Cititorii noştri fideli ştiu că redacţia PiataAuto.md a testat încă în luna octombrie noua generaţie BMW X6, în premieră absolută pentru Moldova. Atunci am fost tocmai în SUA pentru a gusta din două interpretări de vârf ale modelului bavarez xDrive50i şi xDrive M50d. Şi le-am testat în toate ipostazele posibile. Posibile la un test drive internaţional de amploare, inclusiv pe porţiuni de offroad. Dar spuneam atunci că acele porţiuni de
offroad sunt, evident, concepute şi calculate atent, astfel încât maşinile să treacă excelent întotdeauna, oricine ar fi la volan. Şi dacă Moldova poate sta mai dificil la capitolul alegerii unui peisaj frumos pentru o limuzină elegantă, atunci de offroad nu duce lipsă, iar noi n-am putut să refuzăm o propunere tentantă de a mai testa o dată noua generaţie BMW X6, de această dată în Moldova, şi de această dată în cele mai dure condiţii
autohtone! Mai mult ca atât, avem la test o altă motorizare, netestată de noi pe această generaţie deocamdată xDrive30d! Şi asta nu e tot!
Propunerea aventuroasă a venit chiar de la Valerian Mînzat. Mulţi dintre voi îl cunoşteţi, dacă nu personal atunci prin reţele sociale şi tot soiul de site-uri moldoveneşti, aflate în goană după personaje glamour. Pe noi, însă, toată această alură de glamour nu ne
interesează astăzi. Valerian ne-a propus cât se poate de simplu şi direct aţi vrea să facem împreună un test pe cinste cu noua mea achiziţie, BMW X6? Atunci când am mai aflat că dânsul, unul din primii proprietari ai noului model în Moldova, are poftă şi de provocări offroad serioase, ne-am zis că asta e tocmai ceea ce ne doream! Aşa că nu am stat să ezităm prea mult şi ne-am dat o întâlnire cu Valerian Mînzat şi noul lui BMW X6, pentru un test drive cu totul demenţial!
Despre noua generaţie BMW X6
V-am vorbit foarte multe şi detailate despre noua generaţie BMW X6 în testul drive pe care l-am realizat în SUA, aşa că ne vom opri la ceea ce am simţit nou şi deosebit la volanul noului model în ţara noastră. V-am spus anterior că designul lui X6 a devenit mai suplu şi mai atletic, ambianţa lui interioară mai practică, dar totodată mai îmbibată de o alură premium şi mai confortabilă, iar ţinuta de drum a câştigat un plus major, poate chiar excesiv de confort în regim obişnuit de rulare, şi o sportivitate
plăcută în regimurile sportive. Ei bine, X6-ele pe care îl testăm în Moldova e dotat cu pachet de design M, care îi aduce şi o suspensie M, ceea ce înseamnă un plus de rigiditate. Acest plus de rigiditate se simte şi pe drumurile Moldovei, dar şi aici, ca şi în SUA, remarcăm o capacitate foarte bună a maşinii de a înghiţi denivelările
şi de a asigura un nivel regal de confort la bord. E tocmai suspensia potrivită pentru fanii înrăiţi BMW, care se vor putea bucura astfel de un caracter predictibil bavarez al modelului. În cazul optării pentru o suspensie obişnuită, aceeaşi fani se vor simţi un pic dezamăgiţi de moliciunea exagerată a suspensiei, de ea bucurându-se doar amatorii de confort lejer, fără prea mari mişcări atletice.
La viteze mari, chiar şi pe drumurile mai denivelate ale Moldovei, noul BMW X6 are o ţinută rutieră impecabilă. Maşina gestionează excelent toate forţele şi îşi păstrează o stabilitate de curs superbă. Ca şi până acum, BMW X6 este în continuare SUV-ul care poate lăsa cu buza umflată multe alte automobile pe asfalt, de oricare tip de caroserie. De la lansarea primei
generaţii X6 şi până astăzi acelaşi lucru au învăţat să-l facă multe alte modele din taberele concurente, dar noul BMW X6 oricum rămâne printre liderii absoluţi ai lumii la acest capitol. Iar motorul diesel de 258 CP de sub capotă are rezerve imense de cuplu şi putere şi reprezintă cu siguranţă cea mai logică alegere pentru un X6. Am mai spus şi anterior, versiunea triturbo
a propulsorului, ascunsă sub sigla M50d, nu-şi prea adevereşte preţul, iar pe cei dornici de senzaţii cu adevărat extreme îi sfătuim cordial să opteze pentru minunatul xDrive50i, cu un benzinar V8 suprem sub capotă!
