Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Muşchiul aerodinamic: Chevrolet Camaro facelift

28 Martie 2013 - 11:37
Ilie Toma
Muşchiul aerodinamic: Chevrolet Camaro facelift
Chevrolet a adus la New York versiunea împrospătată a muscle-car-ului său. Petrecând multe ore în tunelul aerodinamic cu noul Corvette Stingray, inginerii Chevrolet au decis acum să şlefuiască un pic şi formele brutale ale lui Camaro. În rezultat, grila frontală a devenit mai îngustă, farurile au primit un capac transparent care direcţionează curenţii de aer mai corect, iar bara frontală de protecţie a primit o altă profilare, mai puţin agresivă şi din nou, mai aerodinamică. Versiunile SS (Super Sport) au primit şi o incizie pe capotă, menită să răcească mai eficient compartimentul motor.

Partea spate a fost şi ea puternic modificată, aici apârând noi blocuri optice şi o altă formă a uşei portbagajului, care a primit şi un spoiler discret deasupra. Bara de protecţie a primit un difuzor masiv, tot din considerente aerodinamice. De fapt, cam toate schimbările aduse modelului par a fi izvorâte dintr-o obsesie aerodinamică, străină muscle-car-ului american până odinioară. Dacă va avea modelul de pierdut sau de câştigat în urma acestor schimbări – va decide publicul, cert este că formele modelului au devenit ceva mai cuminţi acum.

Gama de motoare a rămas neschimbată, fiind formată dintr-un V6 de 3.6 litri şi doză versiuni V8 de 6.2 litri, cu aspirare naturală sau supraalimentare, puterile motoarelor fiind cuprinse între 323 CP şi 580 CP.

Mai nou, Chevrolet a lansat şi o versiune dedicată circuitelor sportive, numită Z/28, creată pe baza versiunii SS. Aceasta are un calandru diferit şi un difuzor masiv pe bara frontală de protecţie, precum şi jante mai mari, de 19 inch, încălţate în anvelope Pirelli P-ZERO.Suspensia este şi ea diferit setată.

La interiorul acestei versiuni se găsesc scaune sport RECARO şi un volan mai proeminent. Cel mai interesant condiment al noii versiuni se regăseşte, însă sub capotă. Acolo vine noul V8 LS7 de 7.0 litri, aspirat natural. Acesta dezvoltă cel puţin 500 CP şi 637 Nm şi va fi cuplat exclusiv la o transmisie cu 6 rapoarte.

Noua versiune de cursă, pe lângă faptul că este mai puternică şi are o suspensie sportivă rigidă, a trebuit să devină şi mai uşoară, aşa că a renunţat complet la orice izolare fonică şi a aruncat la gunoi şi întreg sistemul de aer condiţionat. Toată cura de slăbire i-a redus 136 kg din greutate, în comparaţie cu Camaro ZL1. Noul Camaro Z/28 poate susţine forţe laterale de 1.5 G!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (22 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter