Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cu siguranţă cel mai tare offroader: Gelandewagen facelift, în sfârşit confirmat oficial!

11 Aprilie 2012 - 17:55
Ilie Toma
Cu siguranţă cel mai tare offroader: Gelandewagen facelift, în sfârşit confirmat oficial!
Redacţia noastră Vă anunţa despre facelift-ul lui Mercedes-Benz G-Class încă la 23 martie, atunci când am sesizat versiunea modificată pe fundalul unei imagini cu GLK facelift. Ei bine, abia astăzi, la 20 de zile distanţă, Mercedes-Benz a publicat primele informaţii şi imagini oficiale cu G-Class-ul actualizat.

Iar actualizările sunt, de această dată, foarte consistente în esenţă, deşi silueta cubică a offroader-ului a rămas neschimbată din 1979 până astăzi. Vom începe cu modificările exterioare, vizibile cu ochiul liber. Mercedes-Benz şi-a dotat SUV-ul veteran cu lumini cu LED-uri în partea frontală, iar corpurile oglinzilor au primit incizii duble, în stilul actual al mărcii. Şi cam atât, la exterior. Doar versiunile AMG, imaginile cărora nu au fost încă dezvăluite, promit să ofere bare de protecţie cu prize de aer supradimensionate şi jante de 20 de inch – o dimensiune record de mare pentru G-Class.

Interiorul lui G-Class aduce, însă, mult mai multe modificări. Aici s-a lucrat extrem de mult pentru a înnobila atmosfera. Cel de la volan va avea acum parte de cadrane ultra-moderne, executate în stilul actual al mărcii, cu un display LCD color pe centru, care afişează informaţiile calculatorului de bord avansat al maşinii. Toate versiunile G-Class vor primi în dotarea de bază sistemul multimedia COMAND Online cu un display color de înaltă rezoluţie de dimensiuni generoase, poziţionat deasupra consolei centrale. Cu ajutorul acestui sistem, G-Class oferă acum conexiune internet direct din maşină, sistem de navigare cu funcţii avansate pentru offroad, conexiune Bluetooth, dar şi informaţii despre starea vehiculului. Pentru o navigare mai uşoară în meniul sistemului multimedia, G-Class a primit o comandă universală circulară pe tunelul central, asemeni celor prezente pe majoritatea modelelor curente Mercedes-Benz. Gelandewagen a primit şi un volan multifuncţional, iar comenzile de blocare a diferenţialelor au fost restilizate. Şi manivela transmisiei este una nouă, fiind realizată într-o manieră mult mai sportivă şi elegantă. Versiunile AMG vor avea inserţii de carbon în interior, un alt volan şi un schimbător de viteze în stil AMG. În pofida vârstei sale onorabile, noul G-Class păşeşte în pas cu noile tehnologii. Gelandewagen a primit o serie lungă de tehnologii care se regăsesc pe fraţii săi de marcă. Astfel, G-Class este dotat cu sistem cruise control activ cu radar Distronic Plus, sistem de avertizare a prezenţei altor automobile în zonele oarbe Blind Spot Assist, parktronic cu cameră de luat vederi spate. Sistemul ESP a fost perfecţionat, căpătând posibilitatea de a interveni şi în stabilizarea unei eventuale remorci, datorită sistemului Trailer Stability Assist.

Gelandewagen facelift va fi disponibil în 3 versiuni – G350 BlueTEC (preţ de start: 85,311 Euro), G500 (99,948 Euro) şi G500 Cabriolet (100,900 Euro). Sub capota versiunii G350 BlueTEC este montat un turbodiesel V6 de 3.0 litri, care dezvoltă 211 CP la 3,400 rpm, cu un cuplu maxim de 540 Nm disponibil între 1,600 şi 2,400 rpm. Sub capota motorizării G500 a fost instalat motorul V8 de 5.5 litri, capabil să dezvolte 388 CP şi 530 Nm. Ambele motoare sunt cuplate la transmisia automată cu 7 trepte 7G-TRONIC PLUS. Pe lângă versiunile „normale”, G-Class facelift renunţă la versiunea G 55 AMG, în schimb primeşte alte două AMG-uri demenţiale: G 63 AMG şi G 65 AMG! Astfel, pe versiunea G 63 AMG şi-a făcut loc noul motor V8 bi-turbo de 544 CP la 5,400 rpm şi 740 Nm între 2,000 şi 5,000 rpm! În ciuda puterii fascinante, consumul mixt se va situa la valoarea oficială de 13.8 litri la 100 km, datorită instalării sistemului Start/Stop... Ce? Gelandewagen cu Start/Stop? Brrr...

Cea mai nebună versiune vine cu inscripţia G 65 AMG, însă. Sub capota acesteia este instalat noul propulsor V12 de 6.0 litri şi 612 CP! Acesta va face din G-Class o cărămidă zburătoare cu viteza luminii... Cuplul livrat de motor se ridică la valoarea de 1,000 Nm, disponibili între 2,300 şi 4,300 rpm, dar chiar şi aşa acesta este limitat electronic la această valoare, pentru că motorul este capabil de mai mult! Cuplul este distribuit tuturor celor patru roţi, în acelaşi timp inginerii au reuşit să păstreze toate 3 blocaje de diferenţiale, ceea ce înseamnă că G 65 AMG va fi un adevărat rege atât pe asfalt, cât şi pe teren accidentat. Să vorbim şi despre preţurile versiunilor AMG. Dacă versiunea G 63 AMG vine la un preţ „atrăgător” de 137,504 Euro, atunci pentru un G 65 AMG viitorii clienţi vor trebui să scoată din buzunar aproape dublu – 264,180 Euro!

Necătând la preţul exagerat al versiunilor de top, e admirabil faptul că modificările aduse de facelift au reuşit să-l înnobileze, însă i-au lăsat neatinse capacităţile offroad! Ce spuneţi, e Gelandewagen în continuare cel mai tare offroader din lume?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (21 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter