La 30 iunie 1953, primul exemplar
dintr-un nou tip de maşini americane
ieşea de pe linia de asamblare la uzina
Flint din Michingan. Acea maşină avea
doar două locuri, însă nu avea geamuri
culisante sau mânere exterioare
pentru uşi. Caroseria sa nu era
ştanţată din oţel, ci din fibră de sticlă
ranforsată!... Da, asta se întâmpla în anul 1953...
Şi chiar dacă baby-boom-ul postbelic era în toi, acea maşină cu siguranţă nu era una de familie. Era una care promitea senzaţii tari doar pentru şofer şi pasagerul de alături. Numele acelei maşini era, desigur, Corvette. Chevrolet Corvette.
Scepticii îi prognozau un viitor sumbru noului model. Chiar şi aşa, la cel de-al
60-lea an de istorie, Corvette e cu siguranţă una din legendele istoriei auto.
Modelul a fost expus iniţial în calitate de prototip la show-ul GM Motorama din holul hotelului Waldorf Astoria din New York. Reacţia publicului a fost una neaşteptat de bună. Într-atât de bună, încât şefii GM au decis să aprobe
producţia unui număr limitat de 150 de exemplare Corvette. Ideea de bază era ca aceste maşini să atragă publicul în showroom-uri, chiar dacă, într-un final, oamenii aveau să achiziţioneze alte
modele. Cererea mare a ridicat producţia primului an la 300 de unităţi, iar în anul următor erau deja construite 3,640 unităţi.
Din 1953 şi până astăzi, peste 1.5 milioane de exemplare Corvette au fost vândute, numele Corvette
devenind un sinonim al performanţei americane.
Vă propunem spre deliciu o galerie foto cu cele mai interesante versiuni Corvette din istoria sa de aproape 60 de ani!