Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Istoria mărcii Lexus, pe scurt, în 170 de imagini

17 Aprilie 2012 - 07:39
Ilie Toma
Istoria mărcii Lexus, pe scurt, în 170 de imagini
Lexus e una din cele mai tinere mărci în industria auto, împlinind în acest an abia 24 de ani de când a fost anunţată şi 23 de ani de când a apărut pe piaţă primul model Lexus. În acelaşi timp, Lexus şi-a impus o poziţie deloc neglijabilă în segmentul premium, dând mari bătăi de cap unor mărci centenare, care dominau anterior segmentul de lux. În SUA de foarte mulţi ani Lexus este cea mai vândută marcă premium, fiind depăşită doar în 2011, din cauza calamităţilor naturale din Japonia. Să vedem, totuşi, cum a pornit totul... În 1988, Toyota a făcut publică decizia sa de a lansa o nouă marcă premium, care ar aduce luxul fără compromis, combinat cu o fiabilitate desăvârşită. În luna ianuarie, la Salonul Auto de la Los Angeles, producătorul japonez dezvăluie numele mărcii – Lexus – şi sigla cu „L”-ul renumit. La doar o lună distanţă, Lexus prezintă primele schiţe de design ale viitoarelor modele. În luna mai, după un proces riguros de selecţie, Lexus anunţă primii 80 de dealeri. În ianuarie 1989, la Saloanele Auto de la Detroit şi Los Angeles, îşi fac debutul primele modele: Lexus LS 400 şi ES 250. În luna septembrie a aceluiaşi an cele două modele ajung deja în showroom-uri. Către luna decembrie, o singură plângere a unui client provoacă un recall benevol masiv, iar marca japoneză îşi câştigă imediat reputaţia calităţii impecabile şi a atenţiei nemaivăzute faţă de clienţii săi. În 1990 Lexus LS 400 primeşte o serie de distincţii importante din partea presei auto, fiind numit printre 10 cele mai bune maşini de pe piaţă. În acelaşi an, Lexus primeşte tot mai multe cereri din partea companiilor doritoare să primească statutul de dealeri, însă doar 121 dintre acestea reuşesc să obţină acest statut. În iunie 1991 pornesc vânzările celui de-al treilea model al mărcii – Lexus SC 400 – care reprezenta un coupe de lux. În luna septembrie a aceluiaşi an, apăruse şi o versiuni cu cilindree mai mică, SC 300, iar ES 300 îl înlocuieşte pe ES 250. În decembrie 1991 Lexus câştigă în SUA titlul de cea mai vândută marcă premium de import, depăşind rilavii germani precum BMW şi Mercedes-Benz. În acest an Lexus înregistrează 71,206 unităţi comercializate. În septembrie 1992 îşi face apariţia versiunea facelift a lui Lexus LS 400, cu peste 50 de modificări. Vânzările sunt în creştere, iar Lexus păşeşte şi în afara teritoriului american. Doar în SUA, în 1992 Lexus reuşeşte să comercializeze 92,890 vehicule. În ianuarie 1993 apare şi cel de-al patrulea model în gamă – GS 300.

Vânzările noului model au luat startul în luna martie. Cirfa de vânzări în SUA continuă să crească, atingând valoarea de 94,677 unităţi.

Anul 1994 aduce o uşoară scădere în vânzări, sedanul LS aflându-se la sfârşitul carierei sale. Vânzările suferă şi din cauza politicilor dure a SUA faţă de importurile japoneze din aceşti ani. În luna noiembrie debutează noua generaţie LS 400.

Aceleaşi politici ale Japoniei şi SUA fac ca şi anul 1995 să însemne o scădere de vânzări în SUA pentru Lexus, până la 79,334 unităţi. Totuşi, în aprilie 1995 marca japoneză dezvăluie la Salonul Auto de la New York primul său SUV – LX 450, urmând ca noul model să ajungă în showroom-uri la începutul anului viitor. În luna iunie SUA şi Japonia îşi rezolvă disputele economice, chiar dacă în mai guvernul american era pe cale să introducă o taxă de 100% aplicată importului maşinilor de lux din Japonia...

La începutul anului 1996 noul LX 450 este lansat pe piaţă, iar în septembrie vine şi a doua generaţie a sedanului ES 300. Vânzările revin pe linie de creştere, până la 81,529 unităţi.

Totuşi, 1997 este anul în care Lexus porneşte într-o ascensiune cu adevărat pronunţată, apropiindu-se de cifra de 100,000 de exemplare livrate doar în SUA. În acest an apare versiunea facelift a lui LS 400, motorul căruia înglobează noua tehnologie VVT-i. În octombrie, noua generaţie a sedanului GS ajunge în showroom-uri, iar în noiembrie şi coupe-urile SC 400 şi SC 300 primesc tehnologia VVT-i. În decembrie este dezvăluit şi noul Lexus LX 470.

Ascensiunea ia un trend incredibil în 1998, vânzările crescând în SUA cu peste 50%, până la 156,260 de unităţi. Un nou SUV-crossover, Lexus RX 300, este dezvăluit la începutul anului şi ajunge în showroom-uri în martie, împreună cu noul LX. Noul RX a contibuit major la creşterea vânzărilor, fiind şi cel mai vândut SUV de lux între concurenţii săi. În 1999 apare şi cel mai compact model al gamei Lexus – IS. În acelaşi an Lexus îşi face debutul în competiţiile sportive, un GS 400 participând în Grand American Motorola Cup Sports şi câştigând în cea de-a şasea cursă. În septembrie Lexus celebra 10 ani de la vânzarea primei maşini, iar în noiembrie – exemplarul cu numărul 1,000,000 vândut în SUA. În 1999 Lexus a comercializat 185,890 de vehicule pe piaţa americană.

Anul 2000 marchează debutul noului LS 430, iar în aprilie producătorul japonez confirmă planurile pentru prima sa decapotabilă – SC 430. Modelul ajunge în showroom-uri în luna martie a următorului an, iar Lexus totalizează un număr de peste 200,000 de exemplare vândute în SUA în acest an. Asftel, Lexus devine cel mai bine vândut brand premium în SUA, depăşind atât concurenţii germani, cât şi cei locali din SUA.

Anul 2001 aduce o nouă generaţie a lui Lexus ES 300, iar sedanul IS 300 devine disponibil şi cu transmisie manuală. În 2001 Lexus este, pentru al doilea an consecutiv, cea mai bine vândută marcă premium în SUA, cu 223,983 unităţi comercializate. În ianuarie 2002 în gama Lexus îşi face apariţia un nou SUV – GX 470. În aceeaşi lună, pe marele ecrane, în filmul „Minority Report” a lui Steven Spielberg debutează un Lexus sportiv, construit într-un singur exemplar, doar pentru acel film. În noiembrie, la Salonul Auto de la Tokyo debutează conceptul LF-S, care prezenta noua direcţie de design a companiei. Cu 234,109 unităţi vândute în SUA, Lexus îşi menţine titlul de cea mai bine vândută marcă premium pe piaţa americană. În 2003, la Salonul Auto de la Detroit, debutează noua generaţie RX, în versiune cu propulsie tradiţională (RX 330), dar şi în versiune cu propulsie hibridă. De fapt, RX a fost şi primul SUV hibrid din lume, şi primul automobil premium hibrid din lume. În luna septembrie, se dă startul producţiei primelor exemplare Lexus produse în afara Japoniei, la uzina Toyota din Canada. Din nou, vânzările continuă să crească, iar Lexus îşi menţine titlul de cel mai bine vândut brand premium pentru al patrulea an consecutiv. În 2004 debutează noua generaţie GS, iar odată cu ea şi versiunea de serie a lui RX 400h. În acelaşi an, Lexus furnizează motoare V8 către patru din echipele din Grand American Rolex Sports Car series. În ianuarie 2005 la Detroit apare un concept senzaţional, numit LF-A, care adoptă silueta unui sportcar. Şi noua generaţie IS, cea produsă şi până astăzi, îşi face apariţia. În luna august modele Lexus încep a fi vândute pentru prima dată şi în Japonia... În acelaşi an, vânzările pe piaţa americană depă- şesc cifra de 300,000 de unităţi. În ianuarie 2006, îşi face apariţia actuala generaţie LS, iar în aprilie este dezvăluită şi versiunea hibrid a acesteia. Este un an cu multe premiere, dat fiind că şi noua generaţie ES îşi face debutul.

Pentru al şaptelea an consecutiv, Lexus este cea mai bine vândută marcă premium în SUA. În 2007 Lexus gustă din plin performanţa extemă, dezvăluind, sub formă de concept, creaţiile IS-F şi LF-A. Şi noua generaţie LX 570 îşi face debutul, urmând ca vânzările acesteia să înceapă în ianuarie 2008. Anul 2007 este şi anul cu cele mai bune vânzări în istoria Lexus, cu 329,177 de maşini vândute, criza economică din anul următor reducând drastic vânzările mărcii.

La începutul anului 2008 Lexus lansează în producţie sedanul IS-F, concurând direct cu BMW M3 şi Mercedes-Benz C63 AMG. Între timp, marca japoneză îşi doreşte să cucerească şi Europa, iar în luna octombrie lansează la Paris versiunea decapotabilă a lui IS – IS 250C. Chiar dacă vinde în SUA doar 260,087 de exemplare, Lexus îşi păstrează titlul de cel mai bine vândut brand premium pentru al nouălea an consecutiv. În ianuarie 2009, Lexus dezvăluie la Detroit noul HS 250h, un sedan cu propulsie exclusiv hibridă. În acest an îşi face apariţia şi generaţia actuală RX. Tot în 2009 iau startul vânzările primului supercar Lexus – LF-A – iar în decembrie apare şi noua generaţie GX 460. În martie 2010 debutează la Salonul Auto de la Geneva Lexus CT 200h, un hatchback cu propulsie exclusiv hibridă. Chiar dacă vânzările americane scad până la 229,329 unităţi, anul 2010 este cel de-al 11-lea an consecutiv în care Lexus reuşeşte să fie cel mai bine vândut brand premium în SUA. În 2011 pornesc vânzările lui CT 200h, iar livrările lui LF-A sunt în toi. În luna iunie, Lexus LS 600h este ales drept vehicul principal pentru nunţa prinţului Albert de Monaco, iar în luna august îşi face apariţia noua generaţie Lexus GS, care aduce şi o nouă direcţie de design. În ianuarie 2012 debutează unul din cele mai senzaţionale concepte Lexus – LF-LC, care duce şi mai departe noile linii de design ale mărcii. În fine, cu doar câteva zile în urmă a debutat şi noua generaţie ES, iar în progra- mul celor de la Lexus mai sunt aşteptate în curând şi alte premiere importante: noua generaţie LS şi noua generaţie IS!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (170 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter