Volvo V60 Cross Country. Prea bun! Prea ca la scandinavi!
8 August 2016
Cât trebuie să coste un automobil premium cu echipări demne? În multe ţări europene, se obişnuia ca modelele premium de segment D să pornească de la peste 30,000 euro în dotări
minime şi motoate incipiente, iar, mai nou, preţul acestora porneşte cam de pe la 35,000 euro, iar cu nişte dotări demne cu siguranţă aduci preţul modelului pe la 45-50 de mii. În Moldova din toată această ecuaţie
modernă puteţi scoate vreo 5-7 mii de euro, ceea ce ar însemna că un sedan sau un break premium bine echipat va costa cam 38-45 de mii. Iar dacă mai vorbim de SUV-uri, sau măcar de break-uri cu capacităţi sporite de trecere, atunci preţul cu siguranţă va fi şi mai piperat.
Testul ăsta a pornit diferit de celelalte, pentru ceea ce ne-a motivat cel mai mult să testăm acest Volvo V60 Cross Country a fost tocmai preţul – de 29,900 euro! E adevărat şi faptul că nu apucasem să testăm acest model de la apariţia sa şi până astăzi, dar, totuşi,
atunci când am văzut un preţ de 29,900 euro afişat pe un break premium cu capacităţi sporite de trecere, cu motorizare diesel, cutie automată şi echipări generoase, ne-am zis că trebuie neapărat să luăm maşina asta la test şi să vedem unde e secretul!
Concept

Pentru cei care cunosc mai bine triada germană, putem spune că Volvo V60 Cross Country se încadrează în acelaşi segment cu Audi A4 allroad – adică e
un break de segment D, cu capacităţi sporite de trecere, date de o gardă la sol mai înaltă, de o suspensie adaptată, dar şi de zone de protecţie din plastic. BMW şi Mercedes-Benz deocamdată nu produc break-uri similare, deşi se
zvoneşte că în viitorul apropiat ar putea apărea un C-Class break cu capacităţi sporite de trecere. Până atunci, Audi şi Volvo domină într-un segment relativ redus ca şi număr de vânzări, dar foarte interesant în ceea ce oferă.
Europenii consideră maşinile de segment D, şi în special break-urile, drept maşini de mărime perfectă pentru familie, iar dacă vorbim de modelele premium, de obicei acestea reprezintă idealul oricărei familii europene cu cariere bine statornicite. Iar cei cărora le plac călătoriile frecvente la munte, schiatul, şi orice alte escapade departe
de oraşe, aleg aceste break-uri cu capacităţi sporite de trecere, care îmbină perfect confortul de călătorie al unui break cu capacităţi de trecere apropiate de cele ale unui SUV. Prin urmare, cu o asemenea maşină n-ai centrul de greutate înalt al unui SUV, în schimb ai capacităţile lui de trecere, luând şi ce e mai bun de la un
break. Tocmai această formulă de îmbinare e şi magnetul principal al acestui segment, iar cei ce aleg aceste modele de obicei au adevărata revelaţie abia după achiziţie, în timpul exploatării, atunci când descoperă pe propria piele întreaga plăcere a simbiozei bi-segmentale de la bord!
Ambianţă de interior

Evident, Volvo V60 Cross Country
e un model dezvoltat pe baza
break-ului V60, parte a familiei de
modele S60. De aici se trag multe
caracteristici comune de design
exterior, dar şi un interior aproape
identic. Totuşi, la exterior designul lui V60 Cross Country e mult mai rugos şi mai aventurier, cu un design diferit al grilei radiatorului şi cu nişte detalii de protecţie offroad foarte reuşit stilate. La interior se mai regăseşte aceeaşi consolă centrală suspendată pe care o ştim de foarte mulţi ani în modelele Volvo, dar uite că până şi astăzi, fotograful nostru Alex a exclamat un „wow, ce design interesant al
consolei” atunci când a urcat la bord! Ăsta e secretul designului atemporal Volvo, cu care marca suedeză s-a mândrit şi se mândreşte în continuare. Cadranele de bord sunt ceva mai simple, cu un display monocolor central,
dar, din nou, întreaga factură de design e foarte aerată şi plăcută ochiului, încât totul pare gândit în cel mai potrivit mod.

