ajutat şi de oglinda centrală din interior. BMW 1802 Touring a fost creat într-o perioadă în care logica era simplă dacă depăşirile pe dreapta sunt interzise, înseamnă că nu ai nevoie de o oglindă pe partea dreaptă a maşinii. Însă eu am învăţat a conduce la vremea mea pe un ZAZ 968, creat tot cu o singură oglindă, aşa că nu mi-a fost chiar atât de greu să mă descurc, mai ales că în Germania până în zilele noastre depăşitul pe dreapta este interzis.
Senzaţiile din volan au un pic de maleabilitate, un joc uşor în zona de mijloc, dar ştiind maşinile din acei ani, oricum constaţi că precizia volanului e peste media industriei. Garda la sol a maşinii e destul de mare, iar în viraje se simte imediat un ruliu pronunţat, însă,
ca şi alte modele din seria 02, acel ruliu merge până la un anumit nivel, după care se opreşte, iar dacă forţezi un pic nota în curbe, maşina îşi păstrează traiectoria şi aderenţa, iar ruliul e menţinut cam la acelaşi unghi. Deci, curaj şi forţă, să apeşi un pic pedala şi să trimiţi punţii spate un pic mai mult cuplu, şi atunci maşina iese vioaie chiar şi din curbele mai strânse. Fireşte, acolo unde virajul e strâns de tot, apare şi subvirarea dacă se merge prea departe, dar drumurile sinuoase fără extreme pot fi trecute foarte antrenant cu acest hatchback din 1973!
Este şi aici prezentă doza aia covârşitoare de plăcere în condus? Este, deşi trebuie să recunosc că de la condusul lui BMW 2002tii şi 1600 Cabriolet am avut o plăcere ceva mai
sublimă, iar în tărâmul sublimului e destul de greu să delimitezi grade de comparaţie. Dar şi aici e multă viaţă în tot ceea ce faci, zumzetul motorului se aude în permanenţă, iar fiecare interval de turaţii are o notă muzicală diferită, care îţi spune tot imediat cât de forţat este, cât de aproape de limitele turaţiilor este. Şi în acei ani nu prea exista noţiune de izolare fonică de sunetele exterioare, aşa că din maşină auzi tot ce se întâmplă din afară, iar asta de ţine conectat cu traficul din jurul tău. Şi dincolo de asta, senzaţia din volan, din pedala de acceleraţie care se gestionează diferit la un motor cu carburator toate astea te fac să te conectezi la o maşină care nu poate fi condusă altfel decât cu mult suflet şi multă prezenţă în tot ceea ce faci. Asta nu e o maşină la volanul căreia