Noua generaţie Mitsubishi L200
28 Aprilie 2016
Acest test a fost foarte bizar. Ba chiar cel mai bizar test drive care a implicat vreun pick-up din toată experienţa noastră de un deceniu în testarea celor mai diverse maşini! Am condus cândva generaţia precedentă a lui Mitsubishi L200 şi numai în ultimul an am reuşit să testăm şi concurenţi precum Ford Ranger şi chiar noua generaţie Toyota Hilux, dar ceea de ce am avut parte în acest test drive cu noua generaţie Mitsubishi L200 sare de orice aşteptări naturale pe care le-ai putea avea de la un pick-up... Aşadar, să vă povestim care e treaba...

Ce am testat

Noul Mitsubishi L200 abia urmează să ajungă în curând în Moldova, iar noi am mers tocmai în Germania pentru a conduce noua generaţie a pick-up-ului japonez. Iar Germanii ne-au oferit două versiuni ale lui Mitsubishi L200 – una cu cabină dublă, aşa-unumitul Double Cab, sau Doppelkabine după cum îi spun nemţii, şi alta Club Cab, cu o cabină mai compactă şi benă mai lungă – o versiune mult mai puţin cunoscută pe tărâmurile noastre. Şi generaţia anterioară a lui L200 a avut, apropo, asemenea versiuni, doar că ele n-au
prea fost solicitate în regiunea noastră, de aia îl ştim pe L200 mai ales cu cabină dublă.

Aşadar, am testat două versiuni ale noului Mitsuishi L200, cu cabină dublă şi scurtă, ambele echipate cu noul motor diesel 2.4 DI-D+ ClearTec, ce livrează 181 CP. Unul din exemplarele de test e echipat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, iar altul – cu una automată cu 5 trepte!

• L200 Double Cab 2.4 DI-D+ AT5
• L200 Club Cab 2.4 DI-D+ MT6
Prezenţă

Noua generaţie a lui Mitsubishi L200 a păstrat esenţialul siluetei de la predecesorul său, întrucât tocmai aceste elemente esenţiale îi garantau, pe de o parte, recunoaştere vizuală, iar
pe de altă parte, practicism în
exploatare. Totuşi, acum maşina pare
mult mai masculină, mai proeminent
profilată, mai pregătită de muncă
grea. Capota pare mai înaltă
şi mai masivă, calandrul e mai lat şi mai masiv şi se uneşte direct cu blocurile optice – şi ele mai mari. Iar la toate aceste impresii se mai adaugă şi faptul că noi testăm iniţial o versiune Double Cab cu nişte accesorii suplimentare pe
ea, printre care se numără şi bara metalică din faţă, dar şi accesoriul de acoperire a portbagajului cu un capac cu lacăt, accesoriu numit Mountain Top.
Posteriorul maşinii are o distanţă destul de lungă de la capătul benei până la axul spate, care ar putea sugera un unghi de degajare mai mic, dar garda la sol a maşinii e de 200 mm la nivelul punţilor şi creşte la şi mai mult spre spate, aşa că n-ar trebui să ne facem
griji de capacităţile geomerice ale maşinii. Mai mult ca atât, acolo, în spate există şi o bară metalică neagră, gândită de fapt pentru protecţia altor
maşini în cazul unui impact în spatele lui L200, dar ea protejează şi pick-up-ul în condiţiile unor ieşiri din offroad cu unghi de degajare foarte mare. Aşa că,
pick-up-ul ăsta are o geometrie bine pregătită pentru cele mai dure provocări de offroad!
Bena cu Mountain Top s-a dovedit a îndeplini foarte bine rolul unui portbagaj convenţional. De multe ori într-un pick-up deschis nu poţi pune lucruri preţioase pur şi simplu în benă de simpla frică de a-ţi fi furate până şi
în trafic, mai ales în ţări mai puţin
liniştite. Dar cu asemenea accesoriu,
demontabil de altfel pentru zilele când
vreţi să încărcaţi mai multe, pick-up-ul
obţine un portbagaj pe deplin
funcţional. Aşa că noi v-am
recomanda să optaţi pentru acest accesoriu adiţional. V-am recomanda, de asemenea, să optaţi şi pentru protecţia din plastic a structurii benei, să n-o lăsaţi doar cu metalul vopsit expus, pentru că o veţi zgârâia imediat sau nu veţi putea încărca sarcini mai abrazive acolo. Protecţia din plastic rezolvă
simplu şi foarte eficient această problemă, garantându-vă o viaţă lungă a metalului din benă şi a stratului de vopsea cu care e acoperit acest metal.

