Peugeot 208
3 Aprilie 2014
Primăvara te binedispune îndotdeauna. Te face să te gândeşti din nou la viaţă intensă, la dragoste, la o maşină pentru cea de care eşti îndrăgostit. Or, eventual, dacă eşti un tătic care are o fiică suficient de mare încât să-şi fi luat permisul de conducere, te gândeşti
cu siguranţă că ăsta e timpul potrivit să-i faci un cadou surpriză! Ce ziceţi de un Peugeot 208, configurat în aşa
fel încât să fie parcă în întregime croit pentru o domniţă tânără şi frumoasă? Haideţi să-l descoperim împreună!
E frumoasă?

Da! Da! Da! După mulţi ani de idei zvâcnite uneori cu alură foarte şic, alteori cu alură mai puţin inspirată, Peugeot şi-a găsit o identitate puternică, frumoasă, atrăgătoare şi individualistă, iar noul 208 e purtătorul acestui nou ADN regândit. Pe dinafară arată bine din toate unghiurile, în toate culorile! Dar, cu siguranţă dacă alegeţi maşina asta pentru o domniţă, v-am recomanda să mergeţi pe un alb frumos ca maşina din test, sau şi mai bine pe un albastru adânc, BLUE VIRTUEL, ori unul mai intens, BLEU BELLE ILE, ori un roşu clasic RUBY ROUGE!

Pe dinăuntru, însă, Peugeot 208
ar putea să nu prea placă unui
bărbat din cauza aranjamentelor
foarte specifice a cadranelor
de bord şi a volanului, dar va
plăcea cu siguranţă domniţelor
datorită originalităţii şi posibilităţii de combinaţii de culori. Nouă, bărbaţilor neadaptaţi, ne-a părut că e niţel incomod să priveşti cadranele de bord de după volan dacă îl reglezi normal, întrucât acesta le astupă, iar ca să nu
le astupe, trebuie să poziţionezi volanul mai jos, privind spre cadrane pe deasupra lui. Dar acest aranjament are şi o explicaţie logică – francezii au vrut să poziţioneze cadranele de bord după principiul „head-up display”, cât
mai sus şi mai aproape de câmpul vizual, ca să nu existe nevoia coborârii prea puternice a privirii. O fi incomod pentru nişte vlăjgani ca noi, dar cu siguranţă tot aranjamentul va fi foarte potrivit pentru fetiţe mai robuste!
E spaţioasă?

În mare parte da. Şi ca să nu lăsăm loc de interpretări, vom detaliza un pic. Un şofer de 1.87 metri, dacă îşi poziţionează scaunul ca să încapă confortabil la volan, se va simţi bine, dar în spatele său un alt adult la fel de înalt va încăpea un pic mai greu. Un copil se va simţi bine acolo, pe bancheta spate, în acest caz. O doamnă la volan, însă, va lăsa loc cu siguranţă unei alte doamne pe bancheta din spate, care să se simtă confortabil în şezutul moale de acolo. Cu totul alta e situaţia în partea dreaptă a maşinii. Aici bordul e foarte inteligent gândit, lăsând foarte mult loc pasagerului faţă, astfel încât acesta îşi poate da scaunul un pic mai spre faţă, stând foarte lejer şi lăsând astfel şi mai mult spaţiu pentru ocupantul din spatele lui! Ceea ce merită menţionat aici neapărat e profilarea foarte reuşită şi confortabilă a tuturor scaunelor de la bord – se simte predilecţia franceză pentru confort în habitaclu. Ah, şi cât de frumoasă e combinaţia de gri cu alb şi oranj de pe tapiţeria scaunelor! Tipic francez! Romantic, frumos şi vesel!
E asamblată calitativ?

Pentru francezi imperfecţiunea e parte din artă, din frumos. Şi, deşi în ultimii ani Peugeot a păşit cu paşi imenşi spre atingerea unei calităţi excelente de asamblare şi a unei inginerii moderne, fiind şi unul din primii producători care a implementat platforme tehnice modulare pentru maşinile sale, ochiul aspru şi vigilent poate să mai observe pe ici, pe colo, câte un mic „touche” scăpat nevinovat. Se întâmplă mai ales acolo unde se
unesc multe tipuri de suprafeţe, aşa cum sunt, spre exemplu, mânerele uşilor. E un pic nepotrivit şi materialul super lucios care stă la rădăcina levierului transmisiei automate, pare adus din timpuri de demult aici. Era cu mult mai frumos dacă se opta pentru acelaşi aluminiu semi-mat, prezent pe inserţiile de pe volan. Acesta arată foarte modern şi calitativ. De fapt, micile critici de la interior sfârşesc cam aici, pentru că peste tot în rest predomină o calitate foarte bună a materialelor şi o stilizare foarte reuşită
a componentelor. Planşa de bord are inserţii calitative, sistemul multimedia are un display enorm cu afişaj excelent, iar volanul are o formă umflată foarte originală, deşi e niţel cam mic în diametru. Eh, din nou, trebuie să judecăm după proporţii mai feminine! Dar şi aici, percepţiile noastre despre Peugeot 208 ca o maşină adresată mai ales domniţelor nu sunt în totalitate confirmate de către preferinţele cumpărătorilor, întrucât cam jumătate dintre ei sunt bărbaţi, unii dintre ei cu vârste foarte onorabile!
E confortabilă?

