Porsche a dezvăluit mai multe detalii despre supercarul hibrid 918 Spyder
17 Mai 2013, 13:13
Mult-aşteptatul supercar hibrid Porsche 918 Spyder va fi prezentat în versiunea de serie în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. Începând cu primele teste, Porsche ne-a ţinut la curent cu toate etapele de dezvoltare a supercarului său de top.
Acum a venit timpul pentru a ne demonstra specificaţiile tehnice mai detaliate. Dar până atunci, trebuie să menţionăm, că prototipul din imagini a
primit blocurile optice din faţă şi
din spate, care vor fi montate şi pe modelul de serie, de asemenea se
pot observa capacele rezervorului
şi a celui pentru încărcarea bateriilor, situate opus pe părţile laterale a supercarului - acestea la fel vor fi şi
pe modelul de serie. Mânerele acestui prototip au dispărut de pe portiere şi au migrat în adâncitura alăturată - nu se ştie dacă modelul de serie va adapta aceeaşi soluţie.
Prototipul din imagini mai dispune
şi de un pachet numit "Weissach",
care se caracterizează prin
elemente vizibile din fibra de carbon
(splitter-ul faţă, eleronul spate, rama parbrizului, acoperişul şi oglinzile retrovizoare), dungile de pe caroserie inspirate de maşinile de curse
legendare Porsche, precum 917, stabilizatoare aerodinamice pe bara de protecţie spate şi jantele ultra-uşoare din magneziu.
La interior, pachetul
"Weissach" se deosebeşte
prin tapiţeria din Alcantara,
centuri de siguranţă în 6 puncte, elemente din fibră de carbon în
locul celor din aluminiu şi cureluşe
din piele în locul mânerilor uşilor.
Prin utilizarea unor materiale mai uşoare, înlăturarea vopselii (se foloseşte pelicula) şi a elementelor de izolare fonică, greutatea versiunii 918 Spyder "Weissach" este redusă cu 35 kg la 1640 kg. Porsche a prezentat specificaţiile preliminare, care diferă simţitor de cifrele anterioare.
Astfel, central este montat un propulsor V8 pe benzină de 4,6 litri, care se poate tura până la 9150 RPM dezvoltând 608 CP şi 530 Nm - ingineri Porsche au
reuşit să stoarcă mai mult de 132 CP de pe litru volum! Nu este surprinzător, deoarece motorul se bazează pe cel de pe bolidul de curse RS Spyder din clasa LMP2.
Propulsorul pe
benzină este asistat
de două motoare electrice,
unul pentru puntea faţă şi altul
pentru puntea spate, care dezvoltă
129 şi respectiv 156 CP. Astfel sistemul hibrid totalizează o putere de 887 CP şi un cuplu maxim de 800 Nm.
Aceste cifre sunt mai mici decât celea a concurenţilor hibrizi LaFerrari şi McLaren P1, iar masa lui 918 Spyder este mai mare, dar în regimul electric
acesta va fi capabil să parcurgă 30 km, iar asistarea motoarelor electrice va dura mult mai mult, decât cea a sistemului KERS al adversarilor. În regimul electric, acceleraţia până la
100 km/h va dura mai puţin de
7 secunde, iar viteza maximă va constitui 150 km/h. În regimul hibrid, consumul de combustibil se va situa la nivelul de 3 litri la suta de kilometri! În ceea ce priveşte performanţa absolută, 918 Spyder va fi capabil să atingă prima sută de kilometri în 2,8 secunde, a doua sută în 7,9 secunde, iar 300 km/h în 23 secunde, în timp ce viteza maximă va depăşi 340 km/h.
Aceste cifre sunt atinse în unul din cele cinci regimuri de operare a propulsiei hibride, şi anume în Race Hybrid cu funcţia "Hot Lap", care stoarce tot sucul,













nu numai din propulsorul pe benzină,
dar şi din motoarele electrice şi acumulatoarele litiu-ion, care se pot reîncărca în 4 ore. Încărcare rapidă Porsche Speed Charging Station durează doar 25 de minute!
Şi la nivelul performanţelor, Porsche 918 Spyder este în urma concurenţei, care câştigă la timpii de accelerare până la 200 şi 300 km/h, dar să nu
uităm că merge vorba despre datele preliminare, care ar putea să se schimbe. Mai mult decât atât, concurenţii nu vor putea să se potrivească performanțelor de pe hârtie, atunci când sistemul KERS
nu va avea energie.
Potrivit creatorilor, prototipul 918 Spyder a pus un timp de 7 minute şi 14 secunde pe circuitul Nurburgring Nordschleife, dar acesta nu arată potenţialul deplin, care se va situa mai aproape de 7 minute! La atingerea acestor performanţe ajută şi aerodinamica activă, datorită
eleronului spate
retractabil şi reglabil la diferite unghiuri de atac, şi a prizelor de aer, care se pot închide la fel ca jaluzelele pentru a îmbunătăţi aerodinamica la viteze mari.
Mai jos este prezentat un video
unde jurnalistul britanic Chris Harris
ne povesteşte despre prototipul 918 Spyder în valoare de 20 milioane de lire sterline şi îl pune la încercare pe circuit. Desigur, versiunile de serie vor fi cu mult mai ieftine.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,549
GALERIE FOTO (27 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!