Prima pagină  »  Ştiri  »  Ia taurul de coarne - Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni
6 IULIE 2009, 12:37
1,193
0
Ia taurul de coarne - Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni
De Redactia PiataAuto.md
0
Compania italiana Automobili Lamborghini, continua sa uimeasca pe toata lumea prin intermediul diferitor serii limitate de automobile sportive. De aceasta data, vorbim de un automobil dedicat unui om extrem de important pentru Lamborghini, acesta fiind legendarul test pilot al companiei – Valentino Balboni, in cinstea caruia vor fi produse 250 exemplare Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni.

Succesul lui Balboni a pornit odata cu compania Lamborghini, care fiind fondata de Ferruccio Lamborghini in anul 1963, l-a angajat pe tanarul Valentino Balboni care se evidentia datorita talentului atat de necesar pentru un test pilot, de a simti automobilul pe care il conduce. Pe parcursul mai multor zeci de ani, Balboni era raspunzator pentru comportamentul automobilelor Lamborghini, iar multumita setarilor exacte si testelor productive efectuate de acesta, Lamborghini ne-a oferit asa modele legendare precum Miura, Countach, Diablo, Gallardo si Murcielago.

Dupa 40 ani pe post de test pilot, Valentino Balboni a hotarat sa se pensioneze, insa continua sa lucreze pentru Lamborghini in calitate de ambasador international al marcii italiene. Ultima sa “lucrare” a devenit editia limitata ce i-a fost dedicata, Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni, a carei putere ne este sugerata de cifra “550” (adica 550 cai putere), in timp ce cifra “2” inseamna ca tractiunea automobilului nu este integrala, cum ne-a obisnuit Lamborghini, dar pe puntea spate. Tractiunea spate a fost un “moft” a lui Balboni, care afirma cu desavarsire ca conducerea automobilului devine mult mai interesant in special in cazul drift-urilor, iar in acest caz cred ca nimeni nu l-ar putea combate.

Datorita tractiunii spate (Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni este singurul Lamborghini din gama actuala de modele cu tractiune pe spate) inginerii Lamborghini au fost nevoiti sa aplice modificari considerabile transmisiei, pentru a transforma un automobil cu tractiune integrala in unul cu tractiune spate. Pentru al stapani mai bine, monstrului cu 550 cai putere i-au fost modificate caracteristicile amortizatoarelor, stabilizatoarelor, aerodinamicii si sistemului de stabilitate ESP. Chiar daca programul standart ESP este indreptat spre mentinerea stabilitatii cat mai bune ale automobilului in viraje, programul CORSA mai “inchide ochii” cateodata si permite conducatorului sa efectueze drift-uri mai pronuntate si sa se bucure cat mai mult de sportivitatea lui LP550-2.

Fiind propulsat de un motor turbat de 5.2 litri V10, Gallardo LP550-2 va speria cu siguranta simplii trecatori pe strada datorita sunetului nebun emis de sistemul de esapament. Multumita celor 550 cai putere si greutatii mici de 1.380 kg, acesta poate accelera pana la 100 km/h in doar 3.9 secunde, in timp ce acul vitezometrului se va putea opri in final in regiunea a 320 km/h. Din dotarile standart a lui Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni fac parte capacul transparent al sectiunii motorului, camera video spate, sistemul de navigare cu Bluetooth, sistemul de marire a garzii la sol pentru puntea fata, in caz ca se va dori trecerea unor obstacole cu o inaltime ridicata, iar pentru o suma frumusica aditionala, se va putea opta pentru transmisia E-Gear si discurile ceramice.

Exteriorul este conceput in stilul sport car-urilor anilor 70, iar acest fapt este sugerat de linia alba ce incepe de pe capota si sfarseste in spatele masinii, dar si de culoarea aurie a caroseriei. Fiecare exemplar din cele 250 ce vor fi produse, va purta cu mandrie pe caroserie semnatura lui Valentino Balboni si cifra corespunzatoare de la 001 la 250. Linia alba poate fi regasita si la interior atat pe scaune, cat si pe consola centrala, iar daca automobilul este privit de sus, aceasta se contopeste perfect cu cea de la exterior.

Cu siguranta ca acest model le-a cazut cu tronc multor fani ai marcii si nu numai, insa pentru a va putea bucura de prezenta acestuia in garajul Dvs in fiecare duminica dimineata, este nevoie sa fie achitata o suma modesta de “doar” 162.000 Euro fara taxe. Mai vrei sa iei taurul de coarne?
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!