Versiunea Club Cab, cu cabină mai scurtă, beneficiază de o benă mai lungă, datorită lungimii economisite
la cabină, crescând astfel şi volumul sarcinii pe care o puteţi încărca. Lungimea totală a pick-up-ului e identică, însă. Această versiune e recomandabilă mai ales pentru cei ce muncesc cu greutăţi mai voluminoase, dar au o echipă de 2-3 oameni, care nu
se deplasează pe distanţe foarte
lungi. Să nu credeţi, deci, că L200
Club Cab are doar 2 locuri – în el există o banchetă spate şi chiar şi uşi spate, care se deschid invers cu tot cu montant, ca la Mazda RX-8 sau BMW i3!
Ambianţă interioară

Primul exemplar testat de noi – Mitsubishi L200 Double Club – ne-a fost oferit într-o dotare de top absolut, care aşa se şi numeşte în Germania – TOP. Astfel, habitaclul acestui exemplar
dispune de tapiserie din piele, volan multifuncţional, sistem bizonal de climatizare şi chiar şi sistem de navigare! Într-un pick-up! Iar sistemul de navigare s-a dovedit a fi foarte intuitiv şi logic în operare, cu o calitate a afişajului foarte demnă pentru un pick-up. Iar
motorul se porneşte prin apăsarea unui buton, poziţionat de altfel în stânga volanului, ca la modelele Porsche!

Pielea de pe scaune va dezvolta ulterior nişte mici crăpături pe zonele laterale ale şezutului, judecând după aspectul
ei de pe maşina noastră de test, al cărei odometru indică puţin peste 12,000 km parcurşi. Materialele planşei de bord sunt deosebit de calitative şi plăcute la atingere, iar zonele inferioare, deşi
sunt mai dure, lasă aceeaşi senzaţie de calitate la atingere şi în asamblare. Aceeaşi impresie e lăsată şi de panourile portierelor, faţă şi spate. Astfel, habitaclul lui Mitsubishi L200 e surprinzător de calitativ în materialele
oferite şi în calitatea şi precizia asamblării componentelor. Practic, vorbim de standarde de SUV-uri pentru călătorii lungi, nu de un pick-up cărăuş de unelte şi muncitori.
Poziţia în scaune e extraordinar de comodă, cu o vizibilitate de El Commandore, care înaintează cuceritor în zone neumblate. Toate sunt potrivit aranjate – scaunul, volanul, cotiera,
comenzile – astfel încât te
simţi imediat stăpân pe situaţie.

Şi bancheta spate oferă un confort neaşteptat de generos! E mare, are un şezut gros şi generos şi-şi alintă pasagerii cu spaţiu mare pentru genunchi, dar şi pe înălţime sau lăţime. Unicul inconvenient poate veni de la unghiul cam vertical al spătarului banchetei, or, într-un pick-up asta e oarecum firesc. L200 Double Cab are,
totuşi, o rezervă bună şi la acest capitol, aşa încât pasagerii de aici ar ptuea să călătorească şi la drumuri mai lungi. Mai mult ca atât, există până şi o cotieră în mijloc!
Versiunea Club Cab, cea cu cabină mai scurtă, vine într-o echipare medie în testul nostru, numită PLUS în Germania şi nu dispune de elementele de alintare menţionate mai sus. Tapiseria e una
textilă, sistemul de climatizare e unizonal, iar sistemul multimedia nu are şi funcţie de navigare. Plasticul din zona inferioară a bordului e un pic mai simplu în aspect, dar impresia calităţii de
asamblare rămâne la acelaşi nivel. Scaunele sunt la fel de comode în şezut, iar vizibilitatea – la fel de bună.

