şi echipamentul în portbagajul BMW-ului şi pornisem motorul. Un sunet răsunător şi fioros umplu aerul rarefiat al dimineţii, făcând aluzie la bijuteria mecanică de sub capotă. Versiunea 435i xDrive vine echipată cu un motor turboaspirat pe benzină, de 3.0 litri, care livrează 306 CP între 5,800 şi 6,400 rpm, cu un cuplu maxim de 400 Nm, disponibil între 1,200 şi 5,000 rpm. Vă imaginaţi? Cuplul maxim e disponibil de la numai 1,200 rpm! Ferice de mine că am şi un sistem de tracţiune integrală, care permite cuplului imens să fie distribuit tuturor celor patru roţi şi să accelereze maşina, la nevoie, în doar 5.0 secunde de la 0 la 100 km/h!
Afară ploua, însă, în acea zi, iar noi aveam timp destul de mult să ajungem în Geneva, la vreo 600 km depărtare, unde trebuia să fim tocmai pe la 15:00. Am decis, deci, să adopt un ritm mai lejer de condus, ca să obţin o medie de consum mai eficientă. Nu de alta, dar la raliul elveţian, atunci când goneam şi acceleram fără milă, media de consum a acestei versiuni oscila între 11 şi 14 litri la sută. În fişa tehnică oficială, cifra de consum mixt pentru condiţii de laborator constituie 7.8 litri/100 km. Să vedem ce voi obţine eu!
În Germania am menţinut o viteză medie de 130 km/h, deşi aş fi putut
accelera la viteze mai mari. Înconjurarea Munchen-ului în orele dimineţii a însemnat vreo jumătate de oră de trafic mai aglomerat, până la limita în care putea fi numit ambuteiaj. Ulterior, însă, am ieşit la autobahn-ul mult mai liber spre Elveţia şi mi-am continuat liniştit drumul. Aproape de hotarul elveţian, ploaia devenise mult mai puternică, făcând înaintarea ceva mai dificilă din cauza vizibilităţii. Dar remarc deja că Seria 4 Gran Coupe are o izolare fonică foarte bună, în ciuda lipsei cadrelor metalice ale portierelor şi a căptuşelilor specifice de acolo. De fiecare dată, când urc în BMW-urile moderne pe teritoriul UE şi al Elveţiei,