Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mărimea contează: Ram 1500

11 Aprilie 2012 - 11:41
Ilie Toma
Mărimea contează: Ram 1500
Piaţa auto americană îşi recapătă vigoarea de altă dată, iar americanii nu-şi uită vechile iubiri: pick-up-urile de dimensiuni enorme. Un nou pick-up grandios şi-a făcut de curând debutul sub umbrela mărcii Ram a grupului Chrysler.

De fapt, Ram 1500 e un nume familiar pentru americani, şi asta pentru că până acum un an, numele Ram însemna o familie întreagă de modele din gama Dodge. După asocierea cu cei de la Fiat, şefii Chrysler au decis că Ram merită statut de marcă separată.

Acum Ram 1500 a primit o serie de modificări serioase, menite să-i fortifice poziţia de lider în segmentul pick-up-urilor „heavy duty”, capabile de munci grele.

Chiar dacă arată monstruos de mare, eficienţa în consum este un criteriu tot mai important pentru clienţi, iar producătorul american nu poate să neglijeze această tendinţă. Asftel, sub capota lui Ram 1500 a fost montat noul propulsor V6 de 3.6 litri a celor de la Chrysler, care dezvoltă aici 305 CP. Comparativ cu precedentul motor V6 de 3.7 litri, noul propulsor este cu 20% mai eficient şi cu 42% mai puternic – deci Ram 1500 are acum argumente imbatabile pentru a cuceri clienţii americani.

De asemenea, pentru cei pasionaţi de forţa motoarelor V8, Ram 1500 poate fi echipat şi cu un propulsor V8 HEMI de 5.7 litri, capabil să dezvolte 395 CP. Dotat cu un astfel de propulsor, Ram 1500 poate tracta o greutate de până la 5.18 tone, iar în benă poate încărca până la 1.4 tone. Eh, să mai zică cineva că mărimea nu contează...

Poate părea incredibil, dar noul Ram 1500 vine cu un schimbător de viteze rotativ, în stil Jaguar! Doar că acesta nu este poziţionat pe tunelul central, ci chiar pe consola centrală. În această poziţie, schimbătorul se aseamănă periculos de mult cu un reglaj obişnuit al volumului sistemului audio şi ne duce gândul că pe viitorii propritari s-ar putea să-i pască pericolul să decupleze transmisia atunci când vor dori să dea mai încet muzica... Totuşi, ar fi păcat să spunem că interiorul lui Ram 1500 nu arată bine, cel puţin în dotarea în care aceste ne este prezentat în imaginile oficiale... Alinierile aproximative ale componentelor bordului sunt de ordinul trecutului, acum habitaclul lui Ram 1500 emană precizie şi stil, iar combinaţia de piele bej şi maro îl transformă într-un camion luxos de tot. Iar luxul nu poate veni fără un confort pe măsură. Chiar dacă este proiectată pentru durabilitate în primul rând, suspensia lui Ram 1500 aduce şi surprize nebănuite. Noul pick-up este disponibil şi cu o suspensie pneumatică, cu 5 regimuri prevăzute pentru diferite condiţii de rulare: Normal, Aero Mode, Off-road 1,

Off-road 2 şi Parking Mode. Regimul normal oferă o gardă la sol de 22 cm şi un confort optim, Aero Mode este prevăzut pentru rularea maşinii pe autostrăzi, şi diminuează garda la sol la 19.3 cm. Regimurile Off-road sporesc garda la sol cu până la 25.1 cm în cazul lui Off-road 1 şi 27.2 cm în cazul lui Off-road 2! În fine, Parking Mode coboară garda la sol până la 17 cm pentru a facilita încărcarea şi descărcarea pick-up-ului. Şi să nu credeţi că americanii au uitat de gadgeturi şi tehnologii ultra-moderne: noul Ram 1500 vine cu blocuri optice dotate cu LED-uri şi sistem multimedia avansat, iar direcţia sa nu mai este asistată hidraulic, ci electric.

Noul Ram 1500 va fi asamblat la uzina Warren din Michigan, SUA, uzină care a construit mai mult de 12.5 milioane de camionete în istoria sa, din 1938 încoace. Versiunile Regular Cab vor fi asamblate în Saltillo, Mexic.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (31 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter