GALERIE FOTO (25 IMAGINI)
Că Volkswagen urmăreşte cu foarte mare precauţie evoluţia celor de la Hyundai-Kia ne-am convins de mai multe ori. Acum, germanii au un motiv în plus să o facă, pentru că Hyundai tocmai a dezvăluit o versiune ultra-puternică a lui Veloster, capabilă să concureze cu renumitul Golf GTI.
Veloster Turbo a primit un motor turboaspirat sub capotă, de 1.6 litri, capabil să livreze 201 CP la 6,000 rpm. Cuplul maxim atinge valoarea de 264 Nm între 1,740-4,500, iar puterea este transmisă roţilor faţă fie printr-o cutie manuală, fie prin una automată, în ambele cazuri cu 6 trepte.
Consumul de combustibil este unul moderat, de doar 8.7 litri/100 km în regim urban şi 6.2 litri/100 km în regim extra-urban, valoare mai mică decât cea a concurenţilor săi direcţi. Mai redusă este şi greutatea lui Veloster Turbo (în comparaţie cu Golf GTI), modelul coreean cântărind doar 1,270 kg.
Suspensia lui Veloster Turbo a rămas nemodificată faţă de un Veloster standard, însă direcţia a devenit mai ascuţită, volanul obţinând o mai mare informativitate.
Designul exterior a versiunii Turbo e, însă, mult mai agresiv, crescând şi dimensiunile maşinii, datorită formelor mai proeminente. Astfel, lungimea a crescut cu 30 mm, iar lăţimea cu 15 mm. Bara de protecţie spate a primit o gură dublă de evacuare, montată pe centru, iar bara faţă a primit incizii mai agresive. Farurile au primit luminiţe LED, iar farurile de ceaţă au căpătat o nouă formă. Corpurile oglinzilor exterioare au acum indicatoare de direcţie incorporate, iar tabloul sport este completat de un set nou de jante de 18 inch, încălţate în anvelope 215/40 R18.
În fine, la interior găsim scaune sportive, tapiţate cu piele cu inscripţia Turbo, iar în locul cheii de contact a fost amplasat un buton de start al motorului. Pedalele au primit şi ele inserţii de aluminiu, iar designul cadranelor de bord a fost uşor modificat.
Vânzările lui Hyundai Veloster Turbo vor lua startul iniţial în SUA, către mijlocul acestui an.