Bancheta spate e una mult mai minimalistă, cu un şezut mai subţire şi mai îngust, şi cu un spătar absolut vertical, pentru condiţii minime. Şezutul banchetei se pliază spre spate, oferind loc pentru încărcarea unor obiecte
în habitaclu. O configuraţie
foarte practică pentru scopurile
menţionate mai sus pentru această
versiune, dar e evident că ocupanţii
de aici nu au privilegii pentru călătorii lungi şi relaxante. E mai mult deplasare ocazională de un obiect de muncă la altul, iar în mod obişnuit în versiunea asta ar trebui să călătorească doar doi ocupanţi pe locurile faţă. Totuşi, ne
place configuraţia gândită de niponi pentru Club Cab – se simte un puternic simţ practic al maşinii, susţinut de nişte soluţii inginereşti îndrăzneţe, precum
deschiderea uşilor spate. Cu siguranţă că versiunea Club Cab se va dovedi extrem de potrivită pentru cei cu scopuri bine conturate, ce se potrivesc funcţionalităţilor acestui pick-up!
Ţinută de drum şi senzaţii în condus

Şi aici ajungem la bizarul acestui test drive. Ambele maşini din testul nostru sunt echipate cu acelaşi motor diesel nou de 2.4 litri, ce livrează 181 CP
şi 430 Nm, cuplul maxim venind la 2,500 rpm. Ambele sunt dotate cu sisteme de tracţiune integrală adevărată, cu blocaje de diferenţial între axe şi diferenţialul axului spate. Diferenţa o fac doar cutiile de viteze –
versiunea Double Club din testul nostru e echipată cu cutie automată, în timp ce Club Cub – cu manuală. Am început testul nostru cu Double Cab...
Traseul testului nostru a trecut iniţial pe autostrăzile germane de mare viteză – nu tocmai locul potrivit pentru testarea unui pick-up, nu? Timp de câteva minute am încălzit motorul diesel de
sub capotă înainte de a porni, care trăncăneşte un pic atunci când e rece, dar îşi schimbă repede tembrul după încălzire. Apoi am pornit spre intrarea pe autobahn, care se afla la vreo
câţiva kilometri. Până acolo am mers destul de lejer, aducând motorul la o temperatură normală de funcţionare şi observând cum sunetul acestui devine deja ritmic şi plăcut, ca un diesel cu adevărat modern.
Apoi am ieşit pe autostrăzi şi am tot urcat în viteză. Aveam 120 km/h, apoi 130, 140, 150 km/h... Şi Mitsubishi L200 mergea cu o ţinută rutieră impecabilă, fără a-şi tura nebuneşte motorul fără a
da nici măcar un semn de imperfecţiune a ţinutei sale de drum. În acelaşi timp, şi mai şocantă este liniştea acustică de la interior! La 150 km/h, în pick-up-ul ăsta, e o linişte ca într-o maşină premium!
Cum se poate una ca asta? Conduc Mitsubishi L200 Double Cab şi n-am deloc impresia că aş conduce un pick-up, ci mai degrabă un SUV elevat din segmentul premium! Motorul are un dinamism foarte bun în a împinge
maşina şi la o asemenea viteză, dar cele mai bizare şi absolut neverosimile mi se par ţinuta de drum perfectă şi izolarea actustică nemaivăzută! Nu-mi vine să cred ochilor, urechilor şi senzaţiile din mâini, transmise de
volan! În acel moment m-am gândit că probabil pick-up-ul testat de mine nu are foi de arcuri pe puntea spate, ci mai degrabă o altă arhitectură a punţii de acolo, pentru că există deja un Nissan Navara care poate avea două tipuri de suspensie în industrie. Altă explicaţie logică nu găseam pentru o ţinută de drum atât de precisă, atât de confortabilă şi atât de silenţioasă. Şi volanul e informativ, şi cutia reacţionează destul de bine şi prompt. M-am convins imediat că noul Mitsubishi L200 e mai de departe mai bun decât
