Noua generaţie Opel Astra Sports Tourer
30 Martie 2016
Atunci când ajungi să fii invitat la un test drive al noii generaţii unui model şi-ţi aminteşti că ai fost invitat şi la testul
internaţional al generaţiei precedente a aceluiaşi model, în momentul apariţiei sale, realizezi că ai deja ceva ani buni petrecuţi în breasla presei auto. Pentru mine, Opel Astra SportsTourer este un asemenea model. În 2010 vizitam Istanbulul şi savuram priveliştea Bosforului la testul internaţional al noii,
pe atunci, generaţii Opel Astra SportsTourer I, iar acum, în 2016, m-am pomenit pe plaiurile Portugaliei pentru testul unei noi generaţii Astra SportsTourer, de această dată cu indicele J. Atunci, în 2010, break-ul familiei Astra apărea cam la un an
distanţă de la apariţia hatchback-ului. De această dată, însă, germanii n-au mai vrut să piardă un an benefic pentru
vânzările break-ului şi au lansat atât hatchback-ul, cât şi break-ul noii generaţiui Astra la salonul auto de la Frankfurt din toamna anului trecut. Hatchback-ul a venit imediat pe piaţă şi a reuşit deja să cumuleze peste 130,000 de comenzi până în momentul
publicării acestui test – un rezultat absolut remarcabil – iar acum şi break-ul este gata să pornească în cucerirea cumpărătorilor.

Dar cine sunt, de fapt cumpărătorii de break-uri compacte? În Moldova
ei sunt relativi puţini pe piaţa maşinilor noi, însă foarte mulţi pe cea a maşinilor la mâna a doua. În percepţia noastră imediată, a moldovenilor, un break familist este indubitabil destinat familiştilor, eventual familiilor tinere, şi poate şi unor companii în rol de maşini de flotă. Dar germanii încă se mai lasă
alintaţi de povestea clasică a acestui segment, născut pe la sfârşitul anilor ’50 ai secolului trecut, poveste care ne spunea că micii afacerişti şi-au dorit o maşină practică, pe care s-o utilizeze toată săptămâna la munca micii lor afaceri. Toate se întâmplau într-o
perioadă a boom-ului demografic, în care familia era cu adevărat baza societăţii, inclusiv şi a celei occidentale, iar o familie fără câţiva copii era de neconceput. Aceiaşi mici afacerişti
îşi permiteau doar o singură maşină şi-şi doreau s-o poată folosi în week-end pentru familia lor. Aşa că producătorii, printre pioneri fiind şi Opel, au inventat cu rapiditate break-uri cu posibilităţi de transformare a interiorului, în special rabatarea banchetei spate, astfel încât micii afacerişti să poată transporta toată săptămâna laptele la prăvălie cu ea, iar în week-end să repună bancheta în poziţie normală şi să-şi plimbe familia în confort.
Dar cât oare din această poveste mai e valabil şi astăzi? Chiar şi în Germania? Oare nu muşcă SUV-urile din toate aceste utilităţi consacrate ale break-urilor compacte, mai ales că atunci când priveşti un break din anii ’60, constaţi că el are o gardă la sol mai mare decât a SUV-urilor de astăzi? Producătorul
german ne spune că portretul
cumpărătorului a evoluat şi s-a
modificat în timp, dar rădăcinile
lui au rămas aceleaşi
în zona miezului Europei. Break-urile sunt cumpărate astăzi de companii, mici şi mari, dar şi de afacerişti individuali, precum şi de tot soiul de liber profesionişti, de la pictori până la fotografi. Lor li se alătură, desigur, familiile – tinere şi nu prea tinere, dar şi şoferi solitari de vârstă medie şi înaintată. Cam diluat e, nu ştiu cum, portretul acesta, zicem noi, şi pare cam rupt din istorie, nu din prezent. Şi totuşi, mie mi-au plăcut întotdeauna break-urile, întrucât le-am considerat printre cele mai plăcute tipuri de vehicule pentru o familie, în orice tip de călătorii. Fiind un copil crescut cu o maşină în familie, care avea doar două uşi, simpla existenţă a tocmai patru uşi, pentru accesul uşor al copiilor pe bancheta
spate, mi se părea o chestie fantastică, fără a mai vorbi de portbagajul uriaş, pe care-l puteai încărca până în tavan.

Aşadar, iat-o, noua generaţie Opel Astra SportsTourer, în faţa noastră, în Portugalia. În luna octombrie noi am testat noua generaţie a hatchback-ului Astra, unde am cunoscut o filosofie destul de controversată, dar consistentă, de evoluţie a noii generaţii Astra, iar acum, că vorbim deja de ditamai break-ul familist Astra SportsTourer, suntem cu atât mai intrigaţi să descoperim ce oferă el la
bord. Avem tot arsenalul pentru a ne face o impresie completă: am testat şi generaţia precedentă în istoria noastră, am testat şi hatchback-ul noii generaţii, iar acum punem mâna, în sfârşit, pe noua generaţie a break-ului. Şi nu o facem oriunde, ci în regiunea Porto a Portugaliei, cea renumită pentru relieful magnific şi dificil pentru o maşină, relief care livrează lumii renumitele vinuri de Porto... Hm!... Interesantă combinaţie! Să testăm un break familist pe trasee pline de serpentine, potrivite mai degrabă unei decapotabil sportive? Să vedem!
Prezenţă

Începând cu primele modele ale segmentului, break-urile erau mai ales nişte maşini practice, pătrăţoase, funcţionale. De obicei ele avea faţa unei maşini mai civilizate, care sfârşea într-o cutie rectangulară în partea spate. Astăzi nu mai găsim aşa ceva pe piaţă. Break-urile au tot evoluat până au căpătat linii dinamice, forme aerodinamice şi atrăgătoare, uneori chiar în detrimentul practicismului. Noul Opel Astra Sports Tourer vrea să ne
convingă, însă, că a evoluat şi mai frumos şi mai dinamic decât au făcut-o alţii, dar a rămas un campion la funcţionalitate.

Modelul a crescut cu milimetri număraţi faţă de generaţia precedentă, însă, fiind construit pe o platformă nouă, şi-a reconfigurat componenţa tehnică, astfel încât habitaclul a crescut mai mult în spaţiu, iar portbagajul a crescut cu 80 de litri. Cert este că liniile de design ale părţii frontale şi chiar laterale sunt foarte apropiate de ceea ce ne oferă
hatchback-ul noii generaţii Astra, până şi linia cromată specifică în zona montanţilor spate fiind prezentă. Ea pare să separe vizual acoperişul de montanţii maşinii, conferindu-i nişte proporţii foarte dinamice. E un truc ce funcţionează bine, iar Astra obţine astfel un aspect foarte dinamic fără a tăia de fapt din zona superioară a portbagajului. Ne place foarte mult şi posteriorul, blocurile optice sunt masive şi continuă cu o linie mediană pe hayon, care-i conferă maşinii un profil atletic, aproape ca la un break cu capacităţi sporite de
trecere. Şi în mijlocul tuturor acestor profilări, designerii Opel au reuşit să-i asigure maşinii un coeficient aerodinamic excelent de 0.272, identic cu cel al hatchback-ului Astra.
Deşi s-a modernizat extrem de mult, Astra Sports Tourer şi-a dorit să rămână o maşină practică în primul rând. Aşa că a păstrat nişte chestiuţe practice de pe generaţia precedentă, precum micile triunghiuri în faţa uşilor din faţă sau amplasarea indicatoarelor de direcţie pe aripi şi în cele mai avansate dotări. Însă există şi dotări
zmulse din segmentul premium, care-i conferă maşinii imediat o prezenţă nobilă, şi aici ne referim în primul rând la farurile opţionale full-LED. Pe lângă faptul că Asta Sports Tourer arată foarte bine cu ele, noi zicem că acestea sunt o dotare de siguranţă şi confort al unei vizibilităţi excelente la drum lung, aşa că le recomandăm ca prime opţiuni bifate în lista opţionalelor.
Ambianţă interioară

Ei bine, designul interior este identic cu cel al hatchback-ului Astra şi
întotdeauna a fost firesc să fie aşa. De această dată, însă, am avut ocazia să testăm maşini în două nivele de echipări, ambele generoase, dar uşor diferite, astfel încât am sesizat şi mici diferenţe curioase.
Spre exemplu, dacă optaţi pentru sistemul de aer condiţionat simplu, primiţi o rotulă de reglaj al temperaturii după principiul de la rece la cald. Am învârtit de ea pe prima maşină de test şi căutam să văd unde sunt afişate gradele. Lângă rotulă nu-s, pe display-ul sistemului multimedia tot nu-s. La
sistemul de climatizare bizonal afişajul gradelor are loc pe centrul fiecărei din cele două rotule, însă aici el lipseşte. Am întrebat designerul de interior mai târziu unde o fi ascuns acest afişaj la dotările mai simple şi suspiciunile noastre s-au adeverit: el lipseşte pur
şi simplu la sistemul de aer condiţionat unizonal. Păcat, pentru că lipsa afişajelor te pune în situaţia unui reglaj orb, iar această problemă ar fi putut fi rezolvată foarte simplu, prin marcarea statică a unei circumferinţe gradate în jurul rotulei.
Sunt, însă, plăcut
surprins de calitatea
materialelor din habitaclu şi
de poziţia în scaune. Scaunele,
tot opţionale, bănuiesc, dispun
de o mulţime de reglaje pe toate
direcţiile şi-ţi conferă o poziţie
foarte ergonomică, ce te fereşte
de oboseală la drum lung. Noi am
condus jumătate de zi aproape fără
întrerupere maşina asta şi n-am simţit
nici cel mai mic disconfort. Cei
de la Opel zic că scaunele şi
sistemele asociate fură până
la 12% din costul de producţie al maşinii, vrând să sublinieze cât de multă atenţie le acordă ei. Mai ales că şi noile scaune ale lui Astra Sports Tourer vin cu certificate AGR, sau, mai pe înţelesul celor mulţi, sunt elaborate împreună cu medici ortopezi şi certificate de aceştia.

Sistemul multimedia are un afişaj
foarte bun al display-ului şi poate fi
operat destul de intuitiv. Sistemul
prezent pe maşinile noastre de test
oferă nişte posibilităţi uriaşe de
conectivitate cu smartphone-urile,
inclusiv crearea de hotspot WiFi la bord, reflectarea conţinutului telefonului pe display sau integrarea rapidă a anumitui tip de conţinut, prin aplicaţii de gen Apple CarPlay. Partea care merită menţionată în mod special e sistemul de navigare – după Adam şi Corsa, care folosesc obilgatoriu un smartphone pentru a beneficia de sistem de navigare, idee care nu ne-a plăcut
nouă din start şi care se dovedeşte a avea o mulţime de imperfecţiuni, noua Astra are sistem de navigare propriu încorporat, care nu depinde de un telefon mobil conectat la maşină. Dacă vă doriţi foarte mult, puteţi reflecta o aplicaţie de navigare de pe telefon pe display-ul maşinii, dar asta nu mai e o condiţie obligatorie.
Şi voi reveni din nou la materiale. Nici generaţia precedentă a lui Astra n-a avut carenţe la acest capitol, iar noua generaţie are un bord din polimer moale, tapiserie din piele calitativă pe scaune şi chiar panouri moi pe uşile faţă, cele din spate având aceeaşi textură, dar fiind dure.
Şi dacă tot am ajuns la bancheta spate, ce confort le oferă Astra SportsTourer pasagerilor de aici? Putem spune cu certitudine că spaţiul de aici a crescut, existând mai mult loc pentru genunchi şi, desigur, pe înălţime. Totuşi, scaunele faţă rămân a fi groase şi ortopedice,
ceea ce înseamnă că mai consumă niţel spaţiu util, iar asta nu e ceva negativ, pentru că ocupanţilor spate le rămâne suficient de mult spaţiu încât să se simtă bine şi într-o călătorie lungă. Şi poziţia şezutului de aici e confortabilă, cu o banchetă bine profilată şi cu un unghi reuşit al spătarului. Totuşi, un element important lipseşte de aici, un element ce a devenit o normalitate în acest
segment: gurile de ventilare, ieşite din tunelul central. Cam toţi concurenţii lui Astra Sports Tourer le oferă deja, fie măcar opţional, însă break-ul celor de la Opel nu a vrut să adopte aceste elemente nici măcar opţional. Designerii nu le-au considerat importante pur şi simplu, faţă de costurile pe care le necesitau pentru a fi implementate,
aşa ne-au declarat. Există, în schimb, încălzire opţională a banchetei spate, iar de sub scaunele faţă oricum suflă curenţi de aer, la fel ca la toate maşinile. Iar tunelul central a primit două porturi USB pentru pasagerii spate, de înaltă capacitate, astfel încât copiii sau adulţii ce stau aici să-şi poată încărca device-urile la fel ca la priza de acasă şi să le folosească pe toată durata unei călătorii lungi.
Senzaţii în condus

Noua generaţie Opel Astra Sports Tourer dispune de aceeaşi gamă largă de propulsoare ca şi hatchback-ul Astra. Şi dacă la testul hatchback-ului am putut testa mai multe motorizări,
mai puţin puternice, dar şi mai
potente, atunci la acest test, al
break-ului Astra Sports Tourer
am avut şansa să testăm
un singur motor diesel
nou: 1.6 bi-turbo, de 160 CP. Noua Astra a renunţat la motoarele mai mari de 1.6 litri, de asta cel mai puternic diesel din gamă a primit două turbine
pentru a livra
160 CP şi 350 Nm! El
poate fi cuplat doar cu o
cutie de viteze manuală
cu 6 trepte, cutia automată
fiind oferită doar în combinaţie
cu versiunea cu o singură turbină,
de 136 CP, a acestui motor.

Construcţia sistemului de turboaspirare e destul de răspândită, dar şi complexă
în acelaşi timp: o turbină mică, cu geometrie variabilă şi inerţie redusă,are rolul intervenţiilor la turaţii joase, iar altă turbină mai mare, cu geometrie fixă, intervine la turaţii medii şi mari. Desigur, intervenţiile celor două turbine se intersectează în aşa fel încât cel de la volan să simtă o
evoluţie lineară a puterii şi a cuplului.
Inginerii ne promit un cuplu maxim
oferit de la
1,500 rpm.
În senzaţiile reale de condus, însă, prezenţa cuplului maxim nu se simte de la turaţii atât de joase. Motorul e suficient de elastic încât să poţi înainta şi chiar accelera fără mişcări convulsive, dar şutul acela simţitor vine de la 1,800 rpm. Astfel, dacă motorul tot e cuplat la o cutie manuală şi nu retrogradează
nimeni pentru tine, la intervalul 1,250-1,800 rpm se mai face simţit acest turbolag. Dacă vrei să-l eviţi, e suficient să retrogradezi o singură treaptă şi ai imediat un flux imens de putere şi cuplu. Odată ce prinde la viaţă, motorul împinge cu poftă şi-i imprimă maşinii un dinamism excelent, în depăşiri şi acceleraţii de pe loc. Se pot face chiar
manevre extreme,
dacă prinzi repede secretul
stoarcerii puterii maxime din
motor, pe care el ţi-o oferă cu
generozitate, de altfel. Ne place şi
sunetul lui, şi ritmicitatea, e un diesel
modern care sună bine şi frumos, iar
zgomotul lui nu e foarte intrusiv la
interior graţie izolării fonice bune, în
habitalcu răzbătând mai mult zumzetul
plăcut al dezvoltării
puterii. Cutia de viteze e
excelent etajată, şi are o
timonerie foarte bună, chiar un
pic perfecţionată faţă de generaţia anterioară, astfel încât maşina asta poate rula cu viteze de 140-160 km/h cu motorul turat foarte lejer.
Cel mai fascinant indicator al acestui motor este, însă, consumul! După câţiva zeci de kilometri pe autostrăzile portugheze, pe care i-am parcurs fără menajări speciale, am avut o medie de 5.1 litri/100 km. După aia a urmat un
lung traseu cu serpentine şi diferenţe de nivel, pe care le treceam uneori cu treapta a doua şi a treia, cu motorul în turaţii mari ca să mă scoată eficient din viraje. L-am turat fără milă, scoţându-i
tot mustul biturbo, iar la final am avut un consum mediu total de doar 5.7 litri/100 km, după peste 228 km parcurşi în total! Excelent consum, în condiţii destul de solicitante!
Ah, şi dacă tot am menţionat traseu plin de serpentine, pe care am scos mustul din motor şi din maşină, trebuie să spunem şi cum se simte Astra Sports Tourer în asemenea ipostaze, pe trasee potrivite mai degrabă maşinilor
sport. Ei bine, volanul este admirabil de informativ, deşi se simte şi oarecum moale. Moale aici nu înseamnă neconectat cu drumul, însă, aşa că senzaţiile mânuirii lui sunt foarte plăcute. În virajele strânse maşina dă uneori semne de ezitare, pentru că avem de-a face totuşi cu un break,
cu tracţiune faţă şi o bară de torsiune pe puntea spate. O bară de torsiune ajutată de bare de stabilizare Watt Link, însă, care fac o diferenţă uriaşă. Aceste bare o ajută pe Astra Sports Tourer să obţină o ţinută rutieră mult mai
precisă în viraje. Graţie motorului cu cuplu mare, se poate cupla treapta corectă şi primi imediat un cuplu important pe roţile faţă, care să te ajute să ieşi cu mai mare precizie din
curbă. Dar e nevoie să estimezi treapta corect, astfel încât odată cuplat, motorul să fie undeva cel puţin sub 2,000 rpm,
poate chiar mai mult, ca să nu existe efectul acela de aşteptare descris mai sus.

