GALERIE FOTO (45 IMAGINI)
Standul Audi de la ediţia din acest a Salonului Auto de la Frankfurt va fi unul bivalent. Dominat de eficienţă şi o nouă gândire a mobilităţii urbane, prin Urban Concept. Dominat de performanţă, prin noile S6, S7 şi S8!
Sub capota noilor modele S îşi face loc noul motor V8 twin tubo de 4.0 litri al germanilor, capabil să dezvolte până la 520 CP. Acesta înlocuieşte propulsorul V10, aspirat natural, de 5.2 litri, prezent pe generaţia anterioară a modelelor S6. Cu o performanţă cel puţin egală, noul motor V8 înregistrează un consum cu până la 25% mai mic faţă de predecesorul său.
Sub capota modelelor S6 şi S6 Avant, acesta dezvoltă şi un cuplu de 550 Nm, disponibil între 1,400 şi 5,300 rpm. Noul Audi S6 accelerează, astfel, în 4.8 secunde până la 100 km/h, în timp ce S6 Avant are nevoie de 4.9 secunde. Ca de obicei, formalitatea cu limitarea vitezei la 250 km/h a fost respectată. Atât S6, cât şi S6 Avant, sunt dotate cu o transmisie automată S tronic în 7 rapoarte. Sistemul de tracţiune integrală quattro foloseşte un diferenţial autoblocabil, cu transmitere vectorială a cuplului. Opţional, modelele pot fi echipate şi cu un diferenţial sport, care dă preferinţă roţilor din spate în distribuirea cuplului.
Acelaşi motor se regăseşte şi sub capota noului S7, dezvoltând aceleaşi valori ale puterii şi cuplului. Coupe-ul cu 4 uşi accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde.
Sub capota lui S8, noul propulsor vine cu aceeaşi putere de 520 CP, dar cu un cuplu mai mare, de 650 Nm, disponibil între 1,700 şi 5,500 rpm. Rezultatul este o performanţă ameţitoare. Doar 4.2 secunde până la 100 km/h. Consumul noului S8 constituie doar 10.2 litri/100 km în regim mixt, faţă de 13.2 litri, cât indica generaţia anterioară, cu motorul V10. Eficientizarea atât de mare a fost posibilă datorită regenerării energiei la frânare, sistemului Start/Stop, dar şi a noii tehnologiei de cilindri la cerere. Aceasta din urmă presupune deconectarea a patru dintre cilindri la viteze constante moderate.
Noul Audi S8 vine cu o transmisie automată în 8 rapoarte. La un condus lejer, aceasta schimbă treptele pentru a menţine motorul la rotaţii cât mai coborâte, mai ales că valoarea imensă a cuplului îi permite să o facă. Totuşi, la o apăsare bruscă a pedalei de acceleraţie, transmisia nu ezită să retrogradeze treptele pentru a oferi putere imediată.
Preţurile noilor modele Audi S nu au fost anunţate deocamdată. Acestea vor ajunge în showroom-uri către începutul anului viitor.