Noua generaţie Mercedes-Benz S-Class
24 Septembrie 2013
Există inteligenţă, există geniu. Există
bun, există perfect. Mercedes-Benz
şi-a făcut un renume în industria auto din overengineering în vremea când nu producea decât vreo două-trei modele de bază. Nu mai conta neapărat care din modele îl cumpărai, pentru că cei de la Mercedes-Benz ţineau într-atât
de mult la numele lor, încât îşi puneau priceperea maximă în construcţia perfectă a oricărui din ele. Era oarecum firesc ca un Mercedes-Benz să reprezinte perfecţiunea în materie de automobile, mai ales că actuala companie e descedenta inventatorilor maşinii moderne.
În toată această arie de perfecţiune, limuzina de top avea un rol simbolic. În vremurile când alţi producători îşi iroseau timpul rezolvând probleme copilăreşti pe modelele lor, limuzinele Mercedes-Benz priveau în viitor şi-l duceau în prezentul timpului lor, prin prisma unei inginerii minuţioase şi durabile. Clasa S şi predecesorii săi au reprezentat întotdeauna definiţia perfecţiunii şi avansului absolut al lumii auto. Defectele sau scăpările
erau absolut incompatibile cu un Mercedes-Benz de Clasă S.

Astăzi, avem în faţa noastră o nouă Clasă S. O nouă mostră de opulenţă şi perfecţiune absolută, ne spun cei care l-au creat. Mai mult ca atât, noul Mercedes-Benz S-Class este etichetat de creatorii săi drept „cel mai bun
automobil din lume”, „the best car in the world”. Vorbe mari şi sonore, fără îndoială. Dar asta înseamnă că o maşină care se autodeclară drept cea mai bună din lume nu poate să se aştepte la niciun pic de indulgenţă din partea noastră şi mai ales a viitorilor ei proprietari. Nu vom fi deci indulgenţi, câtuşi de puţin. Dar vrem să vedem
cât de multă esenţă veridică se ascunde dincolo de declaraţiile curajoase că maşina asta ar fi „cea mai bună din lume”! Doamnelor şi domnilor, cu pompa şi patosul propriu unui intro de operă clasică, vă îndemnăm să urcăm împreună la bordul noului S-Class şi să vedem, pe viu, cu pasiune şi raţiune, ce aduce acesta cu adevărat!
Opulenţă

Clasa S nu s-a vrut niciodată a fi o maşină discretă. Maşina asta e cumpărată, de obicei, de oamenii care au în biografia lor realizări admirabile, iar averea câştigată prin inteligenţă şi eforturi oneste e o calitate admirabilă în cele mai multe de ţări. De asta S-Class nu tinde să se ascundă sub masca modestiei, ci păşeşte pe stradă cu o opulenţă împlinită, aproape grandilocventă.
Generaţia precedentă a modelului avea dimensiuni cât se poate de generoase, dar noul S-Class pare mult mai grandios prin prezenţa sa, atunci când îl vezi de la distanţă mică. Iar acest efect se datorează lăţimii mai mari ai maşinii. Însă această diferenţă nu va putea fi observată în cifrele din datele tehnice, din caza unui mic truc de design. Generaţia anterioară avea
aripile puternic evazate, care formau lăţimea totală, în timp ce caroseria avea o siluetă mai suplă. Noua generaţie şi-a lăţit formele întregii caroserii până la lăţimea fostelor evazări la aripi, astfel că a devenit, vizual, mult mai lată şi mai dominantă.

Lăţimea mare a maşinii e subliniată şi de grila frontală masivă, cu linii
orizontale, care întăreşte această senzaţie vizuală. Pe cât de lat şi impozant părea cândva un S-Class W140 în aspectul său, pe atât pare şi noul S-Class.
Maşina asta se laudă că e prima din lume care nu are nici un bec clasic la bordul său, toate elementele de iluminare fiind asigurate de LED-uri.
Frumos şi admirabil, zic eu, iar obsesia pentru LED-uri se poate vedea şi la blocurile optice frontale, care vin cu LED-uri inteligente , ce-şi adaptează unghiul de incidenţă. Blocurile optice de aici au o fâşie de LED-uri de zi în partea superioară şi o altă fâşie pentru elementele de iluminare esenţială în zona mediană, dar partea inferioară a lor este absolut pustie, fără nici o funcţie, având rol doar de a susţine un contur cu efect de design. Probabil s-ar fi putut aplica o soluţie mai îndrăzneaţă de design aici, la îmbinarea farurilor cu bara de protecţie, dar e la fel de posibil ca designerii Mercedes-Benz să nu fi mers pe această cale pentru a nu-i înlocui alura de clasicism al lui S-Class cu una prea futuristă.
Pe lateral există o linie proeminentă care porneşte dinspre faruri şi curbează în jos spre spate, ajungând spre aripi. Ăsta e unul din elementele menite să distingă noul model prin mai multă îndrăzneală faţă de predecesorii săi, dar tot el pare să taie un pic din armonia proporţiilor, făcând partea frontală să pară mult mai masivă decât posteriorul. Partea spate, însă, aduce un design cel puţin la fel de inspirat, dar de această dată cu o alură mai
accentuată de ligă superioară, celei în care se includ Rolls-Royce, Bentley şi până recent Maybach. De fapt, noua generaţie a Clasei S are sarcina de a concura dublu, cu granzii din categoria ei, precum Audi A8 şi BMW Seria 7, dar în acelaşi timp cu aristocraţii Rolls-Royce şi Bentley. Aşa au spus cei de la Daimler atunci când au oprit producţia lui Maybach. Ei bine, raţional vorbind, un S-Class, chiar şi în versiune cu ampatament mărit ca şi
cel din testul nostru, nu are nicio şansă de a concura direct cu aristocraţii de genul lui Rolls-Royce în materie de prezenţă şi somptuozitate. Dar probabil acest rol îi va reveni viitoarei ediţii cu ampatament ultra-mărit Pullman. Proprietarii actuali de Maybach s-ar putea simţi oarecum lezaţi de faptul că un S-Class se declară suficient de bun încât să-l
înlocuiască pe oricare Maybach, dar trebuie să le spunem acestora că până acum nu au făcut decât să cumpere, de fapt, un bătrân S-Class
W220 în straie regale. Acum, cel puţin, dacă vor alege un viitor S-Class Pullman, vor beneficia de inginerie mai proaspătă.
Steaua simbol

Să revenim, însă, la modelul nostru de azi, la „cel mai bun automobil din lume”. Haideţi să urcăm la bordul lui lui, unde eşti fermecat imediat de capota lungă şi masivă din faţa ta şi acea magnifică stea cu 3 colţuri din centrul capotei. Eh, dacă există ceva ce a rămas neschimbat la Clasa S de-a lungul generaţiilor şi îşi merită
statutul simbolic în istorie, atunci despre asta e vorba. Trebuie să recunosc că steaua aia îţi dă o senzaţie de graţiozitate rar întâlnită la alte modele.

Grandios, opulent, elegant şi fastuos
în acelaşi timp. Aşa s-ar putea
caracteriza interiorul noii generaţii
S-Class. Formele planşei de bord,
mult mai masive acum, continuă neîntrerupte pe panourile portierelor, iar curbura centrală a planşei a devenit şi mai accentuată. Există doar linii elegante şi clasice la bordul lui S-Class – doar linii curbe şi cercuri, fără unghiuri ascuţite, fără forme rectangulare. La volanul lui S-Class te simţi dintr-odată mic în vastitatea spaţiului interior, dar atât de mare în vastitatea ierarhiei sociale. Maşina asta e un premiu social, pe care să-l
primeşti când ai reuşit să faci suficient de multe în viaţă. E ca un punct de reper undeva în vârful de apogeu al valorilor pe care le poţi obţine în viaţă. Şi nu pot nega că S-Class reuşeşte să mă învăluie în toată căldura acestor plăceri şi pe mine, cel care am venit să privesc totul nu doar prin prisma pasiunii, dar şi a raţiunii. Aproape că mă las sedus de perfecţiunea liniilor
interiorului şi aproape că aş declara că germanii au fost fost prea modeşti când şi-au descris maşina asta ca cea mai bună din lume...

Aproape că m-am lăsat hipnotizat de alura maşinii ăstea... Dar mă ciupesc de obraz, ca să-mi amintesc pentru ce am venit aici şi atunci văd rânjetul triumfător al volanului din faţa mea, care s-ar bucura sfidător parcă de starea pe care tocmai am avut-o. Asta e, designerii Mercedes-Benz au
desenat volanul ăsta cu doar două
spiţe pe lateral, iar spaţiul ăla imens
din partea inferioară seamănă al
naibii de tare cu zâmbetul unei
figurine. Iar inscriţia aia din centrul
zonei inferioare a volanului,
„Mercedes-Benz”, scrisă cu într-un
stil asemănător celor istorice ale
mărcii, nu-mi pare decât un kitch
inutil.

Interiorul noului S-Class
vrea să urce în liga
superioară şi prin materialele de care face uz. În liga aristocratică plasticul este un material non-grata pentru habitaclu, fiind înlocuit cu lemnul, aluminiul şi pielea. Ceea ce arată ca lemn, trebuie să fie lemn, ceea ce arată ca aluminiu, trebuie să fie aluminiu şi aceeaşi regulă se aplică pentru piele. Mercedes-Benz lasă impresia iniţială că s-a ghidat de aceleaşi principii aristocratice, dar, cum zic cei de la casele regale, titlul
nobil poate fi cumpărat, dar nu şi manierele nobile. S-Class respectă regula la piele, tapiţată frumos şi abolut impecabil pe bord şi pe scaune. O respectă şi la lemn, pentru că la bord există doar inserţii de lemn natural de o calitate ireproşabilă. Dar nu o respectă şi la aluminiu, pentru că o bună parte din elementele care par a fi de aluminiu, sunt, de fapt plastic bine prelucrat pentru a avea un aspect de aluminiu. Arată la fel de bine, şi
aproape nu ai putea realiza această diferenţă, dacă nu ar exista o proprietate fizică firescă – temperatura aluminiului e întotdeauna mai joasă decât cea a ambiantă, iar la atingerea unui astfel de buton, trebuie să simţi o temperatură mai rece. Dacă nu o simţi, înseamnă că nu ai de-a face cu aluminiul şi nici cu un alt metal. Diferenţa se simte chiar între mai multe elemente ale aceluiaşi interior – butoanele de închidere şi deschidere a gurilor de ventilare sunt calde, deci nemetal, în timp ce difuzoarele Burmester de pe lateral au o acoperite iscusită, rece la atingere. Metal veritabil, deci.
Iluminarea ambientală e extrem de plăcută şi relaxantă, dacă nu se face abuz de ea. Şi când zic abuz mă refer la opţiunea de schimbare a culorii de iluminare până la mov sau roz... O tonalitate liniştită e mult mai indicată şi mai reprezentativă pentru o maşină de statutul ăsta şi din fericire S-Class oferă şi o serie de tonalităţi calme.

Din poziţia de la volan, tot ce vezi în faţa ta sunt, de fapt, două display-uri enorme, unul din ele având rolul cadranelor de bord, iar celălalt, al sistemului multimedia şi de
comandă a funcţiilor maşinii. E ciudat, însă, să descoperi că în spatele lor există ceva spaţiu liber, acestea părând a fi montate în stil suspendat pe planşa de bord. Şi mai surprinzător e să descoperim existenţa unui mic buton rotativ între cele două display-uri, care, odată învârtit, schimbă gradul de iluminare a celor două display-uri. Într-o ambinaţă digitală perfectă, butonul ăsta analogic pare anacronic şi impropriu, putând fi înlocuit de
comenzi digitale din meniul ultra-sofisticat al maşinii.
Şi apropo de meniu, acesta îţi solicită uneori un pic mai mult logica şi intelectul pentru a-l opera, dar asta e un lucru oarecum firesc şi conform statutului acestei maşini. Or, se prezumă că un proprietar de Clasă S dispune de o rezervă suficientă de intelect pentru a putea face faţă unor asemenea provocări. Trebuie să remarcăm că, explorând meniul, sesizezi tot mai mult cât de inteligentă e maşina asta şi cât de multe aspecte şi detalii le poţi gestiona prin el. Vreţi masaj? Mai activ, mai sofisticat, mai moale. Hm.. Se rezolvă. Vreţi să direcţionaţi curenţii din sistemul de climatizare într-un mod mai special? Şi asta se rezolvă. S-ar putea să vă
doriţi ca sistemul de climatizare să sufle cu aer ionizat, sau poate cu miros relaxant? Şi asta se rezolvă, pentru că noul S-Class vine cu un aromatozator „inteligent”, preluat de pe Maybach-urile ultimilor ani. Vreţi să setaţi rigiditatea şasiului, tipul iluminării şi orice vă mai poate veni prin cap? Se face şi asta.

Dar se zice că adevărata plăcere a călătoriei cu un S-Class cu ampatament alungit vine pe locurile spate. În cazul maşinii noastre, de pe bancheta spate lipseşte funcţia de masaj, ea fiind disponibilă doar locurilor faţă, ceea ce ne spune că viitorul proprietar va conduce chiar el maşina, în loc de a fi condus. Bancheta spate oferă două locuri generoase, cu spaţiu bereche pentru genunchi şi cap, şi cu o poziţie extrem de relaxantă în scaun. Cotierea poate fi pliată cu tot cu tetieră, iar în spatele ei există şi un frigider. Superioritatea ierarhică a pasagerilor spate e dată şi de posibilitatea acestora de a
comanda sistemului de climatizare,
audio, dar şi poziţia scaunului din
faţă dreaptă. Da, pasagerul din
dreapta de pe bancheta spate poate
impune deplasarea scaunului din faţă,
făcându-şi astfel mai mult loc pentru
picioare. Maşina testată de noi
dispune şi de plafon panoramic, iar
acum acesta poate fi gestionat
individual pentru partea spate şi faţă.
Iar atmosfera privată e asigurată de
cortinele de discreţie de pe geamurile
laterale şi lunetă, astfel încât confortul şi intimitatea maximă sunt asigurate.

Habitaclul a crescut în nivelul materialelor folosite şi în percepţia estetică faţă de generaţia anterioară, dar cu siguranţă nu a încercat să se alinieze apogeurilor aristocratice supreme. Din fericire, poate,
pentru că altfel preţul
ar fi urcat
usturător de mult. Totuşi, esteticul, simetria şi eleganţa interiorului noului S-Class te poate cuceri foarte uşor şi
te convinge ulterior cu un confort excelent, o izolare acustică pe măsura aşteptărilor şi o ambianţă relaxantă.
Substrat tehnic

Vom fi aici şi mai puţin indulgenţi, pentru că nu mai vorbim de stofă fină şi lemn bine prelucrat, ci de munca adevărată a inginerilor, acolo unde Clasa S a excelat întotdeauna. Atunci când s-a lansat noua Clasă S, noi am bănuit că ea e construită pe platforma tehnică a generaţiei precedente, întrucât avea acelaşi ampatament şi aceeaşi diferenţă pentru lungimile versiunilor cu ampatament standard
şi alungit. I-am întrebat pe germanii de la Daimler dacă presupunerile noastre se adeveresc şi totodată i-a întrebat unde e transmisia cu 9 trepte, promisă anterior pentru noua generaţie. Am primit un răspuns afirmativ pentru platformă – da, e aceeaşi platformă, dar e semnificativ perfecţionată. Iar cutia de viteze cu 9 trepte nici nu a fost prevăzută pentru dezvoltare, ne spunea Daimler în luna iunie. Apoi,
cutia de viteze cu 9 trepte a apărut, totuşi, pe E-Class, unde are rolul, probabil, de a se adapta şi de a fi urmărită în condiţii reale de exploatare, după care, cu anumite perfecţionări, se va regăsi probabil şi la bordul Clasei S.

Am o atitudine destul de dualistă faţă de folosirea aceleiaşi platforme pentru noul S-Class. Pe de o parte, nu e
nimic rău în a folosi un produs perfecţionat şi verificat în timp şi mulţi producători o fac. Pe de altă parte, Mercedes-Benz S-Class a inovat cu paşi titanici întotdeauna de la o generaţie la alta, iar asta însemna că nu şi-a permis niciodată doar să perfecţioneze o platformă a predecesorului său.

Şi propulsoarele de sub capotă sunt cele de pe generaţia precedentă,
unica motorizare nouă hibridă anunţată fiind încă în stadiu de elaborare şi urmând a fi disponibilă ceva mai târziu. S-Class e un model inovator, fără îndoială, dar parcă lasă impresia că nu şi-a mai luat un avânt atât de simţitor pentru a se distanţa puternic şi fără drept de apel faţă de celelalte modele ale mărcii şi chiar faţă de celelalte maşini de pe piaţă.
Noi avem astăzi la test motorizarea diesel S 350 BLUETEC, care vine cu un diesel V6 de 3.0 litri sub capotă, cuplat la o transmisie 7G-TRONIC, cu 7 trepte, evident. Motorul dezvoltă 258 CP la 3,600 rpm iar cuplul maxim atinge valoarea de 620 Nm, între 1,600 şi 2,400 rpm. Cifrele sunt cât se poate de demne, mai ales valoarea cuplului maxim, dar nu trebuie să uităm că avem o maşină care cântăreşte puţin sub 2 tone.
Haideţi să nu mai vorbim despre cifrele din fişa tehnică, ci să le simţim pe viu. Pornim, deci, motorul şi călătoria noastră la bordul noului Mercedes-Benz S-Class.

Pe viu

Nu-ţi ia foarte mult să realizezi că noua generaţie a Clasei S a devenit mai confortabilă şi mai moale în suspensie. Dacă generaţia anterioară avea un grad bun de confort, atunci noul S-Class vrea să exceleze la felul în care te izolează de textura asfaltului.
Generaţia anterioară mai avea şi mici probleme de arhitectură, care se făceau simţite în gropile mici şi enervante de pe asfaltul autohton, mai ales dacă ambele roţi ale unei punţi traversau simultan aceeaşi denivelare. Aceste deranjamente se traduceau printr-un sunet neplăcut generat de suspensie, care părea a fi copleşită de imperfecţiunea drumurilor din ţara noastră. Noua generaţie, însă, şi-a perfecţionat substanţial reacţiile la denivelări, astfel că nu am mai simţit sunete deranjante decât la denivelări
cu adevărat substanţiale, care nu au trebui să existe într-o ţară civilizată.

Prima impresie dată de suspensie e una foarte pozitivă, deci, şi aici parcă nu mai avem foarte multe să le reproşăm germanilor că au păstrat aceeaşi platformă tehnică. Dacă au perfecţionat-o în modul ăsta, nu au decât să o tot păstreze şi perfecţioneze!