Am ajuns să forţăm maşina asta destul de mult prin serpentinele portugheze ale minunatei regiuni Porto. Pe alocuri
roţile şuierau, maşina traversa traiectorii la limită, dar de la volan lucrurile se întâmplă foarte informativ şi ştii întotdeauna câtă aderenţă mai ai disponibilă. Sunt sigur că aproape nimeni din viitorii proprietari ai acestei maşini nu o va conduce într-un asemenea regim, dar e totuşi plăcut să ştii că maşina poate face asemenea scamatorii.
Le poate face, însă, doar cu Watt Link-ul pe puntea spate, iar acele două bare de stabilizare şi un element de susţinere centrală nu sunt prezente pe toate motorizările. Cei care au citit testul nostru cu Astra hatchback ştiu că noi am fost cei care am descoperit lipsa acestora pe motorizările incipiente şi inginerii n-au putut decât să ne spună că asta e politica ierarhizării costurilor şi dinamismului oferit pe fiecare motorizare. Ei bine, aceeaşi politică e valabilă şi la break-ul Astra SportsTourer – motorizările incipiente primesc doar bară de torsiune, fără
bare adiţionale de stabilizare, în timp ce toate celelelate primesc şi Watt Link. La acest test n-am avut nicio maşină în motorizare incipientă, aşa că nu putem să vă spunem ce ţinută rutieră ar avea un asemenea exemplar, dar cu Watt Link maşina se descurcă foarte bine în viraje.

De fapt, undeva în adâncul sufletului meu am impresia că generaţia
anterioară a lui Astra Sports Tourer era mai rafinată în ţinuta rutieră, oarecum mai precisă. Şi explicaţia vine din amortizoarele adaptive pe care le avea precedenta generaţie şi pe care nu le mai are noua generaţie. Chiar dacă precedenta generaţie era mai grea, amortizoarele adaptive cizelau foarte mult ţinuta de drum a maşinii. Noua generaţie şi-a dorit mai multă simplitate şi practicism în construcţie şi a renunţat
în totalitate la ele, ţinuta de drum fiind parţial îmbunătăţită de greutatea simţitor mai mică, între o sută şi un pic de kilograme şi aproape două sute, în dependenţă de motorizări. Totuşi, pe alocuri mai simţi aceste zvâcniri simpliste ale maşinii. Partea bună e că tot amalgamul de senzaţii e foarte informativ şi nu-ţi ia mult timp să-i intuieşti limitele fizice ale maşinii şi să scoţi maximul din ele, redându-i maşinii până şi un ritm extrem de condus, cu roţi şuierânde, cum am făcut şi noi.
Cât costă noua generaţie Opel Astra Sports Tourer în Moldova?

În Moldova, lista de preţuri pentru noul model Opel începe de la nişte cifre foarte atractive: cea mai accesibilă motorizare porneşte de la 12,933 euro în echipare de bază Selection. Şi când vorbim de cea mai accesibilă motorizare, avem în vedere motorul aspirat natural de 1.4 litri şi 100 CP, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Propulsorul ăsta are un renume
demult ştiut de a fi destul de anemic şi leneş, dar această ipostază e gândită mai mult pentru cumpărători corporativi care şi-ar dori un minim de parametri tehnici. Motorizarea 1.0 Turbo, mult mai vioaie, de 105 CP, porneşte în Moldova de la 13,480 euro – o diferenţă relativ mică, deci, dar senzaţiile cu siguranţă sunt mult mai dinamice pe motorul turboaspirat, cu cuplu maxim livrat mult mai devreme. Vă amintim, însă, că motorul de 1.0 litri este unul tricilindric.
Cea mai accesibilă versiune diesel este 1.6 CDTi, cu o singură turbină, într-o formulă relativ relaxată de 95 CP, şi porneşte de la 16,602 euro. Versiunea de 110 CP a aceluiaşi motor porneşte de la 17,702 euro. Motorizarea biturbo diesel din testul nostru este una de top şi vine doar în echipări de top – Dynamic sau Innovation – costând 20,967 euro în cazul primei echipări şi 22,135 euro în cazul echipării de vârf absolut.
Verdict: noua generaţie Opel Astra Sports Tourer

