Ford Ranger
13 Mai 2015
Dacă ştie cineva să facă pick-up-uri,
americanii sunt cu siguranţă topul
listei. Dacă ştie cineva din producătorii
americani să facă pick-up-uri, Ford e
cu siguranţă în topul listei, mai ales
luând în consideraţie succesul lui
F-150 peste ocean. Dar în
zona noastră Ford vine
cu un alt model de pick-up,
mai civilizat, mai eficient şi
un pic mai compact, dar la fel de curajos în munci grele şi offroad dificil! E vorba de Ford Ranger, pick-up-ul de „doar” 5.36 metri lungime al celor de la Ford! Haideţi să-l punem un pic la treabă pe dealurile care nu duc lipsă de provocări offroad ale Moldovei!
Prezenţă exterioară

Un bărbat adevărat. Ca să nu lungim mult vorba. Ford Ranger arată impunător, puternic, bine proporţionat şi emană un autentic caracter masculin. Garda la sol foarte mare şi unghiul bun de atac frontal certifică autenticitatea modelului.
Ambianţă interioară

Interiorul pick-up-ului te poate cuceri şi mai uşor, mai ales dacă eşti un bărbat
căruia nu i-a fost niciodată frică să-şi răsuflece mânecile pentru o treabă mai dificilă. Habitaclul lui Ford Ranger combină foarte iscusit caracterul brutal cu calitatea bună de asamblare şi materialele plăcute la vedere şi atingere. S-au dus demult vremurile
în care pick-up-urile aveau nişte interioare cioplite cu toporul. Acum aici domină aceeaşi calitate în ambianţă ca şi un alt modern Ford, doar că elementele funcţionale sunt mai mari, iar stilul de design e ceva mai brutal. Excelent executat, Ford!
Poziţia la volan e una de comandant,
oferindu-ţi o bună vizibilitate asupra
a ceea ce ai dincolo de capotă şi un
bun acces la comenzile maşinii. Până
şi profilarea scaunelor foarte
confortabilă, astfel încât să te poţi
deplasa şi la
drumuri mai lungi
cu pick-up-ul ăsta.
Pe bancheta din spate
se poate sta mai
confortabil decât la alte
pick-up-uri testate de noi
în ultimii ani. Spaţiu pentru
genunchi există mult mai
mult, iar bancheta e mai
confortabilă. Desigur, din
cauza formei cabinei,
înclinarea unghiulară a
spătarului de aici e limitată
şi asta va limita confortul la
drum foarte lung.
Şi uite că în toată această ambianţă plăcută a habitaclului nu s-a uitat de siguranţă. Există două airbag-uri
frontale pentru şofer şi pasageri şi două laterale din zona scaunelor, la care se mai adaugă şi airbag-urile de tip cortină
de la geamuri şi chiar un airbag pentru genunchii şoferului! Pentru un pick-up aceste echipări sunt cu totul admirabile!
Senzaţii în condus

După cum puteţi intui, Ford Ranger e construit pe un schelet cu cadru dur, aşa cum îi şade bine unui pick-up adevărat, pregătit să facă faţă greutăţilor. Asta înseamnă că puntea
spate e susţinută de foi de arcuri rezistente, dar care fac maşina să salte un pic la trecerea unor denivelări perpendiculare direcţiei de mers. Desigur, la încărcarea unei sarcini mai mari în benă acest efect va fi minimizat. Apropo, sarcina utilă a lui Ford Ranger ajunge până la 1.15 tone!
De obicei volanul pick-up-urilor are şi un ruliu destul de mare, fiind mai puţin informativ. Însă inginerii de la Ford au reuşit să seteze foarte bine coloana de direcţie a lui Ranger, astfel încât senzaţiile din volan sunt chiar informative şi plăcute.
Noi testăm un Ford Ranger cu un motor diesel 2.2 TDCi sub capotă, de 150 CP, cu tracţiune integrală. Unii dintre voi ar putea recunoaşte acest propulsor de pe Ford Transit, pentru că se instalează
şi acolo. Aşa că senzaţiile de mânuire a motorului pe Ranger sunt similare – propulsorul trăncăneşte specific diesel-urilor mai călite, nu este foarte elastic, însă are o putere de propulsie mare. Prin retrogradări ale transmisiei, se
poate face uz de această forţă şi la traseu, pentru un condus mai dinamic.

