Italienii ne-au arătat cum se creează cupeul Alfa Romeo 4C
14 Iunie 2013, 18:00
Alfa Romeo a dezvăluit câteva secrete despre noua sa bijuterie – cupeul sport 4C cu propulsorul montat central. Stilul şi conceptul 4C reîntoarce acele timpuri pe când
Alfa Romeo construia maşini sport uimitoare, ale căror ADN este prezent şi în noua operă de artă a italienilor. Italienii sunt dispuşi să facă totul,

pentru ca noul Alfa Romeo 4C să domine segmentul maşinilor sport cu preţ rezonabil, dar asta nu înseamnă că tehnologiile folosite în noul model sunt ieftine.
Acesta ne demonstrează şi masa
la gol, care constituie doar 895 kg, făcându-l unul dintre cele mai uşoare maşini produse în timpul de faţă!
Cu 240 CP, storşi dintr-un propulsor de 1,75 litri turbo, raportul greutate la putere constituie 4 kg/1 CP.
Ca urmare, acceleraţie de la zero la 100 km/h durează doar 4.5 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 250 km/h.
Dar ce îl face într-atât de uşor? În primul rând, monococ-ul din fibra de carbon, creat printr-o tehnologie preluată din Formula 1. Ca urmare, greutatea monococ-ului este de numai 65 kg! La monococ se adaugă elementele şasiului din aluminiu, iar apoi sunt încleiate panourile caroseriei, confecţionate dintr-un plastic ultra-uşor (cu 20% mai uşor decât oţelul tradiţional şi chiar mai uşor decât aluminiul), cu acelaşi adeziv, care este folosit în construcţia principalului rival - Lotus Elise. Pentru barele de protecţie şi aripile faţă spate, este utilizat poliuretanul injectat PUR-RIM, popular în industria tuning-ului, care este extrem de flexibil şi, de asemenea, cu 20% mai uşor ca oţelul ştanţat. Discurile de frână sunt create printr-o noua tehnologie, ce asigură o scădere de greutate cu 2 kg de pe fiecare disc,
în timp ce sticla este cu 10% mai subţire şi cu 15% mai uşoară decât cea convenţională. De exemplu, deşi are o formă aerodinamică complexă, parbrizul are o grosime de numai 4 mm!

După asamblarea manuală minuţioasă, care durează de zeci de ori mai mult decât producţia automobilelor convenţionale, fiecare element este testat cu acurateţe, chiar şi monococ-ul este verificat în 400 de puncte, iar etapa finală de testare este un test de 40 km, realizat de piloţii profesionişti de la Maserati.
Şi aceasta deoarece producţia cupeului Alfa Romeo 4C este realizată la uzina Maserati din Modena, Italia, unde vor fi produse până la 3.500 de unităţi anual, 1.000 dintre care vor fi




destinate pieţei din Europa.
Cele mai multe exemplare
vor fi disponibile în SUA,
unde odată cu apariţia
modelului 4C, Alfa Romeo
revine după mulţi ani de absenţă.
Preţul pentru Alfa Romeo 4C porneşte de la 60.000 de euro pentru versiunea "Launch Edition", iar primele
livrări în Europa vor începe în
a doua jumătate a lunii septembrie.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,282
GALERIE FOTO (36 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (3)
Alexei
Rezina, Moldova
la 14 Iunie 2013 - 23:23
Blocurile optice nu-mi plac, cred ca pur-si-simplu nu se leaga de un cupe asa de rafinat. Strica toata malina ept..((
0
0
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 15 Iunie 2013 - 15:28
Ferari low cost xD Superba masina :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 15 Iunie 2013 - 15:55
Parca nu-i rea... dar orikum nu ma impresioneaza tare!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!