de bord sunt afişate analogic, în spiritul pur al sportivităţii. Iar pe lângă toate, Porsche Cayenne pare să excludă cel mai mult materialele mai monotone, alegând să epateze prin polimeri de culoarea tapiseriei, prin lemn masiv şi multe inserţii metalice. E un o atmosferă sport de lux aici.
Ocupanţii locurilor spate sunt trataţi aproape regeşte în aceste SUV-uri. Spaţiu există berechet în toate cele 6 modele din test, atât pe lungime, pentru genunchi, cât şi pe lăţime sau înălţime, dar opţional mai puteţi bifa şi nişte acoperişuri panoramice pentru a vă delecta cu piscurile munţilor atunci când călătoriţi cu familia prin vacanţe montane. E cert, toate aceste SUV-uri oferă o ambianţă excelentă ocupanţilor spate şi tocmai de asta sunt atât de plăcute pentru familii.
Din toate aceste 6 modele, touşi, Audi Q7 are cea mai subţire banchetă în şezut şi spătar, fiind şi mai modest profilată din această cauză. Spaţiul e foarte generos, însă nu există senzaţia aia de canapea moale de acasă, în care să te afunzi plăcut, urmărind peisajele de după geam într-o călătorie. Totuşi, ocupanţii spate dintr-un un Audi Q7 precum cel din testul nostru se vor bucura de un sistem avansat de climatizare, cu 4 zone, dintre care 2 sunt dedicate celor de pe bancheta spate! Iar guri de ventilare există din tunelul central, din montanţii lateral şi, evident, de sub scaunele faţă, iar pe lângă toate, dotarea din acest test dispune şi de încălzire la scaunele de aici. Deci, confortul climateric din Q7 e desăvârşit!
Volvo XC90 are bancheta spate niţel mai groasă decât la Q7, dar e mult mai bine profilată. Spaţiu există şi aici foarte mult, deşi la nivelul genunchilor XC90 pare să aibă ceva mai puţină rezervă decţt Q7. Dar, atenţie, vorbim de rezervă, nu de spaţiul pe care genunchii chiar îl folosesc, pentru că şi în XC90 vă veţi putea relaxa genunchii, având încă mult lor până la scaunele faţă. Gurile de ventilare dedicate sunt poziţionate în monanţi şi, evident, sub scaun, această ultimă poziţie fiind valabilă pentru toate modele.
Şi mai generos în sezutul banchetei e BMW X5. Spaţiu din nou foarte mult, iar guri de ventilare dedicată există în tunelul central. Deosebit de comod e spătarul lui BMW X5, fiind neaşteptat de moale şi plăcut în senzaţia pe care o oferă spatelui. Şi vizibilitatea oferită ocupanţilor de aici e excelentă. În faţă, scaunele sunt de-a dreptul voluptoase, late şi moi, dar şi cu un bun suport lateral.
Cele mai puternic profilate şezuturi ale banchetei le are Range Rover Sport, aici bancheta părând a fi axată spre adăpostirea în confort desvârşit a doi ocupanţi, iar un eventual al treilea va beneficia de condiţii mai minimaliste. Cu excepţia acestui ocupant central, ceilalţi se bucură de foarte mult spaţiu pe toate dimensiunile, iar din tunelul central ies guri dedicate de ventilare, tot aici fiind prezente şi butoane de încălzire a banchetei pe maşina din testul nostru. De altfel, aceeaşi formă voluptoasă a scaunelor e prezentă şi la scaunele faţă ale lui Range Rover Sport.
Forme similare sunt prezente şi la bordul lui Porsche Cayenne, atât pe locurile din faţă, cât şi cele din spate. Cayenne, de altfel, oferă neaşteptat de mult loc pentru genunchi, fapt pe care nu l-ai putea intui privind proporţiile laterale ale maşinii. Tunelul central oferă guri de ventilare şi comenzi de încălzire a banchetei spate.
Mercedes-Benz GLE are un şezut mai subţire al banchetei, dar foarte reuşit profilat, un pic convex. În combinaţie cu un spaţiu generos, un unghi reuşit de înclinare a spătarului şi o profilare excelentă a întregii banchetei, confortul acestei banchete te copleşeşte parcă mai repede şi mai ademenitor decât o fac celelalte modele. Cotiera centrală e ceva mai mică şi mai incomodă, însă. Pe tunelul central sunt prezente aceleaşi elemente guri de ventilare dedicate şi comenzi de încălzire a scaunelor.
Ah, cât de asemănătoare sunt elementele de confort şi spaţiu oferite de aceste SUV-uri pasagerilor spate! Toate îţi asigură cu generozitate şi vastitate, şi relaxare, şi plăcere climaterică într-atât de aproape unul de celălalt ajung astăzi modelele concurente dintr-un segment...
Cam aceleaşi similarităţi se remarcă şi la volumul portbagajelor, însă aici există şi elemente care sar în evidenţă de la un model la altul. BMW X5 are un portbagaj cu deschidere în două segmente, cea superioară şi un prag inferior, care e foarte practic în exploatare. Iar Volvo XC90 te şochează de-a binelea cu un volum pur şi simplu uriaş al portbagajului! În versiunea cu 5 locuri, nu cu 7, cât poate avea XC90 la bord, volumul implicit al portbagajului e de peste 1000 de litri!