Land Rover Range Rover Evoque
18 Mai 2016
Ceea ce testăm noi astăzi, de fapt, e versiunea facelift a lui Land Rover Range Rover Evoque. Dar, deoarece aşa s-a întâmplat că versiunea de dinainte de facelfit n-a trecut prin mâinile noastre, putem spune că testul de astăzi constituie un prim contact mai consistent al nostru cu Evoque.

Facelfit-ul oricum nu i-a adus modificări majore lui Evoque şi asta mai ales datorită designului extraordinar de reuşit cu care a debutat modelul la începutul
carierei sale. Credem sincer şi astăzi că Evoque este unul din SUV-urile cele mai stilate şi mai bine desenate de pe piaţă, verdict valabil atât pentru timpul apariţiei sale pe piaţă, cât şi astăzi, în noua fază a carierei sale. Iar formele modelului reuşesc să îmbine excelent alura de glamour cu cea de capacităţi de offroad – silueta lui Evoque şi micile detalii lucioase de pe caroserie îl fac atributul perfect pentru ce care vor să atragă privirile ca un magnet, dar, în
acelaşi timp, roţile mari, garda la sol înaltă şi distanţele scurte de la osii la extremităţile maşinii îl fac să pară un dur pentru teren dificil. Extraordinară lucrare de design, o lucrare care va fi greu de egalat peste câţiva ani de un succesor!
Totuşi, silueta modelului, cu plafonul care coboară în linie oblică spre spate, nu avea cum să nu se lase cu mici sacrificii în habitaclu. Dacă în faţă ocupanţii sunt alintaţi cu mult spaţiu pe lăţime şi înălţime, atunci pe bancheta spate înălţimea scade vertiginos,
reducându-se la minim spre portbagaj. La prima analiză vizuală, ne aşteptam că un adult înalt va atinge cu capul de plafon, dar senzaţiile pe viu au fost ceva mai viu – un adult de 1.87 metri ajunge până aproape de plafon, cu o rezervă minimă, dar nu e incomodat totuşi de
eventuale constrângeri – totul graţie unei profilări inteligente a părţii interioare a tavanului. Spaţiul pentru genunchi e mult mai generos, iar cel pe lăţime e chiar mare de tot. Bancheta e bine profilată, aşa încât per total, impresia de aflare pe bancheta spate
e mult mai confortabilă şi mai bună decât sugerează alura designului exterior. Da, în ciuda imaginii
şic, Evoque se dovedeşte a fi şi destul de practic la interior. Chiar şi portbagajul, până la linia geamurilor are
o configuraţie practică şi pare destul de încăpător. Tot ceea ce e mai sus de linia geamurilor e aproape inutilizabil, pentru
că spaţiul de acolo se îngustează brusc. Dar şi aşa Evoque oferă, din nou, mai mult spirit practic decât ne-am fi aşteptat.
Materialele din habitaclu sunt de o
calitate premium, dar selecţia lor e
ceva mai specifică pe
echiparea modelului din test.
Ne place în special pielea cu care
este acoperită planşa de bord şi
suprafaţa ei moale la atingere, deşi
designul planşei păstrează o simpleţe
accentuată faţă de stilul sofisticat al
designului exterior. Şi deaorece vorbim de un Range Rover, până la urmă, volanul are un centru masiv,
rectangular, iar pe tunelul central există butoane de selecţie a regimurilor tracţiunii integrale în cea mai bună tradiţie Land Rover.
Senzaţii în condus

Noi avem la test o motorizare diesel TD4 a lui Evoque, de 2.2 litri şi 150 CP. E un motor din arsenalul mai tradiţional al celor de la Land Rover, dar care face
un bun tandem cu cutia de viteze cu 9 trepte. Deşi la anumite intervale de turaţii se mai poate remarca un sunet trăncănitor al dieselului, cutia reacţionează bine la schimbările regimurilor de condus, cu ezitări minime şi o logică bună de acţiune.
Suspensia e un pic mai fermă decât sunt obişnuiţi proprietarii gamei Range Rover, dar ştim că înaintea faceliftului ea a fost şi mai dură de atât, chiar un pic excesiv de dură. Acum britanicii au ajustat mult mai bine fermitatea ei, astfel încât capacitatea de absorbţie a fost
sporită, iar manevrabilitatea lui Evoque a rămas în mod natural bună, datorată lăţimii mari şi înălţimii reduse. Practic, legile fizicii asigură o mare parte din caracteristicile de manevrabilitate, cealaltă jumătate fiind asigurată de setările suspensiei.

