Prima pagină  »  Ştiri  »  Deosebiri esentiale intre versiunea «europeana» Land Cruiser Prado 4.0 si versiunea
5 IUNIE 2009, 17:11
1,448
0
Deosebiri esentiale intre versiunea «europeana» Land Cruiser Prado 4.0 si versiunea «araba» Land Cruiser Prado 2.7
De Centrul Toyota Chisinau «Continent»
0
GALERIE FOTO (3 IMAGINI)
Ultima generatie Land Cruiser Prado este si ultima elaborare din familia automobilelor inovative si fara de compromisuri. Comportamentul sau pe asfalt, cat si din afara acestuia este pur si simplu impecabil. Este un tot-teren puternic in care au fost aduse la viata caracteristicile tehnice perfecte, dar si nivelul inalt al confortului si calitatii.

Totusi exista diferite versiuni Land Cruiser Prado, pe care compania Toyota le-a pregatit la maxim pentru conditiile climaterice si de drum, in care urmeaza sa fie exploatat acesta. Nu din coincidenta, Toyota a elaborat doua versiuni diferite pentru Prado, ce difera dupa calitatile sale caracteristice, si anume, Land Cruiser Prado destinata pietei asiatice sau versiunea «araba» Land Cruiser Prado destinat pietei europene, sau «european».

Versiunea «araba» PRADO, este echipata cu un propulsor de 2.7 litri pe benzina, iar ceea ce il evidentiaza pe acesta sunt dotarile care sunt concepute pentru un climat cu temperaturi foarte mari, dar care insa nu sunt concepute pentru conditiile noastre climaterice, unde in perioada rece, temperaturile aerului scad sub 10 grade celsius. Acesta versiune este elaborata doar pentru piata asiatica (araba), si anume din acest motiv, automobilele Land Cruiser Prado cu propulsor de 2.7 litri, nu este importat oficial atat in Republica Moldova, cat si in alte state europene. Deoarece aceasta este ideologia companiei "Toyota Motor Corporation", care este motivata in primul rand de necesitatea asigurarii fiabilitatii automobilului cat si sigurantei conducatorului si pasagerilor in diferite zone ale globului.

Ce poate fi spus cu siguranta despre vanzatorii neautorizati, este ca acestia urmaresc doar beneficiul financiar si astfel propun clientilor sai doar versiuni «arabe» Land Cruiser Prado cu propulsor de 2.7 litri ce sunt insotite de o garantie falsa, fara de oricare obligatii, si fara sa atraga atentia la faptul ca dotarile asiatice (arabe), sunt in totalitate nepotrivite pentru conditiile climaterice nu doar ale Republicii Moldova, dar si ale Europei in general. Clientilor din pacate acest lucru nu le este adus la cunostinta.

Din cauza ca automobilistii nu cunosc deosebirile intre Prado cu motor de 2.7 litri si cel de 4.0 litri reprezentantul oficial Toyota in Republica, Centrul Toyota Chisinau «Continent», a hotarat sa clarifice lucrurile si sa scoata in evidenta toate deosebirile intre versiunile PRADO, dar si avantajele pe care le detine propulsorul de 4.0 litri, fata de cel de 2.7 litri, cu speranta de a ajuta clientii sa faca alegerea corecta.

Prado 2.7 litri nu este conceput pentru temperaturi sub zero grade celsius. Aceste masini dispun de un sistem de incalzire cu putere mica, ce asigura in cel mai bun caz incalzirea partii fata a interiorului, ca in cel mai rau caz acesta sa lipseasca in totalitate, lipsesc sistemele de incalzire a geamurilor, oglinzilor si scaunelor, mai difera si lichidul tehnic (este conceput pentru clima cu temperaturi mari), materialele de etansare, termostatele si elementele din cauciuc (exploatarea carora nu este permisa sub temperatura de 10 grade celsius), izolarea termica si fonica este mai redusa, lipseste prelucrarea anticorosiv a caroseriei, alte uleiuri (daca se va circula cu aceste in Republica Moldova fara ca sa fie schimbate, ele se vor cristaliza la – 30 grade in punti), sunt diferite setarile de injectie (lipseste catalizatorul) si sistemul de racire, dar ce nu e mai putin important – cablurile electrice difera in totalitate, si nu sunt elaborate sa functioneze la temperaturi negative. Land Cruiser Prado de 2.7 litri se incalzeste mult mai greu iarna.

Desigur ca Land Cruiser Prado 4.0 destinat pietei europene este pregatit in totalitate pentru conditiile noastre climaterice, iar toate cele expuse mai sus au fost luate serios in consideratie de catre producator ca sa nu creeze un impediment in exploatarea normala a automobilului in aceasta regiune.

De obicei versiuni «arabe» nu difera la exterior de cele destinate piatei europene, insa dotarile de la interior sunt mult mai sarace – multe din aceste exemplare nu au ABS sau chiar airbag-uri... Pe langa aceasta, spre deosebire de Prado cu propulsor de 4.0 litri, celui de 2.7 litri ii lipsesc in totalitate sistemele anti-derapare si de stabilizare, care sunt EXTREM DE NECESARE, din motiv ca la viteze ridicate sunt sanse mari ca Prado de 2.7 litri se va rasturna.

