Bonus Hi-Tech Nr.1 Farurile LED Multibeam, experimentate pe viu
Acest test drive mi-a dat şansa să conduc pentru prima dată în afara oraşului, pe distanţă lungă, un Mercedes-Benz cu farurile full-LED de tip nou, MULTIBEAM LED, ce au debutat pe E-Class. În viaţa de zi cu zi conduc C-Class-ul redaţional dotat de asemenea cu faruri full-LED, dar acolo e un alt tip de gândire pentru acele faruri LED-urile conectabile şi deconectabile sunt mai puţine la număr, sunt grupate în două lentile, iar acele lentile se mişcă fizic cu ajutorul unor actuatoare pentru a direcţiona fasciculele în cel mai potrivit mod. Tot aşa se realizează şi asigurarea unei celule migrante de umbră pentru traficul din faţă, în timp ce farurile luminează restul peisajului cu faza lungă. Şi aceeaşi logică o au şi farurile de pe o mulţime de alte modele Mercedes-Benz de la S-Class la GLS sau GLE. Şi, experimentând deja de mai bine de doi
ani aceste faruri full-LED, pot spune că sunt formidabile şi din punct de vedere a vizibilităţii nocturne, şi din punct de vedere a operării fără erori a acestei tehnologii.
Pe E-Class, însă, şi acum şi pe E-Class All-Terrain, a debutat un nou tip de faruri full-LED, cu tocmai 72 de LED-uri în fiecare bloc optice. Şi deoarece sunt atât de multe LED-uri ce formează fasciculele de lumină, a dispărut necesitatea unor actuatoare, care să mişte fizic lentilele, toate migrările de fascicule asigurându-se prin conectarea sau deconectarea unor noi LED-uri. Aşadar, acum am avut ocazia să conduc un E-Class All-Terain dotat cu acest tip de faruri pe timp de noapte, în afara oraşului şi să-i apreciez funcţionarea.
În primul rând, pot spune că funcţionează cu o precizie mult mai mare adică celula de umbră creată este exact cât vehiculul din faţă, fără o
zonă de rezervă, cum se întâmplă la C-Class, de exemplu. În schimb, atunci când maşina dispare, trecând de tine pe contrasens, celulele de umbră se aprind treptat înapoi, iluminând zona ce fusese anterior umbrită. Ai, practic, o jumătate de secundă de efecte vizuale, în care tot vezi cum treptat farurile îţi completează acea zonă de umbră iar după mine acest efect vizual e un artificiu nenecesar. Mi-aş dori reumplerea mai rapidă a umbrei, se poate asigura o trecere de la intensitate zero la deplină, aşa cum e la C-Class, dar nu prea am nevoie de scăpărările astea de ritual. I-am întrebat din nou, pe ingineri, care e motivul acestor artificii şi mi-au confirmat exact ce presupuneam sunt doar nişte artificii, o chestie de efect vizual, pentru ca cel de la volan să simtă cât de multe LED-uri are care îşi fac treaba în acele blocuri optice! Inutil şi neinspirat, după părerea mea. E mult mai plăcut jocul lin şi neintrusiv de lumini de pe farurile full LED cu actuatoare ale altor modele Mercedes-Benz!