oricare dintre concurenţii săi pe care i-am testat în ultimul an. Nu, o asemenea ţinută de drum şi o asemenea silenţiozitate la interior nu oferă nimeni dintre ei! Sunt absolut stupefiat şi încremenit!
Peste ceva timp am ieşit de pe autostrăzi şi ne îndreptam deja pe drumuri extraurbane uzuale. Am tras pe dreapta pentru a arunca o privire la puntea spate. Incredibil! Foi de arcuri! Cum e posibil? Cum e posibil un
asemenea confort şi o asemenea ţinută de drum cu o suspensie aparent atât de simplă şi rudimentară, precum cea cu foi de arcuri? E o dilemă pe care încă urmează să mi-o explic pe parcursul acestui test! Ceva nu e curat aici!
Am mers şi pe serpentine, pe dealuri în regiuni vinicole din Germania. Şi L200 ia cu multă încredere aceste viraje, aproape ca un SUV manevrabil, de departe mai bine decât m-aş fi aşteptat de la un pick-up. Îmi place la nebunie
pick-up-ul ăsta! Încă nu ştiu ce-au făcut niponii, sau poate tailandezii de la uzina în care se asamblează modelul, sau poate germanii care-l întâmpină iniţial pe continentul european, dar îmi place extrem de mult noul Mitsubishi L200.
Apoi, am ieşit în offroad. Şi nu din ăla uşurel, ci deodată cu un urcuş abrupt, cu un viraj brusc la aproape 180 grade, pe un drum forestier. Să întorci volanul la maxim şi să urci atât de abrupt pare reţeta perfectă pentru a pune pe burtă maşina asta. Am cuplat din nou
tracţiunea integrală, decuplată un pic mai devreme (în cazul decuplării puntea spate e cea motrice), iar cuplarea e acţionată de mufte Visco, pe care trebuie să le aştepţi un pic ca să se cupleze. Am blocat şi diferenţialul
dintre axe şi am pornit să urc în stâmtoarea asta virajată nebună. Maşina a urcat pe ea de eram eu îngrijorat de la volan să nu ating, să n-o răstorn... Dar ea a urcat fără problemă şi Alex, care mă ghida de dinafară,
îmi tot spunea că am încă rezerve de-o palmă în garda la sol! Roţile au zmuncit pământul şi frunzele de sub ele şi au căţărat fără dificultate maşina pe panta asta forestieră! Iar cursele suspensiilor sunt din alea lungi şi mari, cu adevărat pregătite de offroad! Aşa că nici măcar
roata spate n-a apucat să fie
suspendată în aer. Superbe
capacităţi de offroad!
Apoi am înaintat şi mai multe în zonele vinicole. Drumurile erau nu mai erau acoperite cu nimic – doar pământ curat, şi uneori şi nişte prundiş. Doar acesta din urmă mai lasă uneori nişte şocuri să se transmită în volan, în rest roţile trec nestingherite peste orice tip de teren şi suspensia înghite tot, dârz şi
durabil. Ne-am jucat şi prin noroi, întrucât am dat şi peste bălţi mari în drumul nostru! Mitsubishi L200 nu cunoaşte frica da ele. Apasă pedala şi mergi! Ţine un pic volanul în mâini să nu-ţi scape când te mai scutură pick-up-ul dintr-o parte în alta şi mergi înainte! Uneori s-ar putea să mai şi
derapezi un pic în vâltoarea noroiului, dar totul e controlabil şi predictibil! Ce maşină aventurieră şi capabilă în offroad!