Senzaţiile primite în volan sunt foarte naturale, dar şi foarte proprii unui
automobil de talia asta, axat spre confort. Fedback-ul este bun, şi pe lângă faptul că savurezi confortul de la bord, condusului unui Mercedes-Benz S-Class este şi al naibii de plăcut ca şi senzaţii în volan. Dacă treci pe manevre bruscate, vei descoperi că plăcerea nu mai e atât de mare, pentru că limuzina asta s-a dezis de sportivitatea excesivă. Cine vrea sportivitate maximă, să-şi ia un S-Class AMG, în rest, clienţii modelului vor confort maxim şi mai puţină
sportivitate. Nici S-Class W140 nu era foarte sportiv, dar cât de apreciat a fost pentru confortul oferit! Uite că nici noua Clasă S pune accent maxim pe confort şi noi ne bucurăm de asta, pentru că un Mercedes-Benz, mai ales un S-Class, trebuie să reprezinte esenţa confortului.

Probabil, vârful confortului pe un S-Class există pe versiunea S 500, unde vine opţional sistemul ăla deocheat,
numit MAGIC BODY CONTROL. Ei bine, cuvântul MAGIC pare un pic derizoriu pe o maşină de seriozitatea lui S-Class, dar ceea ce face acel sistem pare impresionant. Cu el, maşina scanează suprafaţa carosabilului, şi atunci când identifică o denivelare, „înmoaie” în avans suspensia, pentru ca atunci când roata trece peste denivelare, aceasta să fie absorbită la maxim. Bine, pe un drum dintr-o ţară civilizată acest sistem pare să aibă sens, dar pe unul autohton, unde de la o denivelare la alta nu
există nici măcar un metru distanţă, maşina s-ar putea să aibă probleme cu identificarea corectă şi succesivă a tuturor denivelărilor. Noi nu am încercat-o pe propria piele, pentru că maşina din testul nostru nu dispune de un asemenea sistem, e doar o presupunere. În acelaşi timp, nu putem să nu spunem că şi Rolls-Royce Wraith are un sistem cu funcţie similară, de adaptare a suspensiei, dar modelul britanico-german identifică forma texturii asfaltului prin comunicare cu satelitul, stabilind cu uşurinţă locaţia oricărui număr de denivelări şi te mai informează şi ce
urmează după un viraj orb. E evident care din cele două sisteme e mai avansat.

În cazul maşinii din testul nostru, există un buton de rigidizare a suspensiei şi atunci şocurile texturii asfaltului se transmit mult mai mult în caroserie. Dar nici atunci ruliul caroseriei la executarea manevrelor mai bruscate nu dispare în totalitate. E doar un mod de a te simţi mai încrezut pe drumuri montane perfecte, eventual. Există şi un regim sport al motorului, transmisiei şi volanului, în
care toate îşi sporesc acuitatea şi devin mai informative. Maşina devine mai dinamică şi mai pofticioasă de a urca în turaţii, dar şi aici se păstrează întotdeauna o doză de eleganţă neclintită, care nu poate fi nicidecum convertită la religia sportivităţii extreme. „A gentlemen never runs”, ştiţi voi...

Un S-Class îţi dă, prin urmare, o plăcere mult mai mare să-l conduci relaxat, încet, plutind pe asfalt, decât aruncându-te în episoade puerile de sportivitate. Maşina asta e mult prea matură să se lase provocată de asemenea efemerităţi.
Şi totuşi, pe cât de matură şi somptuoasă e maşina, suntem miraţi să descoperim un simptom imatur la bord. Activăm regimul de susţinere activă a scaunelor faţă, ceea ce înseamnă că, atunci când luăm un viraj dreapta, spre exemplu, zona stângă a scaunului se umflă pentru a susţine corpul cu eficienţă. Un sistem minunat de plăcut, trebuie să recunoaştem, pe care noi decidem să-l combinăm şi cu masajul intens. Eh, ţine-te acum, îmi zic eu, după un tratament regesc din ăsta, ies ca nou din maşina asta după câteva ore de condus. Dar adevărul e, că atunci când cele două sisteme lucrează la maxim şi fac anumite zone ale
scaunului să se umfle la maxim şi să solicite elasticitatea pielii lui, atunci când anumite zone de întindere coincid, se face auzit un sunet mic, dar deranjant, din partea spate a scanului, acolo unde există un buzunar cu contur din plastic. Dacă se depărtează un pic acest buzunar, sau eventual se pune ceva în el, atunci solicitarea elastică a pielii nu face contact cu plasticul şi nu mai generează niciun sunet. O foarte mică scăpare, vizibilă doar la combinaţia maximă a unor funcţii care se intersectează, dar echipa imensă de
ingineri ar fi trebuit să prevadă şi asta pe un automobil de vârf. Senzaţiile auditive sunt deranjante, dar cele simţite de spatele masat intens sunt extraordinare!

Atunci când apeşi cu putere pedala acceleraţiei, te întrebi dacă maşina accelerează sau nu. Ciudată expresie, nu? Dar adevărul e că S-Class nu e deloc lent, cu motorul de sub capota maşinii din test şi cu ampatament alungit, limuzina prinde prima sută după 6.8 secunde din momentul startului. Şi te convingi de intensitatea acceleraţiei dacă priveşti vitezometrul. Iluzia despre care vorbesc e dată de
izolarea excelentă a sunetului motorului, care aproape că nu pătrunde în habitaclu, nici la turaţii mari. Pe lângă asta, suspensiile maşinii reuşesc să o menţină aproape neclintită pe linie orizontală în momentele acceleraţiei, astfel că senzaţia aia e şi mai mult accentuată. În rezultat, pot spune cu certitudine că noua generaţie Mercedes-Benz S-Class a învăţat reţeta „puterii fără efort”, a acelei „efortless power”, atât de apreciată la aristocraţii Rolls-Royce şi Bentley. Uite aici, la acest capitol, maşina asta se apropie extrem de mult de liga aristocratică!
În loc de verdict

