TEST DRIVE: Mercedes-Benz GLC Coupe facelift

SUV-urile cu siluetă de coupe au fost cândva nişte modele excentrice, dar şi-au găsit între timp un loc meritat sub soare. Sunt mai multe la număr, mai rafinate în design, mai plăcute în condus.
În gama Mercedes-Benz, GLC Coupe ne-a plăcut de la început mai mult decât mai marele GLE Coupe. Îl testam în Moldova în 2016, anul în care apăruse. Dar iată că, după ce GLC SUV a trecut prin facelift-ul de mijloc de carieră, împrospătarea nu-l putea ocoli prea mult timp şi pe GLC Coupe. Aşa că GLC Coupe facelift a fost anunţat la scurt timp, iar noi am avut oportunitatea să-l testăm tot în Germania, la testul internaţional al familiei GLC. Testul drive cu GLC SUV îl găsiţi aici, iar astăzi vorbim şi de GLC Coupe facelift.
Am testat:
• GLC 300 4MATIC Coupe

Designul. Atuul oricărui SUV Coupe.

Coupe-urile sunt, în general, automobilele unde designerii o dau mai îndrăzneţ cu liniile de design, în încercarea de a crea forme mai emotive şi mai aproape de artistism. Iar SUV-urile coupe au început a reflecta aceeaşi tendinţă. În gama Mercedes-Benz coupe-urile au câteva caracteristici distinctive, despre care cunosc mai puţini: ele nu aplică niciodată muchii ascuţite în zona aripilor spate, ci doar curburi line, iar blocurile optice spate au întotdeauna forma mai întinse, care să intre în armonie cu aceste forme ondulate ale posteriorului.
Noul GLC Coupe a păstrat neschimbată această tradiţie şi, de fapt, ca şi GLC SUV, a venit cu modificări estetice destul de discrete, care se rezumă la noi blocuri optice, cu fâşii mai rectangulare ale LED-urilor, în stilul fratelui mai mare GLE, dar şi cu profilări diferite ale calandrului frontal şi ale barelor de protecţie.
Interiorul s-a modificat exact în aceeaşi măsură ca şi la GLC SUV – aproape deloc în materie de design, cu excepţia cadranelor de bord digitale şi ale noului sistem multimedia MBUX, cu ecran mai mare şi mai panoramic pe consola centrală. Însă cele două ecrane sunt păstrate ca şi entităţi separate, spre deosebire de alte modele noi din gama Mercedes-Benz. Zona comenzilor de pe consola centrală a modificat un pic butoanele, RADIO şi MEDIA fiind acum puse pe un singur buton, iar locul eliberat de una din ele a fost ocupat de butonul cu funcţii favorite. În locul slot-ului pentru CD a apărut acum o inserţie cromată.
Însă GLC Coupe mizează şi mai mult decât GLC pe emoţia pe care o transmite de la primul contact, atât de dinafară, cât şi pe dinăuntru, în habitaclu. Micile detalii fac diferenţa şi asigură contactul imediat cu maşina. O placi încă înainte de a-i porni motorul. Urci la volan şi apuci volanul în mâini şi deja îi simţi talia şi spiritul ei mai libertin decât al SUV-ului. Şi exact asta îţi doreşti de la un coupe! Mai multă libertate şi poate chiar niţel mai mult egoism!
Senzaţii de condus. GLC 300 4MATIC Coupe.

Dar nu pot răbda prea mult înainte de a apăsa butonul de start al motorului. De sub capotă porneşte imediat, fără vreo vibraţie, noul propulsor M264, de 2.0 litri cilindree, care livrează 258 CP şi 370 Nm. Aţi intuit deja că e vorba de noua motorizare mild hybrid, despre care v-am vorbit atât de mult la testul cu GLC SUV facelift. Tot acolo am explicat în detaliu şi ingineria sa, aşa că, cei interesaţi de mai multe informaţii tehnice nu trebuie să rateze acel articol nicidecum.
Acum revenim, însă, la senzaţiile date de noua motorizare mild hybrid pe GLC 300 4MATIC Coupe. Conduc o maşină încălţată în jante de 20 de ţoli, echipată cu suspensia pneumatică opţională. Şi ceea ce îmi sare imediat în evidenţă e senzaţia din volan. Un volan atât de informativ, atât de direct şi în acelaşi timp atât de perfecţionat ca rafinament! E chiar mai plăcut în senzaţii decât volanul de pe C-Class de dinainte de facelift, pe care-l consideram până acum drept un etalon. Şi aici vorbim de un SUV, iar acolo de un sedan!
Încep a conduce şi-mi dau seama că acest spirit suprem de condus e mai evidenţiat la GLC Coupe decât la GLC SUV cu aceeaşi motorizare. Şi din nou, pare logic, dar în acelaşi timp mă gândesc la cât de iscusiţi sunt, inginerii ăştia, să facă aceste mici ajustări şi mici diferenţieri în senzaţii ale unor modele construite, în esenţă, pe aceeaşi platformă. Au trecut vremurile în care o maşină ieşea aşa cum se putea, ca un rezultat uşor imprevizibil. Acum, în mâinile unor asemenea ingineri, fiecare amplitudine a fiecărui amortizor poate fi calculată şi gândită cu precizie pentru orice scop final şi-ar dori ei.
Şi cu toată senzaţia asta savuroasă, încep a apăsat în forţă pedala acceleraţiei. Şi primesc aceleaşi reacţii instantanee ale motorului de sub capotă, ajutat de boost-ul electromotorului anexat. Aparent, electromotorul livrează doar 150 Nm şi 14 CP, însă îi livrează imediat, chiar şi atunci când turbina încă n-a început a-şi face efectul, iar astfel ai o elasticitate fascinantă a motorului, cu toţi cei 258 CP şi 370 Nm. Din nou, nu simţi când îşi aduce contribuţia electromotorul, sau când o face turbina şi motorul cu ardere internă, nu simţi hotare sau goluri, simţi doar dinamismul rafinat şi închegat al întregului angrenaj.