O maşină care arată extrem de bine, la interior şi la exterior şi ne place mult că designerii au ştiut să aplice mici detalii care să-i confere o prezenţă foarte dinamică, păstrând în acelaşi timp o siluetă cu plafon înalt, foarte practic configurată, şi cu toate acestea să facă maşina extrem de aerodinamică. Calitatea materialelor de la interior e foarte bună, iar confortul e excelent,
ajutat de nişte scaune de nota 10, care, pe deasupra, vă mai pot oferi şi masaj!
În senzaţii de condus noul Opel Astra Sports Tourer e plăcut şi informativ, cu o plăcere sporită în manevrarea volanului şi a tandemului dintre motorul biturbo şi cutia de viteze cu 6 trepte. Motorul diesel biturbo ne-a plăcut extrem de mult, chiar dacă am constatat că valoarea cuplului maxim vine la turaţii un pic mai mari decât cele declarate. Dacă vrei să-l ţii tonifiat, o poţi face, şi
atunci dinamismul rezultat e pur şi simplu excelent, cu un cuplu foarte generos şi elastic, ce poate scoate maşina oricând din viraje pe traiectorii sportive şi vă poate asigura depăşiri rapizi. Motorul sună bine, împinge bine, dar cel mai surprinzător e consumul mediu în condiţii reale, or, noi am obţinut 5.1 litri/100 în regim normal
pe 25% din segmentul
testului, iar după încă vreo
75% din distanţă trecută în ritm
dinamic şi extrem de dinamic,
consumul a urcat la doar 5.7 litri/100 km. Prin urmare, noul motor îşi merită alegerea, singurul element care vă poate opri fiind preţul, pentru că vorbim, totuşi, de vârful de gamă diesel. Mai
există alternative, însă, aşa că aveţi de unde alege, dar noi vă recomandăm să
ţintiţi spre motorizările de la mediu în sus, pentru a avea şi suspensie normală cu Watt Link pe puntea spate, care face o diferenţă uriaşă în ţinuta de drum.
Noua generaţie Astra Sports Tourer e burduşită cu noi tehnologii – de la faruri full LED, care ne plac nouă foarte mult, până la imense posibilităţi de conectivitate multimedia. Însă la unele tehnologii sofisticate, prezente pe generaţia precedentă, a renunţat, simplificându-şi construcţia şi
reducându-şi costurile de exploatare, după cum spun chiar cei de la Opel. Generaţia precedentă părea să muşte din segmentul premium înainte s-o facă la fel şi concurenţii, iar după ce mulţi dintre concurenţi au făcut acelaşi lucru, noua generaţie face un pas într-o parte şi ne spune că, de fapt, clienţii acestui segment nu-şi doresc acele tehnologii
ultra-sofisticate şi aplică doar tehnologiile populiste, care prind la public, numai scaunele ortopedice mai fiind din lumea unor genii încăpăţânate de la Opel. Poate e adevărat că sofisticările inginereşti nu-s prea dorite şi bifate în lista de opţionale, însă undeva tot rămâne gustul amar al renunţării la unele atribute inginereşti
complexe şi admirabile, care-i dădeau maşinii un rafinament desăvârşit. Noua Opel Astra Sports Tourer, la fel ca şi hatchback-ul, revine într-o oarecare măsură la esenţial, la chestii atrăgătoare pentru public pe de o parte, şi practice de cealaltă parte, toate mixate într-un pachet demn şi calitativ, până la urmă. Iar cifrele surprinzătoare de comenzi înregistrate deja de hatchback ne confirmă că oamenii asta
vor, deci şi noua Astra Sports Tourer e pe calea cea dreaptă.

Şi până la urmă, noi ne-am simţit foarte bine la bordul noii generaţii, timp de două zile şi putem spune cu siguranţă că noul Opel Astra Sports Tourer rămâne a fi una din cele mai interesante alegeri pentru familiile tinere cu unul
sau doi copii. Şi pentru cei de vârsă înaintată sau companii, dar aceste două ultime segmente sunt mai specifice în Moldova, aşa că noi tot rămânem să vedem maşina asta drept alegerea unei familii cu gândire foarte deschisă şi inovativă, dar şi practică în acelaşi timp!
PiataAuto.mdIlie Toma
1
6,653
GALERIE FOTO (64 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!