Pe un drum asfaltat calitativ – da, e chiar foarte confortabilă. În gropile agresive ale oraşului, din cauza suspensiei spate cu bară
transversabilă semi-deformabilă, Peugeot 208 mai scoate câte un sunet deranjat din spate, dar în acelaşi timp profilul mare al anvelopelor îl ajută să înghită bine provocările. Dacă ieşiţi, însă, la un traseu niţel mai întins sau dacă circulaţi pe străzi cu un
carosabil cât de cât mai bun, atunci maşinuţa asta se dovedeşte a fi chiar foarte confortabilă. Şi se manevrază plăcut şi sigur, pentru că e compactă şi destul de informativă în volan, aşa că domniţele se vor descurca de minune cu condusul lejer!
E rapidă?

Noul Peugeot 208 vine cu o alegere foarte mare la gama de motoare disponibilă, aşa că există plajă foarte variată de putere, eficienţă, senzaţii şi rafinament. Noi am condus anterior pe un circuit închis versiunea diesel 1.6 HDi 92 CP, care catapulta pur şi
simplu maşina şi îi dădea nişte senzaţii fantastic de plăcute în condus. Astăzi, însă, testăm noul motor pe benzină, aspirat natural, cu 3 cilindri în linie, care dezvoltă aici 82 CP. El e cuplat cu o cutie de viteze automată robotizată, care uşurează sarcinile
celui de la volan. Însă, ştiţi voi că
transmisiile robotizare au şi unele
aspecte mai specifice de funcţionare – şocuri, întârzieri, etc. Aici, schimburile de trepte se realizează cu o oarecare întârziere, de cel puţin o secundă
între decuplarea treptei mai mici şi cuplarea celei mai mari, care te lasă pentru acea secundă fără vlagă de propulsie, dar partea bună e că lipsesc cu desăvârşire şocurile. Dacă treci imediat de pe o maşină cu transmisie manuală sau un oricare alt tip de
transmisie automată, pauzele de putere te irită la început, dar trebuie să recunosc că după vreo 4 ore de condus urban cu maşinuţa asta am început să-i percep funcţionarea un pic mai firesc, fără să mă mai deranjeze ceva, deci e o chestie care necesită
un pic de obişnuinţă. Inexistenţa şocurilor denotă mai mult rafinament, fapt care va face viaţa domniţei la bord mai plăcută.

Trebuie să fiţi foarte atenţi, sau atentă, la semafoarele în pantă. Cutia de
viteze robotizată nu vine cu un sistem automat de frânare, care să reţină maşina pe loc la urcare până când se include ambreiajul şi puterea motorului începe a mişca maşina, iar asta crează efectul rulării maşinii în spate preţ de vreo jumătate de secundă, ceea ce poate însemna vreo 10-15, poate chiar 20 cm înapoi. Noi am avut la un moment dat senzaţia că vom pocni maşina din spatele nostru, aşa că am apăsat pedala de frână pentru a opri maşina. Am aplicat ulterior soluţia recomandată – trageţi frâna de mână preţ de jumătate de secundă şi apoi când simţiţi că puterea a venit în sfârşit la roţi, daţi-i drumul încet şi porniţi la deal fără nicio scăpare. Poate părea un procedeu anevoios, mai ales că frâna de mână e poziţionată un pic incomod sub cotieră, dar e unul necesar cam la toate maşinile compacte cu transmisii robotizate, de asta noi zicem întotdeauna că în secolul XXI o transmisie cu raport continuu variabil e mult mai potrivită pentru acest segment de automobile.

