Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Jurnal de bord: 1,700 km la volanul lui BMW X6
15 Martie 2012
Călătoria noastră din acest an către Salonul Auto de la Geneva a fost una cu totul neobişnuită. De obicei, în ultimii 3 ani, ne deplasam la bordului B-Class-ului redacţional, motivaţi de confortul plăcut la bord şi de motorizarea NGT, care ne permite să rulăm atât pe gaz natural comprimat,

.
cât şi pe benzină. La începutul lunii februarie, însă, atunci cât ne puneam la punct planurile de deplasare la Geneva, în Europa dar mai ales în România, condiţiile meteo nu păreau deloc încurajatoare. Ninsori record şi drumuri închise, iar noi ne-am pomenit în situaţia în care planurile călătoriei au trebuit revizuite radical.
BMW a venit cu soluţia, oferindu-ne un automobil cu tracţiune integrală pentru a ne deplasa din Munchen spre Geneva şi înapoi. Şi nu unul oarecare, ci un X6 xDrive40d, cu un diesel TwinTurbo de 306 cai-putere şi 600 Nm sub capotă...

Astfel, între timp drumurile din România au devenit practicabile, iar noi ne-am deplasat din Chişinău spre Munchen la bordul lui B-Class. În Munchen, însă, am făcut schimbarea de la 116 CP ai Mercedes-ului la cei 306 CP ai BMW-ului..
Aspecte practice

Pe lângă plăcerea condusului pe care urma să o experimentăm, aveam în faţă şi un scop cât se poate de practic – să ajungem la Geneva cu tot cu bagajele voluminoase cu utilaj pe care le aveam. Şi deoarece X6 este un SUV-coupe, eram îngrijoraţi că portbagajul său nu va fi suficient de încăpător pentru tot aveam de transportat în el.

În realitate, însă, X6 ne-a dovedit că nu este doar puternic şi aerodinamic, dar şi practic. Portbagajul nu e deloc mic, în el încăpându-ne toată suita de bagaje pe care le-am purtat cu noi. În fine, am făcut mutarea completă dintr-o maşină în cealaltă şi acum eram gata să gustăm cu adevărat din puterea lui X6.

Precizie de SUV

Deşi sesizezi că te afli la volanul lui SUV, cu centru de greutate ceva mai înalt, felul în care virează X6 se aseamănă cu cel al unui automobil sport. Volanul are caracteristici cu totul deosebite – de la punctul central la oricare din extremităţi făcându-se mai puţin de o rotaţie completă! Asta înseamnă că cea mai mică virare a
volanului se transformă în schimb ferm de direcţie a maşinii. E ca şi cum ai conduce un roadster sportiv şi nu un SUV, unica diferenţă făcând-o înălţimea la care te afli.

X6 este o maşină lată, cu roţi late. Asta îi conferă prezenţă pe asflat, dar şi manevrabilitate. Maşina aproape că nu manifestă înclinări unghiulare în viraje, chiar dacă le abordezi cu viteză destul de mare. Şi ca să fiu mai exact, X6 poate aborda cu lejeritate şi precizie maximă un viraj strâns pe drum extra-urban cu 110 la oră!

Totuşi, plăcerea condusului pe drumuri şerpuitoare nu a fost prea lungă la prima etapă pentru noi, deoarce în scurt timp am şi intrat pe autostrada care avea să ne conecteze cu Elveţia.

Cei care îl cataloghează pe X6 drept un SUV de asfalt nu greşesc. X6, de fapt, nici nu a încercat niciodată şă-şi atribuie calităţi de Land Rover Defender sau Toyota Land Cruiser, pentru că SUV-ul german s-a focusat spre performanţă absolută pe asflalt, dozată cu siluetă de SUV şi coupe, de dragul satisfacţiei celui de la volan. Da,
e un pic de snobism şi glamour în toată această ecuaţie, însă e un snobism profitabil, iar pe asflat X6 excelează cu adevărat.
Pe autostrăzile fără limită de viteză ale
Germaniei, BMW X6 îşi dezlănţuie
forţa de 306 cai de sub capotă.
Acceleraţiile te lipesc de scaun la
propriu, iar vitezometrul face un tur
complet cât ai clipi... La peste 220
km/h silueta de coupe a lui X6
favorizează caracteristici aero-
dinamice excelente, astfel că maşina
rulează în linişte şi te îndeamnă să
măreşti miza vitezometrului.

