Premieră în lumea celor mari şi grei: noul Unimog U5000 6x6
3 Octombrie 2012, 09:00
De mai bine de zece ani, Unimog U 5000 este vehiculul de top pentru profesioniştii care explotează maşinile în condiţii extrem de dure. Acum, germanii au proiectat o nouă versiune a camionului dur, care are trei axe. Toate şase roţi sunt de tracţiune!

Noul Unimog poate încărca până la 10 tone de sarcină utilă, fapt care îl face capabil de tot soiul de operaţiuni speciale, acolo unde camioanele
obişnuite nu ar putea accede. Fie că e vorba de sectorul energetic, de pompieri sau de intervenţii în urma calamităţilor naturale, noul Unimog U 5000 6x6 poate transporta echipamente grele, tehnică specială sau echipe de intervenţii spre destinaţii îndepărtate şi izolate, departe de căile uzuale de acces.

Dacă v-am intrigat suficient de mult, aflaţi că substratul tehnic al noului
camion merită admirat în detalii. Unimog U 5000 6x6 este construit pe o platformă tehnică ultra-dură, fiabilitatea căreia e verificată de-a lungul timpului. Fiecare din cele trei diferenţiale de ax poate fi blocat mecanic, în mod individual. Cutia de viteze are opt trepte pentru deplasarea înainte şi alte 6 pentru deplasarea reversă. Raza de întoarcere a camionului este de doar 19.5 metri, ceea ce îi asigură o bună agilitate în offroad, iar anvelopele au un
profil special şi presiunea lor este monitorizată electronic, astfel încât întotdeauna toate roţile să aibă presiunea corectă şi să se asigure o distribuţie corectă a greutăţii între punţi. La gol, noul Unimog U 5000 6x6 cânăteşte exact 7.24 tone. Garda la sol a vehiculului este impresionantă, măsurând 48 centimentri!

Pentru serviciile de pompieri, noul model Unimog va fi extrem de util în stingerea incendiilor de pădure. Pentru astfel de scopuri, camionul va beneficia de un rezervor sporit de substanţă anti-incendiară, în care vor încăpea 7,000 litri. Astfel de vehicule de intervenţie pot întâmpina, însă, condiţii dificile şi spre drumul spre locaţia acţiunii, de aceea inginerii de la Unimog au prevăzut o cabină de oţel dur, cu materiale de cauciuc şi geamuri rezistente la temperaturi înalte, ceea ce va permite camionului să înainteze prin flăcări moderate fără a avea vreo urmă lăsată de foc...

Şi în situaţiile unor inundaţii, noul Unimog U 5000 6x6 va fi extrem de capabil, graţie capacităţii de a înainta prin ape adânci de 1.2 metri.
Vă întrebaţi, probabil, ce motor propulsează acest camion temerar. Ei bine, forţa vine de la un propulsor diesel de doar 4.8 litri volum, care dezvoltă 218 CP şi 810 Nm şi care foloseşte tehnologia BlueTec, graţie căreia se conformează standardelor Euro V. Pentru pieţe mai puţin
pretenţioase sau pentru scopuri speciale, noul camion va putea fi livrat şi în versiune Euro III, beneficiind de acelaşi motor, dar nu şi de sistem BlueTec.
PiataAuto.mdIlie Toma
6
2,401
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
COMENTARII (4)
G e o
Floreşti, Moldova
la 3 Octombrie 2012 - 19:32
Minunat...privind la usa si la ferestrele ca cabina din spate unde se transporta lucratorii fac concluzia ca nu os a amai inghete iarna nimeni de frig...
0
0
Mihail
Chişinău
la 3 Octombrie 2012 - 23:12
GHITON intrun mercedes inca no inghetat nimeni ;).
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 4 Octombrie 2012 - 10:58
Mihai da in Ural...toti inghetau :D:D:
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 9 Octombrie 2012 - 20:45
Ku Ural-ul nu se compara nimik, el e asul... ieftin si nepretentios la exploatare!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!