Motorul de sub capota lui Peugeot 208, însă, e unul foarte plăcut şi vioi. Deşi are doar 3 cilindri, vibraţiile sunt insesizabile, şi atunci când apeşi
pedala acceleraţiei, îi simţi vigoarea foarte plăcut. Dacă vrei un condus mai sportiv, alege regimul manual de schimbare a treptelor, şi le poţi schimba ulterior cu ajutorul padeleleor de pe volan – în felul ăsta vei putea dicta un ritm mult mai precis şi mai intuitiv, pentru un dinamism mai bun. Padelele, însă, au şi ele un specific francez – deşi sunt mari şi clare, doar partea de contur argintiu se mişcă efectiv, aşa că trebuie să apeşi cu vârful degetelor acolo. Ne-a plăcut
motorul, şi îl considerăm o alegere
bună pentru un segment mai incipient
de preţ, iar pe cei ce vor mai mult
dinamism, i-am sfătui să aleagă
dieselul minunat din gamă sau să
opteze pentru benzinarul turboaspirat
mai mare, de 1.6 litri, care livrează
156 CP pe această compactă drăguţă. Foarte important aici e să menţionăm că rapiditatea vine înţesată cu siguranţă, or Peugeot 208 s-a învrednicit de calificativul maxim de 5 stele la EuroNCAP.
E eficientă?

Oficial, da. Motorizarea testată de noi, datorită faptului că transmisia robotizată dispune de 5 trepte, asigură un consum mixt de doar 4.8 litri/100 km, unul urban de 5.9 litri/100 km şi unul extra-urban de 4.2 litri/100 km. Anume în eficienţă rezidă avantajul transmisiilor automate, zic inginerii atunci când le montează, or eficienţa e un criteriu important pentru drăguţele compacte urbane. Noi am tot
chinuit maşinuţa asta în 95% din timp în mediul urban, punând-o la provocări dinamice şi la ritmuri de condus mai lente şi am obţinut o cifră ceva mai mare decât cea promisă oficial pentru mediul urban. Cifra noastră a fost de 8.9 litri/100 km. În episoadele mai lente
de condus urban, însă, am putut să ne apropiem de valoarea de 7 litri la sută. Noi zicem că cifra noastră trebuie înţeleasă mai degrabă ca un maxim posibil pentru mediul urban, iar cu niţică străduinţă s-ar putea ajunge la un consum real de vreo 6 litri la sută.
Cât costă? Îşi merită ea banii?

Ei bine, unul din avantajele lui Peugeot 208 în Moldova este preţul destul de atractiv pentru o maşină şic, cu aer autentic de glamour. Modelul porneşte de la 9,000 euro pentru motorizarea
de 1.0 litri cu transmisie manuală, iar motorizarea noastră de 1.2 litri costă 10,200 euro cu cutie de viteze manuală şi 10,900 euro pentru cea automată, şi vine echipată mult mai generos. Aici devine vizibil un alt
avantaj al cutiei de viteze robotizate – diferenţa mică de preţ faţă de una manuală, de doar 700 euro. Plus că maşinuţa se va dovedi doarte accesibilă în întreţinere. Noi zicem că ea îşi merită banii şi o vedem ca o
alegere perfectă mai ales pentru
domniţele tinere, eventual drept
cadou din partea familiei.
Peugeot 208 e o maşină
frumoasă, modernă, trendy,
deosebită şi are un preţ foarte
rezonabil.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
4,193
GALERIE FOTO (36 IMAGINI)
COMENTARII (5)
salaria
Chişinău
la 3 Aprilie 2014 - 19:11
Cam scumpa.. Cred ca o Fiesta isi merita mai mult investitia, diferenta de pret e cam mare la comparatia modelelor cu motor 1.2 ..
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 3 Aprilie 2014 - 21:44
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
Robert
Bucureşti, România
la 3 Aprilie 2014 - 21:44
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
501STL
Chişinău
la 4 Aprilie 2014 - 00:27
iar porstul asta cu vintul,bai creeere ,ce tot indrugi,care teste?faci toata ziua teste pe masini care nici nu aparusera inca? ,esti al dracului de prost,iti citesti vreodata prostia?nu tii amar in gura de atita minciuna si prostie?................
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 4 Aprilie 2014 - 00:55
Inca o data ai dat cu bata in balta...inteligentule, dar stiu ca n-ai de unde sa stii, esti doar un ageamiu pe aici:
ESTI VARZA IN MATERIE DE MOATOARE!!!

Sa nu mai auzim de tine, du-te construieste ceva, un castel de nisip, vezi tu....oricum mintea ta este un mixer de idei bolnave, si din pacate nu sunt medicamente pentru astfel de probleme grave...
3
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!