Totuşi, GLC Coupe 300 4MATIC e cu 20 kg mai greu decât SUV-ul cu aceeaşi motorizare şi se pare că asta a fost suficient încât timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h să crească cu 0.1 secunde, ajungând la 6.3 secunde. Această diferenţă de masă nu se simte deloc în condus, însă, iar 6.3 secunde până la prima sută înseamnă un dinamism aproape de sportcar. De fapt, cu senzaţiile din volan ai chiar impresia unei maşini mai agile în viraje, mai apropiate de felul în care se conduc coupe-urile şi sedanurile.
Şi ce-ar putea fi mai plăcut de la un SUV Coupe decât să poţi spune că se conduce ca un coupe cu centru de greutate coborât, sau ca un sedan? Anume ăsta e scopul tuturor modelelor de top, să egaleze această senzaţie cât mai desăvârşit cu putinţă, iar noul GLC 300 4MATIC Coupe reuşeşte s-o facă impecabil de bine.

La viteze mai mari, simţi că maşina se strecoară parcă şi mai bine prin rezistenţa aerului, datorită formei sale. Iar motorul ăsta te poate împinge în scaun şi la 140 km/h, şi la 160 km/h. Totuşi, ideea intervenţiei prompte a unui electromotor ca primă reacţie la apăsarea pedalei de acceleraţiei, funcţionează minunat. Iar dacă mai ai şi un propulsor atât de bine închegat în toate componentele sale ca pe acest model, descoperi adevăratul entuziasm al acestei tehnologii. Nu doar eficienţă. Ci spirit de condus şi plăcere.
Şi motorul face un mariaj perfect cu cutia de 9 trepte şi sistemul de tracţiune integrală 4MATIC. În regim Comfort cutia mai poate avea uneori doar nişte ezitări logice, însă nu şi mecanice. Iar dacă totuşi vrei controlul deplin, ai oricând padelele de lângă volan, cu care operezi cutia exact când vrei tu în momentele de dinamism maxim. Sau treci maşina în unul din regimurile Sport sau Sport Plus şi savurezi algoritmi mai iuţi.
Şi nu mi-a luat mult să intru într-o adevărată transă cu maşina asta, mai ales că am dat şi peste nişte drumuri un pic mai pustii. Pe asfalt perfect, vrei să iei virajele cu pedala mai apăsată, pentru că manevrabilitatea e exemplară, iar răspunsul de sub capotă e superb. Pe drumuri mai denivelate, suspensia mai lasă să se audă şocurile de la jantele de 20 de ţoli pe care le conduc, dar acestea nu-s prea intrusive. Am încercat şi regimul Sport, fireşte, iar plăcerea creşte şi mai mult. Dacă tot ai cadrane digitale în faţă, poţi alege mai multe tipuri de design pentru ele, iar la fiecare din aceste tipuri poţi alege ce să ţi se arate pe cadranul din dreapta, de exemplu – turaţii, ghidaj de navigare, sau altceva. Eu am ales un grafic cu monitorizarea forţei G şi a direcţiei acesteia! Da, există şi aşa ceva!
E explicabil, deci, cum te poţi lăsa copleşit de plăcerea în condus a acestui model. E, totuşi, aici, un pic mai mult savoare şi emoţie decât la GLC SUV. Mai în stil de coupe. Mai în stil de spirit şi pasiune puritană pentru condus. Iar acum acest spirit e ajutat şi de o superbă nouă motorizare mild hybrid. Nu, n-aş putea poate să spun acelaşi lucru despre un GLC Coupe diesel, şi nici n-am vrut să conduc vreunul acum. Dar despre GLC 300 4MATIC Coupe pot spune cu desvărâşire acest lucru. Şi dacă ar fi să recomand cu toată încrederea vreo motorizare pentru acest model, anume asta ar fi cea pe care aş recomanda-o! Şi cumva anume această plăcere şi mai mare de condus, această agilitate sporită îi şi adevereşte existenţa şi eventuala alegere a unui GLC Coupe în favoarea unui GLC SUV. Dacă n-aveţi nevoie de tot practicismul şi utilitatea unui SUV cu siluetă „normală”, dar aţi vrea senzaţia aia mai condimentată şi mai libertină de condus pe asfalt, atunci sunteţi mai mult decât îndrepăţiţi să alegeţi GLC Coupe. Iar dacă ajungeţi la acest SUV Coupe, optaţi pentru motorizarea mild hybrid GLC 300 4MATIC Coupe! Ea e cea care eclipsează orice alte motorizări cu excepţia celor semnate de AMG. Într-atât de bună e!
0
8,513
GALERIE FOTO (35 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!