Şi totuşi, dacă se va merge pe ideea unui condus sportiv dus mai spre limite, în viraje strânse, de exemplu, Range Rover Evoque nu o să denote caracteristicile unui SUV cu adevărat sportiv, cel puţin nu în combinaţie cu
această mărime a jantelor, pe care o are maşina din test. Vor exista ruliuri ale caroseriei, iar cursele mai lungi ale suspensiei îi vor imprima maşinii un comportament ceva mai puţin sportiv, pregătit mai degrabă pentru offroad. Senzaţiile din volan de asemenea nu sunt foarte directe, fiind mai specifice unui SUV capabil de aventuri în offroad, decât unui SUV sportiv de asfalt. Astfel,
judecând după designul exterior, noi am fi aşteptat un comportament ceva mai sportiv, mai direct, în senzaţiile de condus, dar Evoque păstrează mai degrabă un caracter veritabil de explorator, decât să se fi convertit la „secta” SUV-urilor care arată bine, dar se descurcă exclusiv pe asfalt. Maşina
asta şic pe nume Evoque nu e creată doar pentru impresii de suprafaţă, deci.

De altfel, în zone de offroad Evoque se simte surprinzător de bine. Acolo unde alte modele glamour se sinchisesc
deja, Range Rover Evoque abia aşteaptă să se bucure de libertatea terenului neasfaltat. Da, maşina asta se descurcă pe teren ca un oricare alt Land Rover, urcând nestingherită dealuri dificile, trecând prin denivelări
abisale, punându-şi tracţiunea integrală adevărată la treabă. Pe de o parte, faptul că Evoque are intact în fiinţa lui ADN-ul aventurier al mărcii Land Rover îl face mai deosebit de alte modele concurente directe, iar cei care-l aleg
pentru designul magnific nu vor trebui
să renunţe la escapadele mai
îndrăzneţe. Pe de altă parte, cei care
se aşteaptă de la Range Rover
Evoque la sportivitatea
accentuată pe care, ni se pare
nouă, o sugerează silueta şi
designul exterior, s-ar
putea să rămână un pic surprinşi, la acest capitol Range Rover Evoque fiind devansat de concurenţă. E un model plin de glamour, dar care nu şi-a pierdut firea practică odată cu urcarea pe treptele ierarhiilor sociale.
Preţ în Moldova

După tratamentul de împrospătare, Range Rover Evoque a devenit niţel mai scump, înglobând standard şi ceva mai multe tehnologii. În ţara noastră un Range Rover Evoque porneşte de la 37,200 euro, dar versiunea noastră, cu tot cu o listă lungă de dotări speciale, costă 46,320 euro. Ne place în special combinaţia bicoloră dintre culoarea roşie de bază a caroseriei şi negrul plafonului.
Verdict

Cu un design de nivelul unei opere de artă, Evoque este şi astăzi unul din cele mai arătoase SUV-uri premium de pe piaţă. Posibilităţile de personalizare sunt enorme, iar tot soiul de ediţii speciale care, sunt lansate în permanenţă de britanici, vă pot da şansa să vă distingeţi
şi mai mult din mulţime. Dincolo de alura şic de la exterior se ascunde un interior cu mai multe calităţi practice decât l-ar sugera exteriorul. Aceeaşi tendinţă se menţine şi la senzaţiile de condus – Evoque oferă caracteristici dinamice demne şi pentru un condus ceva mai iute, dar nu merge până la dinamismul ăla pronunţat pe care cu siguranţă că mulţi îl aşteaptă judecând după „copertă”. În schimb, Evoque se
dovedeşte a depăşi şi cele mai optimiste aşteptări la capacităţile lui de aventurier în zone cu drumuri proaste şi offroad, acolo modelul păstrându-şi intact spiritul pur de un adevărat Land Rover! E o combinaţie de calităţi interesantă şi niţel neaşeptată, dar care îl distinge înt-run mod foarte curios pe Range Rover Evoque în rândul concurenţei. Şi, cu
cât mai mult timp petreci la bordul lui, cu atât mai multe raţionamente începi să-i găseşti pentru această filosofie mai diferită a sumei de calităţi pe care o oferă!
PiataAuto.mdIlie Toma
3
6,693
GALERIE FOTO (55 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!