Turbo 200 CP, Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 136 CP şi Opel Astra hatchback 1.6 SIDI Turbo 170 CP.
Juvenilul Opel Astra GTC, cu 200 CP la activ
Din Budapesta am fost instructaţi să ne deplasăm spre sudul Ungariei, la vreo 220 km depărtare, spre regiunea Villany, unde a renăscut de curând tradiţia viţei-de-vie şi a vinului. Ei bine, noi suntem la volanul lui Astra GTC cu 200 CP la activ, iar din Budapesta spre Pecs, oraş din apropierea destinaţiei noastre, există un autobahn nou, modern şi foarte liber! Sună a reţetă perfectă pentru o maşină compactă cu 200 CP, nu?
Mi-am amintit de plăcerea de acum câţiva ani, din Palma de Mallorca. Acelaşi caratcer nărăvaş al maşinii, maturizat acum până la 200 de cai! Motorul turboaspirat a devenit mult mai pofticios de răspunsuri imediate, iar atunci când îl turezi cu acul turometrului în partea de sus, maşina înaintează cu nesaţ, înghiţind kilometrii asfaltului perfect în afara noţiunii de timp... Dacă te laşi dus de val, poţi atinge foarte uşor viteze de 180-200 km/h, iar Ungaria are, totuşi, o limită oficială de viteză pe autostrăzi...
Şi totuşi, cu cât înaintam mai mult în sudul ţării, cu atât traseul nostru devenea mai pustiu. E o rută nouă, care nu e conectată deocamdată cu
vecina din sud a Ungariei, Croaţia, motiv pentru care traficul e cu adevărat lejer. Am observat şi o anumită cadenţă a prezenţei camerelor de luat vederi pe autobahn-ul nostru, cu radar, şi în scurt timp caracterul tineresc al maşinii ne-a împins să păcătuim şi să forţăm maşina până la viteze mai mari. Ne-am convins că Astra GTC poate transpune cu succes pe asfalt forţa de 200 CP a motorului şi cuplul maxim de 280 Nm chiar dacă are tracţiune faţă. La orice viteză, la orice turaţii ale motorului. Explicaţia vine de la construcţia specifică a suspensiei faţă, unde nu e prezent un simplu McPherson, ci unul cu parte mediană articulantă, fapt care ajută la