Cutia de viteze manuală are 6 trepte şi e bine etajată. Totuşi, în afara oraşului veţi constata că Ford Ranger nu e
creat pentru viteze foarte mari, o medie de 120-130 km/h fiind maxim recomandată pentru un condus mai relaxant. Se poate mări viteza şi pick-up-ul va avea în continuare o ţinută
de drum stabilă, dar tandemul dintre motor şi cutie se va simţi un pic forţat deja. În virajele mai strânse de traseu e bine să mai reduceţi viteza, pentru
că Ranger e totuşi un pick-up pe cadru dur, cu arcuri de foi din spate şi cu centru de greutate înalt, care îi dictează un ruliu mai mare în manevre extreme.
Totuşi, există un element admirabil în ingineria lui Ford Ranger. Deşi esenţa construcţiei lui e aceeaşi ca şi la oricare alte pick-up-uri renumite, Ranger reuşeşte să aibă o ţinută de drum un
pic mai confortabilă decât concurenţii săi, un pic mai stabilă, un pic mai manevrabilă şi simţitor mai plăcută şi mai informativă în volan. Astfel, inginerii Ford au reuşit cumva să perfecţioneze
o reţetă verificată în timp adăugându-i un gust mult mai civilizat de SUV, parcă, şi nu de pick-up. După o experienţă de condus cu Ranger, rămâi cu impresii foarte pozitive.
Ford Ranger în offroad

Eh, terenul accidentat ar trebui să fie mediul excelent pentru orice pick-up adevărat. Şi Ford Ranger ne demonstrează că se descurcă de minune în terenurile de orice dificultate! Pentru că Ford Ranger dispune de un sistem de tracţiune integrală sadea, cu blocaje de diferenţiale şi demultiplicator de cuplu!
În cele mai multe cazuri, un regim simplu al tracţiunii integrale va fi suficient. Garda la sol mare şi geometria bună a pick-up-ului, ne-a permis să înaintăm câţiva zeci de kilometri prin regiunile deluroase ale Moldovei fără a ne bate capul unde anume vom ajunge. Chiar şi trecerile înguste şi solicitante
au fost depăşite cu bine. Ranger îţi oferă o vizibilitate excelentă în offroad şi eşti întotdeauna în controlul situaţiei. Atunci când o roată pierde aderenţa, simţi alte roţi intervenind în mod firesc, mecanic, fără intervenţii ale sistemelor electronice. Dacă mai incluzi şi blocaje de diferenţiale, atunci înaintezi cu o
încredere demult pierdută la SUV-urile „civile”, obişnuite. Noi am urcat nişte dealuri cu pantă abruptă frontală şi laterală, pe un carosabil noroios, şi Ranger a înaintat cu dârzenie de
fiecare dată, tracţiunea lui integrală făcându-şi treaba de minune! Am coborât pante periculos de abrupte şi Ford Ranger din nou s-a descurcat de minune. Modelul ăsta e un offroader
curajos! Iar amatorii de offroad mecanic, veritabil, fără asistenţe electronice, vor avea o satisfacţie irepetabilă de la condusul acestui model pe teren accidentat!
Verdict: Ford Ranger

Ford Ranger e un pick-up neaşteptat de reuşit şi civilizat, dar în acelaşi timp tradiţionalist în capacităţile sale de offroad. Modelul celor de la Ford are un design excelent şi o ambianţă foarte calitativă, dar practică în acelaşi timp la interior. Deşi ţinuta rutieră de asfalt
are lacune specifice construcţiei, inginerii Ford au reuşit să perfecţioneze fiecare aspect al ei până la un nivel mai apropiat de senzaţiile unui SUV de asfalt. În offroad, însă, Ranger e la el acasă şi poate face lucruri extreme, dificile rău de tot, şi imposibile pentru SUV-urile de azi. Pentru că Ranger nu e un SUV, ci e un pick-ul practic şi
potent, care a învăţat să fie şi civilizat. E un bărbat adevărat, dar e educat şi manierat în acelaşi timp!

Cât costă? Cam scump, ca să fim sinceri. Modelul testat de noi, cu tot cu opţiune de pe el, costă 29,670 euro, iar în cadrul unei oferte speciale e oferit la 27,000 euro. Aici vine şi reversul monedei lui Ranger – deşi e mai bun sau mai plăcut decât mulţi dintre
concurenţi la fiecare capitol în parte, este şi mai scump decât o parte din ei. Dar trebuie să recunoaştem că e un revers onest al monedei, pentru că, cel puţin în dotarea testată de noi, preţul mai mare al lui Ford Ranger aduce şi multă consistenţă şi civilizaţie cu el!
PiataAuto.mdIlie Toma
4
6,119
GALERIE FOTO (55 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (1)
jaguar
Chişinău
la 13 Mai 2015 - 08:27
Asta da masina pentru drumurile din Moldova.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!