Volvo va lansa o tehnologie nouă pentru motoarele diesel
9 Aprilie 2013, 07:48
Odată cu ieşirea de sub umbrela grupului Ford şi intrarea sub cea a chinezilor de la Geely, suedezii de la Volvo s-au apucat şi de dezvoltarea noilor generaţii de motoare proprii, readucând astfel marca suedeză pe calea inovaţiei. În această toiamnă inginerii Volvo vor fi pregătiţi să lanseze primul nou motor diesel din noua arhitectură a motoarelor Volvo, numită VEA.

Toţi ştiu că motoarele diesel operează cu o injecţie de mare presiune. În prezent, marea majoritate a motoarelor moderne operează pe baza tehnologiei common rail (şina comună, dacă ar fi să traducem direct), existând un singur senzor de presiune pe întreaga şină, care o monitorizează şi ghidează sistemul de injecţie spre ajustarea ei. Volvo, însă, îşi doreşte să monteze noi tipuri de senzori pentru injectorul fiecărui cilindru, totodată crescând presiunea
în sistemul de injecţie până la 2,500
bari. Presiunea mai înaltă de ardere
înseamnă randament sporit, iar
randamentul sportiv echivalează cu
eficienţa cu mult mai mare a
motoarelor. Volvo numeşte această
nouă tehnologie i-ART şi ne
sugerează că ea va deschide calea
unei noi gândiri în conceperea
motoarelor diesel, la fel cum senzorul
lambda pentru convertorul catalitic,
inventat tot de Volvo, a făcut-o în
1976.

În toamnă, odată cu lansarea noii familii de motoare VEA, Volvo va
lansa şi o nouă transmisie automată
cu 8 trepte. Suedezii nu menţionează
dacă ingineria acesteia le aparţine,
sau o vor achiziţiona de la un furnizor,
însă, cel mai probabil cea de-a doua
variantă se va adeveri, întrucât Volvo
cumpără de mulţi ani transmisii de la
unul din giganţii japonezi specializaţi
în producerea lor – compania AISIN.
Toate motoarele pe benzină din
familia nouă vor avea injecţie directă.
De asemenea, Volvo va aplica şi
„turboaspirarea pe nivele”, ceea ce
s-ar putea traduce în turbine cu
geometrie variabilă sau chiar
sisteme biturbo.
V8-urile însă, sunt nişte
dinozauri deja, spun cei de la
Volvo. În noua familie de
motoare suedeze nu se va
regăsi nici un motor V8, pentru că
scandinavii nu mai văd rostul lor în
aceste timpuri. Noile
motoare vor avea valori de cuplu şi
putere atât de generoase, încât va
dispărea orice necesitate de a mai
monta un motor V8
sub capota modelelor
Volvo, zic
suedezii.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
2,349
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!