Este sau nu noul Mercedes-Benz S-Class cel mai bun automobil din lume? Asta e întrebarea care ne-a intrigat de la început, nu? Ei bine, trebuie să recunosc şi să constat senzaţiile incontenstabile pe care le simţi în urma unui contact pe viu cu maşina asta. În primul rând, noul S-Class şi-a asigurat o prezenţă mai somptuoasă şi mai dominantă, iar interiorul a urcat simţitor în ierarhia materialelor folosite,
chiar dacă pe alocuri mai şi trişează la consistenţa acestora. Păstrarea aceleiaşi platforme, aceloraşi motoare şi aceleiaşi transmisii nu înseamnă o evoluţie la fel de revoluţionară ca în cazul predecesorilor săi din istorie, dar în acelaşi timp nu putem să nu recunoaştem că noua generaţie a devenit mult mai confortabilă şi mai elevată în ţinuta sa rutieră, evoluând în direcţia corectă, a confortului suprem. Aici putem întreba mai degrabă, dacă este noul S-Class cel mai bun S-Class din istorie? Cu siguranţă da. Dar este el oare şi cel mai inovator S-Class din istorie, în raport cu predecesorul direct
şi cu alte maşini ale timpului său? Cu siguranţă nu. Mercedes-Benz a considerat de această dată că dispune de un avans suficient cu acest model, încât să îşi relaxeze un pic politica revoluţionării navei sale amiral, recurgând astfel doar la evoluţii calitative, simţitoare şi plăcute, dar nu
revoluţionare. Şi în fine, îşi merită noul S-Class calificativul de „cel mai bun automobil din lume”? Noi tindem să zicem că declaraţia aia e una un pic prea ambiţioasă, atât timp cât curba inovaţiilor s-a temperat un pic la noua generaţie şi atât timp cât există pe piaţă acele modele de vârf absolut al industriei auto. „Sunt mai scumpe”, veţi spune! Discutabil, zic eu, pentru că maşina din testul de azi costă
peste 120,000 euro cu un diesel sub capotă şi cu tot cu dotări. Dacă o alegem în motorizarea cea mai avansată S 500, comparabilă cu puterea din liga supremă (sau un viitor S 600), atunci ne apropiem mult de preţurile aristocratice. Şi nimeni n-a
zis că S-Class e cel mai bun automobil din lume dintr-un anumit segment de preţ.

Deci, ca să parafrazăm, vom spune că, dintre inteligenţă şi geniu, S-Class e inteligenţa aproape genială şi un pic
oportunistă. Dintre bun şi perfect, S-Class este aproape cel mai bun, undeva la poarta perfecţiunii. Doar că poarta aia a perfecţiunii aleargă şi ea cu pas galopant cu fiecare nou model din lumea auto.
PiataAuto.mdIlie Toma
11
8,720
GALERIE FOTO (75 IMAGINI)
COMENTARII (47)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 24 Septembrie 2013 - 15:10
frumos testul. Multumesc PA.
Am multe de spus dar ma limitez la doar citeva puncte.
1. Mi-as fi dorit ca consumatorii sa judece daca automobilul e The best car in the world, nu departamentul de marketing.
2. Un S Class 350 BLUETEC nu e de comparat cu RR sau Bentley. Rolul asta i-a revenit din start versiunii Pullman.
3. Automobilul din test nu trebuie considerat mostra dupa care se judeca gradul de invoatii. Din cite vad, lipseste Intelligent Drive, care, dupa parerea mea, ar fi dat impresia unui nivel ceva mai mare de inovatie.
4. Locul gol din blocurile optice fata va fi suplinit cu sistemul optional de iluminare de tip matrix.

All in one, chiar daca am si eu careva critici la adresa noii generatii, cred ca partile pozitive le compenseaza din plin.
0
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 24 Septembrie 2013 - 15:12
Sper cindva Mercedes sa-si recapete faima de alta data, care a fost distrusa in mare parte de Schremper (sau cum il mai cheama) cu ambitiile lui de Welt AG
0
2
Igor
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 15:15
Jürgen Schrempp
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 15:40
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
3
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 15:53
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 24 Septembrie 2013 - 16:24
1. Intradevar, nu ar fi corect sa spui ca e cea mai buna masina din lume. Fiecare masina e buna la ceva anume.
2. E incorect sa apreciezi inteligenta unui om dupa faptul ca conduce S-Class!!!! Sau dupa pretul masinii!!!
3. Masina asta nu e pentru curse, chiar si in varianta AMG!!! Cel mai bine cred ca ar fi S500, e o masina facuta pentru confort, nu curse de strada, cum am mai spus.
4. Nu vad o problema in folosirea plasticului in loc de aluminiu.
0
1
GRED
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 16:26
Alianta cu Chrysler iau costat foarte mult... in 3-4 ani au decazut foarte mult si le va trebui decenii sa-si revie !!! Asa e peste tot...
Si nu cred ca redactia are ca scop sa descrie tehnic cum lucreaza anumite inovatii in modelele de serie. Vreau sa multumesc redactiei fiindca asta a fost PRIMUL test-drive cu noul S class din Moldova si paremi-se ca si din regiune! Respect Fratilor!!!
Astept si teste COMPARATIVE!!!
In schimb:
- - Ultimul cuvânt în limuzinele de lux a fost spus doar de Mercedes-Benz si doar ei ridica de fiecare data plafonul
- Nici o companie care lupta pe acest segment nu provoaca atata interes in noul model al seriei sale
- Doar mercedes livreaza si isi spune ultimul cuvant cu privire la sedanuri de nivel executiv si după aia aproape toată lumea - dau lovitura!
- Acuma de exemplu nimeni nu cunoaste la ce sunt bune luminile in sapte culori... Cel puțin, nu încă.
- Sau de exemplu la ce sunt bune aierisirea scaunelor care sug aer timp de patru minute înainte ca acestea sa porneasca fiindca spatele transpirat mult mai repede sa se usuce ... Putini inteleg .. nu inca
- Poate e ceva arhaic ziceti dar exista pana la perfectiunea DISTRONIC PLUS cu sistemul de directie asistata p-u menținerea benzii de circulație
- Sistemul de radar cruise inovator dupa parerea mea operează la o viteză de 200 km / h si in trafic
- Sau ce mai conteaza ca tehnologia BAS PLUS cu Cross-Traffic Assist lucreaza la o viteză maximă de 72 de km/h și urmareste intersectiile cu mașini și pietoni si in caz de pericol se lanseaza în mod automat frânele.
- Sau o nouă caracteristică PRE-SAFE PLUS care automat recunoaște pericolul de la mașina din spate și se lanseaza independent frâna de parcare - pentru a evita un accident repetat, iar centurile de control PRE-SAFE se deplasează în direcția opusă de la șofer și pasagerul din față în cazul unui impact frontal..
- Nu mai vorbim de functiile sistemului optic pentru faza lungă adaptivă Assist PLUS implementate pentru a preveni efectul de orbire de la farurile fazei lungi și de Night Vision cu tot cu View Assist PLUS ce avertizează șoferul în avans de pericolul de coliziune cu un animal pe drum, sau un pieton aleator. Si apropo MB au fost printre primii cu acest Night Vision Asist .. poate nu chiar primii
- Beltbag-ul din spate se mareste de 3 ori in latime la impact ...
- De acelasi Magic Body Conyrol... nu stiu o fi crapat el pe drumurile noastre dar sa vedem...