Ce face, însă, noul BMW X6 în offroad, acolo unde vrem, de fapt, să-l testăm mai provocator?
Noul BMW X6 în offroad
Valerian, ţie nu ţi-e un pic milă de maşina asta a ta nouă, proaspăt cumpărată? Chiar vrei să o murdărim serios de tot în offroad? îl
întrebăm pe proaspătul proprietar al exemplarului BMW X6 din testul nostru. Nu, nu mi-e milă, e un SUV şi poate face multe, aşa că haideţi s-o punem la treabă! urmează răspunsul. De aici şi până la prima
roată care a călcat agresiv în prima baltă cu noroi n-au fost decât câteva clipe. Am mai schimbat şi rolurile la volan şi uite că noul BMW X6 înaintează în urcuşuri abrupte, foarte denivelate, iar sistemul de tracţiune integrală xDrive începe să-şi
adeverească existenţa, distribuind cuplul astfel încât aderenţa să fie întotdeauna asigurată.
Dealurile Moldovei nu sunt tocmai ca la carte, însă, iar alături de drumul pe care înaintăm se întind arbuşti uscaţi, iar crengile lor ajung în calea maşinii. Parcă ar fi cazul de niţică ezitare, că ştiţi voi e totuşi o maşină nouă şi
nu i-ar prea şade bine zgârâiată... Dar proprietarul maşinii e decis să înainteze. E un BMW. Iar vopseaua şi lacul sunt aplicate cu excelenţă pe un BMW şi nu se lasă afectate cu una, cu două... Ajungem în vârful frumosului deal şi constatăm, într-adevăr, că maşina nu are nicio urmă de la chinul prin care tocmai a trecut. Denivelările la urcare au fost şi ele mari, însă garda la sol a maşinii e cât se poate de
mare, iar geometria ei bună, astfel încât, dincolo de alura de glamour a unui BMW X6 se ascunde un şasiu pe care-l poţi pune bine la treabă, dacă ai nişte capacităţi bune de şofer şi un nivel de curaj cu mult peste medie.
Haideţi să găsim nişte noroi mai serios. Poate un iaz... Astfel de îndemnuri auzi mai rar, mai ales de la un proprietar al unei maşini în raport cu maşina lui. Coborâm panta lungă,
folosim şi sistemul Hill Descentent Control, dar maşina se descurcă fără probleme şi lipsită de asistenţa lui. Apoi trecem şi printr-o altă denivelare abruptă, iar X6 rămâne cu o roată suspendată în aer. În fine, ultima
porţiune înainte de ieşirea la asfalt e îmbimată cu noroi, aşa că atunci când maşina a păşit pe carosabil asfaltat, roţile erau ude şi vâscoase, iar
asemenea caracteristici, în combinaţie cu o acceleraţie puternică şi o virare la fel de pronunţată, nu pot naşte decât un drift frumos, până la uscarea roţilor.
Noi ştim că BMW X6 se poate antrena în drifturi încă din SUA, tot de ce are nevoie e un pic de aderenţă scăzută între roţi şi carosabil! Şi niţică dibăcie la volan, desigur.
Ei bine, dar drumul pe asfalt n-a fost lung. Pentru că în scurt timp am găsit şi iazul dorit. Aşa că BMW X6 i-a
probat mai întâi ţărmul înmuiat. Eram îngrijoraţi să nu rămânem blocaţi acolo, dar Valerian Mînzat a zâmbit încrezut şi a mers mai departe. Maşina era cu două roţi în apă, în iaz.
Valerian, hai că ai toate şansele să devii din nou subiect de ştiri mondene, îi zicem noi. Parcă vedeam deja titlurile cu caps lock: Valerian Mînzat şi-a ÎNECAT MAŞINA în IAZ! :) Dar uite că BMW X6 nu a vrut să le facă pe plac tabloidelor şi şi-a menţinut aderenţa chiar şi în asemenea
condiţii. Ba chiar şi la apăsări frenetice ale acceleraţiei maşina tot a ieşit exemplar din apă! Aşa că e logic ce a urmat maşina a intrat deplin în iaz, iar nivelul apei ocupa întregul
spaţiu al gărzii la sol în partea spate... Mai ieşim noi de aici? Avem vreun telefon al vreunui serviciu de evacuare? Ieşim! BMW X6 şi-a
menţinut aderenţa şi în... iaz oricât de ciudat ar suna afirmaţia asta... E un test demenţial, din categoria nu încercaţi aşa ceva acasă, dar e al
naibii de distractiv! Şi totuşi, nu încercaţi aşa ceva niciodată cu X6-ele Dvs.! Doar dacă nu sunteţi Valerian Mînzat, desigur...