Rezervorul maşinii are 85 de litri, dintre care vreo 12 constituie limita de rezervă. Din Munchen în Geneva, sunt peste 600 de kilometri, iar dacă mai
luăm în calcul şi distanţa până la locul nostru de cazare din Franţa, atunci ne apropiem de 700 de kilometri distanţă. Oficial, X6 xDrive40d ar putea avea un consum extra-urban de 6.8 litri la 100 km, însă pe autostrăzile germane, acolo unde viteza noastră medie se apropia de 145 km/h, o astfel de cifră ar fi fost imposibil de atins. Totuşi, ne-am fi dorit să ajungem în Franţa cu acelaşi rezervor de diesel, fără a fi nevoie să mai alimentăm, prin urmare, ne-am stabilit o provocare, de a face maşina să fie nu doar rapidă, dar şi eficientă.
Eficienţă în stil BMW

De obicei, o maşină îşi atinge apogeul eficienţei pe la 80-90 km/h. La un moment dat, am avut parte de o porţiune aglomerată de autostradă, care ne-a impus să rulăm exact cu o astfel de viteză. Ne-am gândit că această porţiune se va dovedi a fi cea mai eficientă pentru X6.

Peste vreo 15 kilometri, însă, autostrada a devenit liberă şi noi am ridicat media vitezei la 130-140 km/h.
Am fost profund surprinşi să descoperim că X6 este mai eficient la 130 km/h decât la 90! Acest fapt se datorează, cel mai probabil, transmisie automate cu 8 rapoarte, dar şi setărilor automobilului, pregătit pentru rularea pe autostrăzi. La 140 km/h, motorul
toarce fără efort la 1800-2000 rpm şi tocmai asta îi şi asigură eficienţa.

Şi dacă începi să simţi preferinţele de
funcţionare a unei maşini atât de per-
formante, atunci e o uşor să o menţii în limita de eficienţă, fără a te mişca
asemeni unui melc pe autostradă.
„Efficient Dynamics”, sau dinamica
eficientă – tocmai aici se face înţelea-
să pe deplin filosofia celor de la BMW.
Tehnologiile la ele acasă

BMW X6 este dotat cu un sistem cruise control activ care îi permite să menţină o viteză constantă, însă care ţine cont şi de situaţia de trafic. Astfel, i-am setat lui BMW X6 o viteză ţintă de 125 km/h şi acesta a menţinut-o atât timp cât în faţa lui nu au existat alte automobile. În momentul în care ne-am apropiat mai mult de un automobil, maşina noastră a încetinit şi ea, acţionând sistemul de frânare, inclusiv felinarele spate, pentru a atenţiona ceilalţi şoferi. Am indicat stânga şi am schimbat banda, care era din nou liberă, iar în acel moment maşina a accelerat pentru a atinge din nou viteza ţintă. Scenariul se repetă la fiecare obstacol, astfel încât ajungi să utilizezi pedalele extrem de rar, maşina făcând toată treaba în locul tău.

Şi ce se întâmplă dacă cineva din faţă frânează brusc, vă întrebaţi, probabil. Ei bine, responsabilitatea condusului
în siguranţă rămâne întodeauna pe seama şoferului, însă am avut şi o astfel de situaţie, astfel că am văzut şi acţiunile maşinii. În astfel de momente, X6 frânează mult mai pronunţat şi scoate un semnal puternic de alarmă pentru cel de la volan, astfel încât acesta să ocolească obstacolul sau să frâneze şi mai ferm.

E deosebit de plăcută şi afişarea informaţiilor esenţiale pe parbriz în zona câmpului vizual al celui de la volan. Asta îţi permite să îţi menţii întotdeauna privirea la drum, şi să fii mai conectat ceea ce vezi după parbriz.

BMW-ul testat de noi a mai fost dotat şi cu sistemul de atenţionare la schimbarea involuntară a benzilor, astfel că, dacă maşina rula peste marcajele de separare a benzilor, în volan se făcea simţită imediat o vibraţie corespunzătoare. X6 înţelege o schimbare voluntară a benzilor, drept una însoţită de indicatorul de direcţie, în caz contral schimbările sunt considerate a fi involuntare.
Până a conduce pe o distanţă atât
de lungă un X6, nu am ţinut niciodată
să intru cu adevărat în esenţa
sistemului de navigare a celor de la
BMW. Acum am fost nevoit să o fac.
Ştiu că foarte mulţi critică acest sistem
ca fiind prea complicat. Însă lucrurile
inteligente nu pot fi prea simpliste.
Şi după o concentrare mai
profundă, descoperi că BMW a creat
un sistem foarte inteligent şi eficient,
iar navigarea cu ajutorul acestuia
devine chiar plăcută şi oarecum
familiară.
Consum

Ajunşi în Franţa, la locul final pentru prima zi, avem 736 km la bord. Ne-a ajuns diesel-ul din rezervor? Da, pentru căp X6 a consumat doar 3/4 din rezervor şi a indicat, la sfârşitul zilei, un consum de 7.8 ltiri la 100 km. Conform unor calcule simple, X6
xDrive40d a avut nevoie de aproximativ 58 litri de diesel pentru a face traseul Munchen – Annecy (localitatea franceză în care am oprit). O performanţă demnă pentru cel mai puternic motor diesel din gama lui X6 (nu punem la socoteală noul diesel M Perfomance, desigur).
Calităţi dinamice

A doua zi dimineaţă, am pornit cu o mică întârziere spre Geneva, şi unde mai pui că trebui să şi alimentăm maşina. Din Annecy până la locul desfăşurării Salonului Auto sunt vreo 45 km, însă traseul e unul extraurban cu doar două benzi pe sens şi puţine ocazii de depăşire. Şi foarte multe viraje. Ăsta a fost, de fapt, anturajul, în care X6 şi-a putut demonstra calităţile dinamice la maxim. În scurtele spaţii pe care le aveam pentru depăşire, reuşeasm să scoatem un urlet maxim din motor, astfel încât să devansăm en-gros un lung şir de maşini. Nici un viraj nu pare prea pronunţat pentru X6, şi
chiar şi multiplele intersecţii giratorii
mici de pe traseele franceze sunt tre-
cute cu excelenţă de SUV-ul german.

Odată ajunşi în parcarea foarte
aglomerată, aveam să descoperim
primul neajuns al maşinii. X6 este
foarte lat, iar asta îl face greu de parcat
în spaţii care sunt calculate exact
pentru lăţimea unui Peugeot 207... Pe
luneta maşinii se poate vedea foarte
puţin, din cauza siluetei specifice
de coupe, însă în acest caz
te salvează camera de
luat vederi cu afişare pe
display-ul consolei
centrale.
Şi poziţia înaltă la volan te face să sesi-
zezi mai bine dimensiunile laterale ale
maşinii. Într-un final, după câteva încer-
cări de a ne încadra cât mai eficient în
spaţiul limitat pe care îl aveam , am
parcat bolidul german, convinşi că cei
care sunt impuşi să facă aceste
operaţiuni foarte des, îşi vor dori un
smart mai degrabă decât un X6.
Condiţii meteo extreme şi tracţiune integrală

Pe direcţia deplasării spre Franţa am avut parte şi de câteva zone cu ninsoare slabă, care a redat carosabilului o vâscozitate
periculoasă. Anume în astfel de condiţii
tracţiunea integrală a lui X6 este gân-
dită să-şi demonstreze supremaţia,
menţinând un control deplin al
traiectoriei maşinii. Atât timp cât nu
aluneci în extrema condusului,
nu prea simţi cum îşi face
treaba sistemul xDrive, ci simţi doar aceeaşi precizie constantă a maşinii, indiferent de condiţiile de carosabil.
Dacă vei forţa nota, vei sesiza şi anumite intervenţii mai indiscrete, însă senzaţia de control şi precizie rămâne neschimbată.