Am mers şi pe pietre ascuţite şi tăioase, am mers şi pe drumuri înguste cu maluri imense pe alături. Ne simţeam ca
în Moldova pe drumurile
acestor dealuri vinicole germane. Iar pick-up-ul ăsta le trece senzaţional de încrezut. Şi când te gândeşti că aceeaşi maşină tocmai a mers cu 150 km/h pe autobahne în linişte incredibilă şi cu o ţinută de drum de excepţie...

În scurt timp am ajuns la punctul de schimbare a maşinilor. L-am luat pe germanul-şef la intrebări: ce i-aţi făcut maşinii ăsteia de a devenit atât de liniştită şi cu o ţinută de drum atât de
bună? „Ah”, zice zâmbind, „ai observat?”... „Fireşte că am observat”, zic eu, „deci ce i-aţi făcut?”...

M-a luat pe un teren unde erau parcate mai multe pick-up-uri L200. Am mers între două dintre ele şi el a zis „Acum ascultă!”. A bătut uşor cu degetul în uşa spate a unui dintre ele. S-a auzit un zgomot surd şi scurt, înnăbuşit imediat. Apoi a bătut la fel în uşa spate a celuilalt pick-up. S-a auzit un sunet gol, cu
ecou, mult mai lung. „Vezi diferenţa? Le facem izolare fonică pick-up-urilor aici, în Germania, înainte de a le expedia în showroom-uri. Generaţia actuală L200 este mai bine izolată şi din uzină, şi teoretic poţi comanda şi unul fără izolare adiţională, dar noi totuşi le facem aproape tuturor maşinilor un tratament complet de izolare fonică amplă, iar pe lângă asta mai schimbăm şi câteva bucşe la suspensie, mai silenţioase şi
mai precise, care îmbunătăţesc ţinuta de drum a maşinii. Tot acest tratament costă vreo 300 de euro pentru clientul final, deci un preţ foarte acceptabil”. Ah, iată deci secretul! Până la urmă e vorba de o perfecţionare germană pentru acest model şi sunt de acord că 300 euro nu e un preţ mare pentru diferenţa uriaşă pe care o aduce acest tratament! Da...
Testul nostru a continuat şi mai departe, de această dată cu L200 Club Cab. Cutia manuală îl face să pară şi mai pregătit de lupte extreme. Cu acest model n-am mai apucat să ieşim pe autobahne, dar motorul funcţionează
absolut identic, iar raportul de transmisie a ultimei trepte, a 6-a, e chiar mai favorabil vitezelor lungi decât ultima treaptă a cutiei automate, deci ar trebui să alerge încă mai bine.
În offroad, maşina se lasă exploatată în cel mai dur mod fără cea mai mică ezitare. Urcări provocatoare, cu solicitarea ambreiajului? Nici o problemă – acesta nu începe a mirosi
imediat, ca la SUV-urile mici, ci rezistă aceste tratamente extreme fără niciun semn de oboseală. Blocaje de diferenţiale, abordări în viteză a terenului accidentat, urcări pe pietre
şi pante noroioase! Absolut nici o problemă! Maşina înaintează cu senzaţia unui tanc de neoprit, roade iarba şi noroiul de sub roţi şi se mişcă înainte! Ce plăcere! Şi dacă-ţi faci de
cap mult de tot prin noroi, mai intervine şi ESC-ul să-ţi mai corecteze traiectoria, pentru că pick-up-ul ăsta are şi aşa ceva. Iar ca să punem capac la toate, Double Cab-ul de mai devreme avea
şi asistenţă la părăsirea involuntare a benzii de circulaţie... E anul 2016 şi în calendarul pick-up-urilor, doamnelor şi doamnelor şi, cu tratament adiţional de perfecţionare sau nu, Mitsubishi L200 ne-a plăcut cel mai mult din toate pick-up-urile testate în ultimii ani!
PiataAuto.mdIlie Toma
3
7,044
GALERIE FOTO (78 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!