Cel putin eu am ramas impresionat de modelul W140 si W221 ... sper ca de acest model voi fi la fel de impresionat ...
Cea mai mare problema ca nu mi-am putut permite asa clasa de masini doar decat a prietenilor mei care au alte ocupatii si au posibilitatea sa procure asa masini ...
4
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 24 Septembrie 2013 - 16:28
PS: personal, nu-minplac ceasurile de bord!
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 16:36
@GRED, o mica precizare. Scuza-ma dar am observat ca nu esti putin informat :

Night vision a aparut pt prima data pe Cadillac Deville, apoi pe Lexus, pe mercedes a aparut f greu, deci nu mai vb aiurea plss.

Si apropo de unele inovatii tehnologice. Ele nu sunt facute de constructori, ci de firme japoneze si apoi vandu-te constructorilor. De exemplu ca tot vorbeam de sistemul ” Night Vision ” care este disponibil numai pe masinile Premium in ziua de azi a aparut prima data la armata americana si japoneza pe avioanele de vanatoare. Ideea este ca la fel ca orice tehnologie, Night Vision a avut si ea durerile facerii dar pe urma s-a dezvoltat treptat treptat pana a devenit accesibila si ” muritorilor ” de rand. Jucatiile pe care le are armata americana in ziua de azi tin de domeniul SF. Dupa ce vor trece de stadiul asta, vom primi si noi ce au astazi si tot asa. Cam asta e mersul lucrurilor a unor astfel de tehnologii.

Sunt doua tipuri de NVD (dispozitive de vedere pe timp de noapte) active si pasive, fiecare cu avantajele si dezavantajele lor. In industria auto, Cadillac a fost primul in 2000 care a avut un sistem activ pe masina cu vizionare pe parbriz dezvoltat impreuna cu Raytheon, unul din cei mai mari furnizori de echipamente militare din lume. A urmat Lexus (2002) si Honda (2004) pe Legend. In 2005 ambii Mercedes (sistem activ) si BMW (sistem pasiv) introduc primii sistemele integrate in bordul masinii.
2
3
Valeriu
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 16:38
Eu zic ca e f buna masina, dar cei care vor da atatia bani, probabil vor dori mult mai mult de la ea! Intr-adevar, test-drive-ul imi pare si mie f bun, felicitari PA si toate concluziile astea obiective cam aduc mai multe minusuri masinii, pe care le merita, pentru ca singuri si-au ridicat atat de sus eticheta. O fi mai buna ca si comfort decat precedentul, dar mai mult decat atat mai este ceva?
Totusi sunt surprins ca ati constatat ca este mai confortabila decat modelul anterior! Daca un specialist sesizeaza asta, apoi ma intreb de ce se rupeau pe aici GRED si altii zicand ca este al naibii de confortabil in mercedes. Reiese ca modelul precedent nu era chiar asa de perfect, chiar daca era S si se poate mult mai mult de atat!
As vrea si eu un test-drive comparativ cu un LS, asta daca nu le va fi frica celor de la Mercedes sa va mai dea masina, dupa ce le-ati aratat toate neajunsurile :)))
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 16:41
@Eugen0, nu ar fi o problema ca ar avea elemente din plastic cu aspect de ''aluminiu '', insa mai rau este sa spui ca este '' cea mai calitativa limuzina din lume '' cand ea ascunde plastic in loc de aluminiu pur, si tragi la pret de ''aluminiu '' niste materiale din plastic mi se pare de o culme a nesimtirii.

PS: Am mai descopreit inca ceva, acest S normal are gradatia pana la 260 km/h , da ? un LS normal are pana la 280 km/h gradatia. Asta ca tot zicea GRED odata ca un Mercedes poate merce pe autobahn cu o viteza mai mare decat un lexus, nu as baga mana in foc.
1
3
Valeriu
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 16:50
Cu plasticul sunt de acord, Robert! Plastic ca si aluminiul am si eu in Avensis si tot arata asa de bine!!!!!!!!!!!!! Ca in Mercedes S! :)))
0
0
GRED
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 16:51
Robert esti roman? Sau turc? Citez - "..Si apropo MB au fost printre primii cu acest Night Vision Asist .. poate nu chiar primii.. " - ai inteles ceva? Am zis ca primii ?
1
1
GRED
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 16:58
Si inca ceva vino cu dovezi Robert >
First - http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_night_vision [S-class. It was the first system to use the instrument cluster's LCD as a display]
Second - Ce are gradatia de 260 la ora?? :) Parca esti in clasa 1 si te lauzi care masina merge mai repede conform gradatiei...

Valeriu> W221 este al naibii de confortabil ... si ma voi rupe in continuare probabil pana cand nu voi conduce un Bentley sau RR ...
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 17:05
Trecand cu vederea peste mica ta ironie GRED, o sa iti raspund civilizat asa cum ti-am raspuns mereu. Ma gandesc la faptul ca poate esti ''cel mai in varsta'' de aici.

Din fraza ta se inteleg multe. Stii expresia aia ....'' vorba romaneasca are mai multe intelesuri '', e asa reiese si din fraza ta tot mai multe intelesuri. La inceputul frazei ai folosit ''printre primii '', apoi ai spus '' poate nu primii '' . Printre primii insemna sa se afle in locul lui Lexus sau a Hondei, insa ei se afla la sfarsit. Marog, nu asta conteaza. Conteaza ca lauzi prea mult Mercedes S class cand este cel mai confortabil, de comparat se compara pt. ca este din aceeasi clasa desi si nu e mare diferenta intre el si concurenta segmentului F. Ca fiabilitate DA, si ca sisteme de propulsie. In rest nu.
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 17:06
cand=ca*
2
0
GRED
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 17:10
Bine ma bine... printre primii totusi eu inteleg nu chiar primii ... :) - anyway au fost printre primii care au repus pe ecran LCD..
Bai baeti voi vreti ca Daimler sa le faca chiar pe toate??? Pai nu se poate doar fiecare companie are institute alaturate nu? Gen R&D ...
Desi eu astept teste comparative = worldwide ! ...
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 24 Septembrie 2013 - 17:35
Apropo...mai vine un Test-Drive cu aceasta masina, in Chisinau! asa ca nu e unica...
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 24 Septembrie 2013 - 17:37
Dar, as vrea sa vad calitatea asamblarii....dupa vreo 200000km.....
0
1
GRED
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 17:39
Eugen0> - uite la cele de prin 2009 care se plimba pe drumuri in Chisinau ... au peste 200 mii la sigur ... !!!
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 17:43
Ok, sa zicem ca cu asta sunt de acord cu tine GRED. Oricum nu mai am rabdare sa comentez prea mult. Trebuie sa ma pregatesc pt maine. Dupa cum bn ti-am zis plec in MD cu un prieten. Iar cu ocazia asta voi trage si o concluzie ampla si anume : cate mercedesuri circula pe acolo ......ramane un semn de intrebare pana ma intorc. Numai bn tuturor !
2
0
GRED
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 17:58
Succes si pazea la drum Robert. Apropo prin Chisinau tare se mai merge prost din pacate ... :( O sa observi ca majoritatea conducatorilor din MD parca nu au instalate din fabrica semnalele de avertizare stanga/dreapta :)
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 18:02
@GRED, multumesc frumos ! Stima !
1
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 24 Septembrie 2013 - 19:15
Robert, vezi ca iara te contrazici.
1.O data zici ca si S Classurile astea vor fi prea multe pe drumurile Romaniei, apoi zici ca romanii vor alege LS. Daca vor alege LS, va fi pacat de tine, pentru ca LS nu va mai fi asa exclusiv pe drumurile romanesti.
2.Ideea cu sisteme inventate de japonezi. Pentru nimeni nu e secret ca foarte multe detalii dintr-o masina sunt inventate/produse de asa-numitii Zulieferer (Supplier). Vezi care e topul lor si nu subestima rolul companiilor germane.
3.vezi la Mitsubishili tau care e gradatia si spune-mi apoi care e viteza lui maxima. Chiar te conduci dupa asa indicatoare ca gradatia aia amarita?

GRED, multe din sistemele care le-ai enumerat mai sus fac parte din Intelligent Drive, cu care se vede ca nu e echipat modelul din test. De aia am zis si eu ca nu e corect sa judecam nivelul de inovatii doar dupa un singur automobil.
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 24 Septembrie 2013 - 19:54
GRED:
Eu vreau sa vad modelu 2013 , dupa 200000km....RULAT DOAR PE DRUMURILE MOLDOVEI !!!
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 24 Septembrie 2013 - 20:06
O rugaminte catre redactie:
tocmai priveam un video despre S Class. Acolo se zice ca gurile de ventilare din interior sunt din metal. Poate fi ca pe S500 sa fie din metal si S350 din plastic? Sau poate am inteles eu gresit din clip.

http://www.youtube.com/watch?v=D9vG0-oEsOc

de la min. 00:58
1
0
Allvas
Călăraşi, Moldova
la 24 Septembrie 2013 - 20:10
Sint deacord cu voi toti: AUDI A8 improspatat, e cea mai calitativa din toate la materiale.
0
0
ionutz turcanu
Paris, Franţa
la 24 Septembrie 2013 - 20:35
Robert_444: bun Robert...am o intrebare la tine imi zici si mie unde e tot plasticul ieftin care are aspect de aluminiu....mersi...referitor la test..masina chiar e formidabila...si va asigur Robert si Valeriu,,,toate materialele care sunt la interior sunt de calitate maxima.,recunosc e un plastic insa e un plastic care e foarte aproape de aluminiu cit si la duritate cit si la greutate...
2
1
Valeriu
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 20:52
GRED, nu te supara, dar chiar cei de la Mercedes au zis "cea mai buna masina din lume" si o repeta incontinuu. Nu imi plac englezii, dar cred ca S niciodata nu va fi Bentley sau Rolls Royce, astia sunt varful Everest intre masinile de lux care se produc in masa, asa ca putina modestie nu le-ar strica. Niciodata nu mi-au plakut cei cu nasul pe sus, asa ca nu am cum sa-i sustin. Eu cred ca daca vor sa fie cei mai buni, chiar trebuie sa fie in toate! Chiar si acelasi Lexus este pe piata de 24 de ani, dar are reputatie de cea mai fiabila marka de lux! Audi si BMW ii bat la vanzari, deci iarasi nu sunt cei mai buni. Cred ca ar trebui sa fie mai modesti si sa aiba grija de ceea ce produc, pentru ca nu intotdeauna ii va ajuta imaginea buna si calitatea lui W140 la care toti fac referinta.
Am mai zis, la general masina imi place, mai putin bordul, dar modul in care l-au prezentat cei din Stuttgart, lasa de dorit...
1
2
FIFA
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 21:01
poate cindva o voi avea si eu
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 21:09
@Eugen, nu prea mai am timp sa deschid acum alte subiecte de discutie, vom discuta peste 2 zile asa si iti voi explica.

@ionutz turcanu, nu ii mai gasi scuze. Este un plastic si cu asta basta. La baniii astia ar fi putut avea macar bunul simt sa ii puna un aluminiu autentic nu plastic care imita aluminiul, daca ar stii japonezii care au creat LS-ul ca acela nu este un aluminiu veritabil, ar rade in hohote stiind ca nava lor LS are aluminiu autent si totul este pur Premium asa cum ar fi trebuit sa fie intr-o masina de nivel inalt. Dar isi vor da seama cu timpul. :))
3
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Septembrie 2013 - 21:10
autentic*
2
0
ionutz turcanu
Paris, Franţa
la 24 Septembrie 2013 - 21:16
Robert_444:Robert vad ca mai notat cu down da asta e..uite asa o intrebare la tine...tu ai atins plasticul din interior?sincer zimi...si inca o intrebare...ce te face sa crezi ca lexus LS are la bord aluminiu....doar atit te intreb..e din auzite sau ai atins tu cu mina si ti-ai dat seama ca e aluminiu?
2
2
GRED
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 22:37
S500 - NU e plastic.

