CITIRE ŞTIRE:
În gaz este puterea, frate..
12 Aprilie 2012 - 16:44
Ilie Toma
Atelierul german de tuning CCG Automotive, cunoscut pentru un tuning destul de superficial al maşinilor, a decis, de această dată, să recurgă la un tratament serios al unui muscle-car american Dodge Challenger SRT-8.
De obicei, primul element de tuning la cei de la CCG Automotive este lipirea caroseriei cu peliculă specială. Şi Challenger-ul a trecut prin această primă etapă, obţinând o nuanţă verde aprins a caroseriei, intersectată de două linii paralele.. Apoi, au urmat uşile, pe care germanii le-au transformat în portiere de tip ghilotină.
Jantele vechi au fost scoase, iar în locul lor au fost montate jante negre de 22 de inch, care nu ar fi încăput în arcurile aripilor dacă tunerii nu le-ar fi lărgit.
Nemţii au pus mâinile şi la motorul muscle-car-ului american. Sub capota unui Challenger SRT-8 standard este montat un motor V8 HEMI de 6.1 litri şi 425 CP. Mâna nemţească a mărit, însă, cilindreea motorului până la 7.0 litri, iar puterea maximă a fost ridicată
la valoarea de 600 CP, în timp ce cup-
lul maxim a crescut până la 638 Nm!
Cu această putere la activ, tunerii
germani au întâmpinat alte
probleme tipice muscle-car-
urilor americane, care intră în
contradicţie cu filosofia
germană despre
maşini: manevrabilitatea
deficitară la abordarea
virajelor în viteză şi
consumul nebun de
mare. Prima problemă a
fost soluţionată prin instalarea
unor coil-over-e reglabile KW
la suspensie. Asftel,
Challenger-ul
tunat se
poate simţi în siguranţă la viteza maximă de 300 km/h pe care o poate atinge!
Cea de-a doua problemă şi-a găsit o soluţie radicală, atelierul de tuning montând un sistem de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL) a motorului V8, însoţit de un rezervor de gaz de 120 litri... Ce să-i faci, dacă preţurile la petrol sunt prea mari...
În fine, curajoşii de la CCG Automotive şi-au lăsat amprenta şi în interiorul maşinii, pe care l-au burduşit cu Alcantara şi piele de o calitate cam dubioasă, dar totuşi cusută cu aţă contrastantă. Uh, pielea e chiar suspect de crăpăcioasă, maşina asta semănând mai mult a avea vreo 200,000 km la bord...
Tabloul frumuseţelor este încheiat de o maimuţă neînţeleasă montată pe planşa de bord, în colţul stâng şi o pereche de cuburi pufoase, ca-n anii 70, montate pe oglinda retrovizoare interioare? Stop! CCG Automotive e sigur o companie germană? Hmm...
GALERIE FOTO (15 IMAGINI):