Ulterior, la întoarcerea spre Munchen, am parcurs o zonă de peste 100 km de ploaie rece puternică. Carosabilul de autostradă era acoperit de un strat de apă, care ar fi putut da bătăi de cap pentru aderenţa obişnuită a maşinii. Şi aici, însă, cei 600 Nm de cuplu ai motorului sunt distribuiţi eficient, fără nici cea mai mică scăpare. Era noapte şi doream ne grăbeam spre Munchen, iar ploaia intensă de afară nu ne-a încurcat să mergem cu 160 – 170 km la oră pe autostrăzile fără limită a Germaniei. Şi am făcut-o fără a simţi pic de risc. Nu, X6 e pur şi simplu fixat
de carosabil, indiferent de condiţiile meteo de afară. Chiar dacă treci la doar 80 cm pe lateral de un tir imens, având 170 la oră, maşina rămâne neclintită în traiectoria sa. X6 nu e un pur şi simplu SUV coupe, e un BMW care întruchipează manevrabilitatea şi precizia legendară a mărcii şi o transpune în siluetă de SUV.

Puţine critici i se pot aduce maşinii. Vizibilitatea mai redusă în spate e rezolvată de camera de luat vederi. Scaunele dispun de reglaje multiple, însă sunt totuşi axate spre sportivitate, fiind mai rigide, iar acest fapt poate genera semne de oboseară după vreo 700 km parcurşi fără prea multe opriri. Şi poate unii ar vrea mai multă capabilitate de offroad. Însă pe accea îi
vom sfătui să opteze pur şi simlu pentru alt model. X6 este rezervat celor ce-şi doresc un stil diferit şi mai ales o performanţă sportivă sublimă.

Ah, da! În Mercedes-ul nostru axat spre confort, avem în permanenţă nevoie de cafele care să ne menţină în stare trează, mai ales pe autostrăzile drepte şi „plictisitoare”. În X6, pe durata a peste 1,700 km, nu am simţit niciodată nici urmă de plictiseală sau somn! Pentru că maşina asta te ţine conectat cu drumul, chiar dacă îţi oferă şi confort. Pentru că X6 este o sursă constantă de adrenalină şi mişcare şi pentru că BMW înseamnă astăzi, mai mult ca niciodată, sportivitate pură!
PiataAuto.mdIlie Toma
10
4,946
GALERIE FOTO (31 IMAGINI)
COMENTARII (6)
petro
Chişinău
la 15 Martie 2012 - 20:57
cel mai interesant a fost consmul, pentru un asa motor e foarte bine, ce sa spun,asta e tehnologia BMW....bravo.
piataauto bravo
1
0
Christoph
Cahul, Moldova
la 16 Martie 2012 - 23:18
super experienta, sunt invidios.....
0
0
Christoph
Cahul, Moldova
la 16 Martie 2012 - 23:18
bravo
1
0
petro
Chişinău
la 18 Martie 2012 - 20:03
in moldova consumul va fi altul, mai mare
0
0
Igor
Chişinău
la 29 Martie 2012 - 13:09
Probabil aveti dreptate... dar eu nu am ramas impresionat de X6 dupa Q7 (4,2 TDI)... Nu le-am condus, dar ca pasager... X6 mi se pare o "pitzipoanca de 16 ani, manelista, plina de glamur si aere fara sens", in timp ce Q7 o "domnisoara cu caracter de 25 de ani, cu 2 facultati: una la Oxford si una la Harvard" :)
0
1
Bentley
Chişinău
la 2 Aprilie 2012 - 12:39
ce descriere interesanta...
"pitzipoanca de 16 ani, manelista, plina de glamur si aere fara sens", in timp ce Q7 o "domnisoara cu caracter de 25 de ani, cu 2 facultati: una la Oxford si una la Harvard" :)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!