Facelift-ul nr. 2 pentru tripleţii C1, 107 şi Aygo
GALERIE FOTO (46 IMAGINI)
Tripleţii Citroen C1, Peugeot 107 şi Toyota Aygo au trecut împreună prin cel de-al doilea facelift din cariera lor. Faclift-ul a adus actualizări atât în materie de design, cât şi la partea tehnică.
În cazul lui C1, partea frontală a adoptat noul stil al mărcii, cu o grilă frontală cu contur cromat şi LED-uri verticale. LED-urile de zi, de altfel, sunt o premieră în acest segment ultra-compact. Farurile au rămas nemodificate, însă capota a fost scurtată, ocolind cu o formă ondulată emblema mărcii. Modificările estetice sunt completate de un nou set de jante de 14 inch.
În interior, modificările s-au limitat la căptuşirea volanului cu piele, în versiunea de dotare maximă, modificarea manivelei cutiei de viteze pentru transmisia manuală şi montarea unui nou sistem audio cu conexiune Bluetooth şi USB.
Sub capotă motorul de 1.0 litri şi 3 cilindri a fost revizuit, consumul acestuia reducându-se până la 4.3 litri/100 km, în timp ce emisiile CO2 constituie 99 g/km. Versiunea dotate cu transmisia automată robotizată va consuma 4.5 litri/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 nu va depăşi 104 g/km. Modificările propulsorului sunt valabile pentru toate cele 3 modele, acestea împărţind pe deplin platforma tehnică.
La rândul său, Citroen C1 a primit şi el LED-uri de zi, montate pe bara de protecţie faţă, de această dată în poziţie orizontală. Spre deosebire de Citroen, capota lui Peugeot 107 a rămas nemodificată, cu emblema mărcii amplasată în continuare pe aceasta.
Ca şi în cazul lui C1, interiorul vine cu un nou sistem audio cu conexiune Bluetooth şi USB, precum şi volan căptuşit în piele, în dotarea maximă, Allure.
În fine, Toyota Aygo este cea care a primit cele mai sesizabile modificări de design, care au apropiat-o de sora mai mare Yaris. Bara de protecţie a devenit mult mai agresivă şi nu s-a trecut fără montarea, uşor nereuşită, a aceloraşi LED-uri de zi... Yaris a primit şi noi opţiuni de tapiţerie, şi o izolare fonică mai buna la interior.
Debutul pe piaţă al celor 3 modele a avut loc încă în 2005, în urma unei colaborări între grupul PSA Peugeot-Citroen şi Toyota. Pentru asamblarea celor trei modele a fost construită o nouă uzină în Cehia, în Kolin. Deşi se deosebesc doar prin emblema de pe capotă şi câteva detalii de design, cel mai vândul model din cele 3 s-a dovedit a fi Peugeot 107, cu peste 650,000 de exemplare comercializate din 2005 până astăzi. 59.6% din exemplare vândute au fost versiuni cu 5 uşi, restul de 40.4% fiind cu 3 uşi. Citroen C2 a urmat topul preferinţelor clienţilor, cu peste 620,000 de exemplare vândute, iar Toyota Aygo a cucerit peste 580,000 de clienţi.
Primul facelift al celor trei modele a avut loc în 2008. Modele trecute prin noul facelift vor fi dezvăluite public la Salonul auto de la Bruxelles, la 10 ianuarie şi vor ajunge în showroom-uri către primăvara acestui an.