noi motoare şi noi transmisii. A apărut o nouă generaţie Opel Astra, cu un nou nivel de abordare şi o nouă generaţie Ford Focus, radical mai bună decât generaţia precedentă. Peugeot 308 a trecut şi el printr-un facelfit important, Toyota Auris a obţinut un nou propulsor de 1.33 litri, şi lista poate continua. Între timp, toate modelele noi vin cu propulsoare turboaspirate pe benzină, transmisiile automate cu patru trepte au devenit aproape istorie, locul lor fiind luat de transmisii cu raport continuu variabil sau de cele cu dublu ambreiaj.



E oarecum impresionant să constaţi cât de repede evoluează lucrurile. Ştim deja că cei de la Kia lucrează la o nouă generaţie cee’d. Iar anul viitor, când ar trebui să-şi facă debutul noua generaţie, cee’d va da din nou bătăi mari de cap modelelor europene. Pentru că ştim că cei de la Hyundai-Kia o pot face, iar stategia lor de a oferi calitate onestă la un preţ onest le-a asigurat o ascensiune de incredibilă până acum şi o va face şi în viitor.

Dincolo de schimbările în lumea auto, Kia cee’d, în forma în care este disponibilă astăzi pe piaţă, are câteva avantaje greu de neglijat: este deosebit de fiabilă, chiar şi în contextul ţării noastre, are un cost de achiziţie accesibil şi un cost de exploatare la fel de permisiv, iar modelul te face să simţi că ai primit o calitate onestă, cu o investiţie corectă şi raţională.
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
COMENTARII (5)
BMWPower.MD
Chişinău
la 6 Iunie 2011 - 23:22
mi-a placut mult primul model de ceed, faceliftul nu prea imi place, doar farurile sunt ok, sunt curios cum e motorizarea diesel, eu am condus doar benzia
0
2
Viorel
Chişinău
la 6 Iunie 2011 - 23:24
s-ar mai putea spune si 16 supape, caci suna mai bine dupa parerea mea
2
0
Mihail
Chişinău
la 7 Iunie 2011 - 15:59
mda! imi place designul mai ales in interior! E SIMPLU dar FRUMOS!!!
bravo kia!
0
2
Igor
Victoria, Canada
la 13 Iunie 2011 - 04:59
rau ca nus ceeduri in America si Canada(( masina-i super
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 8 August 2011 - 17:40
Koreenii ku marca Kia evolueaza incetul cu incetul.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!