Daca este sa luam in considerare cele spuse putin mai sus, se poate afirma cu tarie ca nivelul de siguranta al versiunilor «europene» Prado pe drumurile din republica este de cateva ori mai mare. Iar acest lucru este FOARTE IMPORTANT. Doar acea suma nesemnificativa ce poate fi economisita la procurarea unui automobil Prado cu motor de 2.7 litri de la vanzatorii neautorizati, de regula genereaza ulterior cheltuieli financiare extrem de mari, pierdere de timp, si cateodata chiar a sanatatii.

Pe langa aceasta, din reprezentanta noastra, Prado este procurat ca o masina de prestigiu, dar nu ca una fara clasa, astfel numarul optiunilor si calitatea interiorului este semnificativ mai bogata decat la versiunea «araba» (in special ca dotarea lui Prado 2.7 este cea mai simpla).

Daca doriti sa Va asociati o imagine solida pentru jumatate de pret, atunci veti obtine aceasta imagine de doua ori mai greu cu Land Cruiser Prado 2.7 litri.

Sub capota versiunii «arabe» nu se afla un propulsor V6, dar unul cu 4 cilindri si cu o capacitate cilindrica de 2.7 litri, care este mult mai galagios la turatii mici decat cel de 4.0 litri. Posibilitatile propulsorului de 2.7 litri pot fi declarate ca minim necesare. Din acest motiv, daca Dvs credeti ca motorul de 2.7 litri este mult mai econom decat cel de 4.0 litri V6, atunci aceasta nu este asa, ca in plus sa fie necesar sa va deprindeti cu caracterul lui lenes.

Consumurile de combustibil a lui Prado de 4.0 litri si 2.7 litri sunt aproximativ identice!

Este gresit sa presupuneti ca Prado de 4.0 litri consuma mai mult combustibil decat cel de 2.7 litri. Greutatea automobilelor Prado de 2.7 si 4.0 litri este egala, rezistenta aerului este egala si cauciucurile sunt egale. Pe langa aceasta este necesar de a lua in calcul avantajul puterii lui Prado 4.0 litri si daca se va incerca aceeasi dinamica pe care o propune Prado 4.0 cu Prado 2.7, consumul de combustibil va fi egal. Ba mai mult, propulsorul de 2.7 litri va consuma mai mult combustibil decat este declarat in fisa de insotire a automobilului, deoarece clima noastra face ca motorul sa se incalzeasca mult mai greu.

In Prado de 4.0 litri sunt disponibile asa sisteme si optiuni ca: TEMS – suspensie pneumatica, VSC – sistem de stabilitate, prelucrarea anticoroziva a caroseriei, suspensie independenta (ISF), A-TRC, demultiplicator, DAC si HAC (este primul automobil din istorie care a fost echipat cu HAC), iar datorita mai multor factori Prado 4.0 litrie poate urca in pante de 45 grade, astfel garda la sol e mai mare cu 5 cm, este dotat cu indicatori de rostogolire, cat si cu stergatoare pentru faruri s.a

Motorul de 4.0 litri este cel mai puternic din clasa sa si dispune de cel mai mare cuplu maxim – 380 Nm la 3.800 rpm si este foarte econom.

Prado 4.0 este cuplat la o cutie de viteze automata cu 5 rapoarte, spre deosebire de cea cu 4 rapoarte la care este cuplat Prado 2.7, iar transmisia cu 5 trepte aduce un aport important in indicii moderati de consum ai motorului de 4.0 litri.

Prado 4.0 litri este echipat cu tractiune integrala cu diferential “Torsen”, ce imparte cuplul maxim intre puntile fata si spate in masura de 40:60, fiind prevazuta chiar si blocarea acestuia.

Inca un plus pentru sporirea calitatilor off-road este deconectarea sistemului de stabilitate dinamica VSC. La apasarea butonului «VSC-OFF» limitatorul electronic este oprit, dar «traction-control»-ul continua sa functioneze, imitand o usoara blocare a diferentialului fata/spate. Daca Dvs stiti ca ve-ti utiliza automobilul in conditii off-road, prezenta sistemului VSC este necesara, acesta fiind prezent obligatoriu doar pe modelele Land Cruiser Prado de 4.0 litri.

Experienta tuturor constructorilor mondiali de automobile, arata ca, cu cat mai mare este capacitatea cilindrica a motorului cu atat mai putin acesta este capricios la calitatea combustibilului, si cu atat mai putin, calitatea combustibilului se reflecta la performantele sale ce sunt imediat resimtite de catre conducator. Daca este luat in considerare combustibilul propus pe piata Republicii Moldova, cu Prado 2.7 veti ajunge automobilul din fata de doua ori mai lent decat cu Prado 4.0.

Astazi, se poate afirma increzut ca Prado 4.0 este cel mai sigur dintre toate tot-terenurile actuale, nu doar din Moldova, dar si din Ucraina, Rusia si alte tari din Europa.

Versiunea «europeana» cu propulsorul de 4.0 litri este importat in Republica Moldova doar de catre reprezentanta oficiala Toyota in Moldova, Centrul Toyota Chisinau «Continent» si dispune nu doar de garantie oficiala, dar il asigura pe client ca automobilul este pregatit in totalitate pentru clima autohtona si pentru suprafetele de drum intalnite in tara, fapt ce exclude aparitia diferitor defecte spontane la cel mai fiabil automobil de teren din lume.

Dealer Oficial Toyota in Republica Moldova:

Centrul Toyota Chisinau "Continent"
Showroom Toyota: str. Arborilor, 17/1, Chisinau
Telefon: 791-477, 791-466, 791-455
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!