Interiorul modelului nostru e tapisat cu piele, şi e vorba încă de pielea aia mai
groasă din gama Volvo, nu de aia mai fină şi mai elevată, prezentă la bordul modelelor mai noi XC90 şi S90. Dar aspectul şi cusăturile acesteia respectă standardele segmentului premium, iar scaunele au suporturi laterale foarte
plăcute. În general, poziţia la condus la volanul lui Volvo V60 Cross Country e foarte plăcută – uşor înălţată, dar în acelaşi timp în afara exceselor, astfel încât să te simţi în continuare la fel de plăcut ca într-un sedan sau un break. Centrul de greutate a maşinii e într-adevăr menţinut foarte jos, iar asta o face foarte plăcută în călătorii lungi!
Pasagerii de pe bancheta spate
nu se vor plânge de spaţiu, aici el
fiind mult mai mult decât într-un
sedan S60, în mare parte datorită
înalţimii mai mari a plafonului, ba
chiar şi pentru genunchi pare să existe mai mult spaţiu, probabil datorită unei repoziţionari a şezutului banchetei. Prin urmare, pentru o familie confortul de pe bancheta spate va fi asigurat chiar şi în cele mai lungi vacanţe. Şi nu vă speriaţi de faptul că nu există guri de ventilare din tunelul central pentru pasagerii spate, la Volvo V60 Cross Country ele sunt poziţionate pe montanţii centrali, aşa încât confortul climateric este oricum asigurat.

Şi dacă vorbim de Volvo, e firesc ca siguranţa să vină la pachet, parcă, nu?
Modelul nostru vine
dotat cu 6 airbag-uri,
sistem ESC şi
antiderapaj la demarare,
sistem de control la
răsturnare, sistem WHIPS
de protecţia la impact din
spate, SIPS pentru
protecţie la impact lateral
(e suficient să privim forma
montantul central, cum
acoperă el zona vitală laterală
a pasagerului faţă, ca să ne
dăm seama), precum şi sistem
City Safety de frânare autonomă
la viteze de oraş.

Iar portbagajul ei e mare şi
practic, exact cum te aştepţi de
la un break de asemenea
dimensiuni! O maşină extrem de
practică pe dinăuntru şi extrem de
stilată pe dinafară, care îi va feri
de stilul prea cuminte al unui break
obişnuit chiar şi pe cei ce vor să evite
aceste asocieri. Volvo V60 Cross
Country arată mult mai „a SUV” pe
dinafară, mult mai stilat şi mai
potrivit de agresiv!
Senzaţii în condus

