Anul 2011 tocmai s-a încheiat, deci e firesc să aruncăm o privire retrospectivă asupra a ceea ce a însemnat 2011 pentru lumea auto. Astăzi, ne propunem să aducem în vizor 10 cele mai frumoase maşini, lansate în 2011, într-un top subiectiv, meditat şi rezultat în redacţia noastră.
Ne-am decis să apreciem personalitatea maşinilor, impresia la prima vedere, proporţiile corecte şi desigur, esteticul produsului în ansamblu.
Poziţia 10 în topul nostru îi revine lui
Hyundai Veloster modelul care vine cu două portiere pe una din părţile laterale şi cu una singură pe cealaltă parte laterală. O soluţie controversată, dar şi originală. Totuşi, Veloster reprezintă şi o evoluţie gigantică a designului grupului Hyundai-Kia, modelele cărora nu se prea regăseau niciodată în topul celor mai frumoase maşini. Veloster aduce şi proporţii reuşite, dar şi o personalitate puternică.
Pe
locul 9 vine
Pagani Huayra supercar-ul cu un nume greu de pronunţat, dar cu un aspect greu de uitat. Fiecare detaliu din designul lui Huayra relevă obsesia pentru un absolut aproape intangibil. E imposibil să nu îl placi şi e greu să nu îţi doreşti să te regăseşti la volanul acestui supercar, mai ales că şi interiorul e executat într-o manieră unică. E supercar-ul magnet, care face ca multe alte modele, cu sigle renumite pe capotă, să pară palide.
Poziţia 8 este ocupată de
Lamborghini Aventador, supercar-ul care a adus o nouă esenţă mărcii italiene. Ce mai, într-o lume a supercar-urilor cu puteri departe de realitatea cotidiană, italienii ne-au spus că viteza maximă nu mai e cea care contează, ci acceleraţia, manevrabilitatea şi senzaţia de la bord. Şi Lamborghini s-a convertit, astfel, la o nouă religie, bazată pe materialul care poate favoriza şi acceleraţia, şi manevrabilitatea, şi sportivitatea toate prin reducerea semnificativă a greutăţii. Aţi intuit corect, probabil vorbim de fibra de carbon, care, începând cu Aventador, e materialul de bază în construcţia modelelor Lamborghini. Da, Aventador aduce forme agresive, sculptate în carbon, o prezenţă aproape demonică, dar atât de tentantă!...
Locul 7 îl oferim pentru
Lexus GS, modelul care a demonstrat că sedanurile japoneze de lux nu sunt doar confortabile şi fiabile, ci şi agresive. Da, designul lui Lexus GS poate da mari bătăi de cap pentru reprezentanţii triadei germane, iar dacă ar mai avea şi câteva motorizări mai optime pentru piaţa europeană ar putea înregistra şi vânzări încurajatoare. Nu putem să nu menţionăm proporţiile aproape perfecte ale sedanului japonez, care îi accentuează simultan eleganţa şi caracterul agresiv. O notă maximă şi pentru interiorul modelului!
Locul 6 îi revine broscuţei. Da, despre
Volkswagen Beetle e vorba. Anul 2011 a fost anul revenirii legendei germane, iar broscuţa a căpătat un caracter rebel, şi e gata de saltul cel mare. Excelent proporţionat, cu linii perfect accentuate, Beetle e probabil cel mai inspirat model Volkswagen din ultimii 7-8 ani. Ne bucurăm că germanii nu i-au pocnit o grilă de Phaeton/Passat în faţă, pentru că aveau s-o urâţească de tot, în stil corporativ. Aşa, însă, broscuţa e liberă şi rebelă să cucerească inimile tinere!
Pe
poziţia 5 vine
Opel Astra GTC, modelul pe care noi îl vedem ca apogeu al designului pe care îl dezvoltă Opel în ultimii ani. Designerilor Opel le-a fost dau frâu liber să accentueze emoţia şi forma, iar rezultatul este excepţional de reuşit. Ce apreciem noi la Astra GTC este caracterul său distinct în raport cu alte versiuni ale familiei Astra, iar designerii Opel primesc o menţiune deosebită pentru că reuşesc să nu tragă modelele la indigo în stil corporativ, şi găsesc inspiraţie pentru noi creaţii pline de personalitate.
Porsche 911 ocupă cea de-a
4-a poziţie a topului nostru, şi asta pentru marele merit de a găsi reţeta tinereţei fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte. E un Porsche, inconfundabil, e acelaşi 911 pe care îl cunoaşte orice iubitor de maşini, dar e nou, şi vezi asta imediat. A evoluat discret şi radical în acelaşi timp, a păstrat proporţiile geniale şi a dat o nouă viaţă legendei. Marele Ferdinand Porsche ar fi mândru de noul 911...
Locul 3 îl ocupă
Toyota GT 86, modelul-revoluţie de la Toyota. După perioade în care au fost sabotaţi de concurenţii americani, criza mondială, şi calamităţile naturale, cei de la Toyota s-au regăsit dintr-o perioadă de rătăcire a designului şi au creat o bijuterie. Proporţii perfecte, siluetă suplă şi o filosofie demult pierdută a sportivităţii accesibile astea sunt elementele care o fac unică şi genială pe Toyota GT 86.
BMW Seria 3 este modelul care vine pe
locul 2, cu un design proeminent, plin de caracter şi personalitate. Nu ne vom sfii să spunem că noua Serie 3 e cea mai frumoasă din câte au existat vreodată. Proporţii perfecte. O parte frontală inovativă şi progresistă, care aduce noi tendinţe în designul mărcii germane, dar rămâne fidelă valorilor de bază.
Range Rover Evoque e modelul care obţine prima poziţie în topul nostru. Cu primele forme dezvăluite acum un an, şi cu lansarea propriu-zisă realizată în 2011, Evoque e un concept de serie, practic. Un design atât de îndrăzneţ, şi atât de reuşit în acelaşi timp, nu a existat de foarte mult timp în lumea auto. Cu siguranţă, peste mulţi ani, Evoque va fi adus exemplu drept una din cele mai inspirate creaţii ale lumii auto!
Deci, 2011 a fost un an cu multe modele inspirate, care au reuşit să găsească reţeta frumosului. La o primă privire, şi noul an, 2012, se arată a fi unul palpitant, cu creaţii care ne vor convinge în continuare că lumea auto musteşte în continuare de inspiraţie şi emoţie!