Valeriu>
1. S class nu a fost batut nici o data de la aparitia sa. Audi si BMW vand in alte segmente numai nu in cele de Lux!
2. Cel mai de succes model si cel de referinta cei de la Daimler il considera W126 si nici de cum W140. Apropo W140 este considerat cea mai urata masina dupa designerul care a creato Bruno Sacco si cea mai de succes la design a fost modelul W190 - aici dovada = http://en.wikipedia.org/wiki/Bruno_Sacco

Robert>
Daca incep sa-ti enumar platicurile din LS si cum el scartzaie pe la 200 de mii cum zice Eugen0 ma tem ca redactia ma va invinui de spam !
3
1
GRED
Chişinău
la 24 Septembrie 2013 - 22:42
Valeriu> Nu ma supar dar e una sa faci un Galaxy S4 de 1 mie de Euro si sa spui ca e cel mai bun din lume (de exemplu S Class) si alta e sa faci un VERTU de 20 mii de Euro (care la fel e luxul suprem)... dar fiska nu e aici sa pui AUR si sa duci anumite chestii la perfectiune ... dupa cum ziceam mai sus .... Dupa acest S class ca si dupa toate cele anterioare - restul lumii vor da lovitura ! Asteptau doar "referinta" ... :)
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 25 Septembrie 2013 - 00:06
@GRED, vorbeste de noul LS nu cel anterior si ce ai vazut tu pe youtube, fara suparare.
@ionutz turcanu, am mers cu LS-ul anterior ca pasager in dreapta, era masina de protocol, iar noul LS m-am urcat la showroomul Toyota , cu ''ocazia portilor deschise '', avea expus si noul LS si GS in premiera.

ps: GRED, astept ce va scoate Cadillac in acest segment, pana atunci nu voi discuta, voi discuta dupa, va fi mult mai amuzant cand va iesi si Cady cu cv si la fel si Infiniti. Cady, are o istorie larga in spate deci nu poti sa spui ca este mai slab decat Mercedes la acest capitol.
1
0
Valeriu
Chişinău
la 25 Septembrie 2013 - 08:36
GRED, eu vorbeam de masinile produse in serie iar RR si Bentley totusi se produc in serie, chiar daca mai putine ca S. Aur vor pune si pe S cei care nu au ce face cu banii, dar pe modele de serie nimeni nu pune aur, dar iata materiale de calitate ar trebui.
Nu vrei tu sa fii obiectiv, dar ma bucur pentru tine ca ai o bucurie cu acest S! Iti doresc sa-l si ai!
0
1
GRED
Chişinău
la 25 Septembrie 2013 - 09:11
Sunt obiectiv :)
Cu modelele W220, W202, Citan, W211 primii ani de productie, W210 tot primii ani de productie, Sprinter intre anii 2000-2007 baza scurta, si multe alte rahaturi lansate de Daimler ...
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 25 Septembrie 2013 - 14:52
Eu unul tot NU suport chestii de astea gen "cea mai buna masina" ....și tot cred ca ROLLS-ROYCE este mai de-asupra fata de S-Class.
Și in ciuda faptului ca mai sus s-a scris ca au avut de pierdut in urma aliantei cu Chrysler, eu unul nu aș da 300C SRT8 (ca sa nu mai vorbim de MOPAR TUNING) pe un S-Class AMG.
0
0
FIFA
Chişinău
la 26 Septembrie 2013 - 21:12
gred, am avut w202 5 ani...vreau sa spun ca pt mine a fost cea mai buna masina din toate care am mers sau am condus....impresii de neuitat...poate ca a fost prima....dar nimic nu se compara cu acea masina din toate punctele de vedere
0
0
GRED
Chişinău
la 27 Septembrie 2013 - 13:47
Depinde de an.. primele modele 93-95 aveau probleme pe drumuri proaste la gropi mari si sareau amortizatoarele din Lustre sau in rusa stiu ca se spune - опора пружины ... si mai erau probleme... Oricum au fost masini bune dar ma refer ca nu se ridicau la standardele MB...
0
0
GRED
Chişinău
la 27 Septembrie 2013 - 13:51
Am schimbat filtrele si uleiul - am admirat si S-ul .... De la bun inceput nu m-a dat pe spate timp de vre-o 10-15 minute cat am stat si analizam am aruncat ochii la modelul precedent W221 - pai frate mi sa parut ca modelul vechi e un catelus pe langa dog-ul asta de W222... Arata destul de premium atat interior cat si exterior ...
Si W212 facelift arata al naibii de bine din fata si la interiorul bordului doar ca am ceva pretentii in spate dar e parerea mea subiectiva ...
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 27 Septembrie 2013 - 16:46
Salut GRED !

In legatura cu drumurile proaste, sunt unele portiuni pline de gropi, nu ca RO nu ar fi, de fapt sunt obisnuit, insa in unele am dat sanatos in ele fiindca nu am mai avut ce sa mai ocoloesc. Masina mea a avut ''ambitia'' sa le absoarba cat mai decent posibil, desi la unele mai mari se auzea destul de mult '' cursa '' suspensiei la interior si asta devenea deranjant . Marog, in rest e asfaltul bun. In Chisinau in anumite locuri lipseau unele marcaje de pe sosea, iar in alte locuri era aproape sterse. Apropo, am fost surprin sa vad doua Moskwicz-uri, in RO nu am mai vazut asa ceva de f mult timp, in rest se vede o usoara tendinta catre masini ceva mai noi fata de anii precedenti. Cat despre alte aspecte, soferii indisciplinati putin, nu mi-a fost mare mirare, sunt obisnuit cu chestiile astea din Bucuresti .Mai obositor mi s-a parut drumul din RO, fiindca trebuie sa traversezi multe comune.
1
0
Vetrici
Chişinău
la 27 Septembrie 2013 - 21:53
eat this Sh*t....
http://point.md/ru/novosti/v-mire/nissan-otzivaet-okolo-milliona-avtomobilej - doar ca o sati trebuiasca si Gogu sa traduci
ITI DAU SI O MAINA DE AJUTOR - SE SPUNEDESPRE RECHEMAREA A 1 MILION DE MASINI
cu vrio saptamana in urma am citit si despre TOYOTA.
1
0
Valeriu
Chişinău
la 27 Septembrie 2013 - 23:57
Puțin ai mers prin RM daca ai vazut doar câteva masini noi, ROBERT!
0
0
GRED
Chişinău
la 30 Septembrie 2013 - 16:59
Hey Robert... In MD a circula prin comune nu e treaba mare ... cu o suta la ora ma refer :)
In rest super.... Masini noi sunt .. Este asa o tendinta ... Guvernantii nostri au mai prelungit termenul p-u a aduce masini mai vechi de 7 ani adica limita de 10 a fost extinsa asa ca vom mai avea de vazut inca multe vechituri :) Asta e starea de moment a populatiei ... no money !!!
0
0
FIFA
Chişinău
la 6 Octombrie 2013 - 00:01
era anul 96
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!