Sub capota maşinii din testul nostru e montat motorul diesel D3, ceea ce înseamnă că avem un turbodiesel de 2.0 litri, de 150 CP şi 350 Nm. E un diesel de generaţie nouă la Volvo, conceput chiar de inginerii Volvo, şi aici e una din cele mai relaxate ipostaze ale
lui în materie de putere şi cuplu generat. Motorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte şi, ca şi în cazul altor modele Volvo, e vorba de o cutie furnizată de cei de la Aisin, companie niponă aflată în topul celor mai buni producători mondiali de transmisii.
Deşi tocmai am spus că e vorba de cea mai „relaxată” ipostază a motorului diesel de 2.0 litri, pe V60 Cross Country acesta se simte nebănuit de dinamic, în mare parte datorită dimensiunii mai compacte a modelului şi, evident, cuplului mare, disponibil la valoare
maximă între 1,500 şi 2,500 rpm. Motorul reacţionează foarte vioi şi împinge imediat în scaun, iar turbolag-ul este minim, anulat imediat de retrogradarea cutiei de viteze, care nu-ţi
permite să simţi pauze de acceleraţii. Tandemul dintre motor şi cutie e foarte bun, de altfel, transmisia reacţionând logic şi prompt la apăsările pedalei.
Direcţia nu este foarte sportivă şi directă, fiind niţel filtrată, dar acesta e un simptom aproape omniprezent la modelele Volvo din această
familie. Şi totuşi, ea e plăcută în manevrare, sporindu-ţi oarecum senzaţia de izolare în siguranţă faţă de intemperiile drumului.
Maşina intră în viraje foarte încrezută,
graţie menţinerii centrului de
greutate jos şi a braţelor de
stabilizare ale suspensiei.
Exemplarul nostru e unul
cu tracţiune faţă, deci despre un
eventual vector suplimentar la ieşirea
din viraje aici nu se poate vorbi, dar
un pic de apăsare a pedalei impune
imediat puntea faţă să tragă maşina
pe traiectoria potrivită din
viraj. Iar caroseria nu are un ruliu evident, comportamentul maşinii în
curbe fiind aproape identic cu cel al unui sedan S60 sau break V60.
Mi-au plăcut mult şi setările suspensiei. Deşi nu e tocmai foarte moale, suspensia lui V60 Cross Country reuşeşte să înghită bine denivelările şi gropile, filtrând bine atât şocurile mecanice, cât şi sunetele care pătrund
în habitaclu. Şi întotdeauna ai
senzaţia că maşina trece natural
prin denivelări, fără ezitări. E o
suspensie bine echilibrată
odată cu noua gardă la sol,
mărită – deci nu s-au operat
doar nişte modificări de arcuri şi
gata, ci s-a mers pe o recalibrare
completă şi foarte reuşită a
şasiului, aşa cum fac companiile şi
inginerii care-şi respectă viitorii
posesori ai modelului. Iar pentru
Moldova o asemenea setare a
suspensiei e şi mai preţioasă,
pentru că ea vă va asigura
naturaleţea trecerii pe orice
drumuri autohtone,
iar atunci când veţi dori să
ieşiţi în afara lor pe o doză decentă
de offroad, din nou nu vă veţi pierde neajutoraţi. Într-un fel spus, Volvo V60 Cross Country îşi adevereşte pe deplin titlul de Cross Country, fiind într-adevăr un model mai pregătit de drumuri rele şi-şi merită din plin preţul plătit pe el!
Verdict: Volvo V60 Cross Country

Vorbind de preţ – de 29,900 euro – care e şi un preţ special valabil pe o perioadă nederminată, verdictul e absolut simplu şi fără echivoc – maşina asta îşi merită pe deplin banii şi cu siguranţă nici un model premium din acelaşi segment sau chiar şi din segmente derivate nu
poate oferi astăzi aceeaşi
consistenţă şi acelaşi preţ,
dar pe amândouă odată. Aceeaşi consistenţă se va mai găsi, însă va costa mai mult. Acelaşi preţ tot se va
mai găsi, dar va fi vorba de motorizări şi dotări de start. Dar şi consistenţă similară şi preţ similar, sigur nu se va mai găsi. Ne vedem obligaţi să menţionăm că preţul standard al exemplarului testat de noi, înainte de aplicarea preţului special, era de 34,400 euro şi chiar şi cu asemenea preţ noi
am fi zis că modelul
îşi merită banii. Însă, cu 29,900 acest Volvo V60 Cross Country e o adevărată ofertă incredibilă.

Merge foarte bine atât ca ţinută de drum, cât şi ca dinamism asigurat de motorul diesel şi cutia automată, are o
ambianţă extrem de plăcută la bord, bine izolată fonic, înnobilată de materiale bune şi un sistem audio „High Performance” cu 8 difuzoare, iar la astea se mai adaugă şi dotări tipice climei scandinave, care vor fi foarte apreciate pe timp de iarnă şi la noi – parbriz încălzit, duze încălzite ale sistemului de spălare a parbrizului şi chiar şi funcţie de încălzire autonomă a sistemului de circulare a
combustibilului, pentru ca pornirile
motorului diesel în dimineţile de
iarnă să se facă fără nicio
problemă! De fapt, acest
Volvo V60 Cross Country
mi-a plăcut într-atât de
mult, încât mi-am zis că mi-l
doresc pentru familia mea,
eventual pentru soţia mea. E
pur şi simplu o sumă de calităţi
perfectă pentru o familie tânără
şi activă, care adoră să
călătorească mult, care vrea
confort premium la bord, care
pune preţ pe siguranţa de la
bord, dar care vrea şi eficienţă
în consum şi un preţ raţional
de achiziţie! E prea bun!
Prea ca la scandinavi!
PiataAuto.mdIlie Toma
2
14,590
GALERIE FOTO (64 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!