Porsche celebrează 50 de ani a modelului 911 cu o ediţie aniversară
5 Iunie 2013, 10:08
Deja nu mai este un secret că în acest an, una dintre cele mai populare maşini sport din lume, Porsche 911, sărbătoreşte aniversarea de 50 de ani.
În 1963, Porsche 911 a debutat la Frankfurt ca Typ 901, dar pentru că Peugeot deţinea toate drepturile pentru denumirile cu un zero la mijloc, germanii au fost nevoiţi să-l redenumească în 911.
Exact 50 de ani mai târziu, pe data de 12 septembrie 2013, la salonul auto de la Frankfurt va fi prezentată versiunea aniversară "911 50th Anniversary Edition", concepută pentru a celebra a 50-a aniversare a legendarului model 911.
Vor fi produse exact 1963 de exemplare (cred că nu trebuie explicat de ce). Acestea vor fi bazate pe versiunea Carrera S, care ca şi modelul 911 clasic, are tracţiune pe puntea spate şi un propulsor boxer aspirat natural.
Chiar dacă şi aminteşte de primul 911 dotat cu un propulsor de 2.0 litri şi 130 CP, modelul 911 modern, în versiunea «50 Anniversary Edition» este de trei ori mai puternic! Acesta este echipat
cu un propulsor aspirat natural în 6 cilindri, de 3,8 litri, ce dezvoltă 400 CP şi permite să accelereze până la
prima sută de kilometri în 4.5 secunde (PDK 4.3 secunde) şi să atingă o viteza maximă de 300 km/h (PDK - 298 km/h). Consumul mediu de combustibil constituie 9,5 l/100 km (PDK - 8,7 l/100 km).
Vizual, ediţia aniversară "911 50th Anniversary Edition" este predominată de accente clasice, precum inserţiile din crom pe prizele de aer faţă,
între blocurile optice spate şi pe grila capacului motorului totul ca pe un 911 clasic. În spate mai este instalat un logo "911 50", oglinzile sunt preluate
de pe modele GT3 911 şi 911 Turbo, jantele sunt de 20 inch, realizate în stilul legendarelor Fuchs, iar aripile spate mai evazate, sunt preluate de la modelele Carrera 4 cu tracţiune integrală.
Versiunea aniversară mai dispune de faruri bi-xenon cu funcţia de cotire în curbe Porsche Dynamic Light System (PDLS), suspensie sport Porsche Active Suspension Management (PASM), precum şi un sistem de evacuare sport.
Pentru modelul aniversar sunt disponibile două culori clasice - bej şi gri, precum şi culoarea neagră opţională.
La fel ca şi exteriorul, interiorul este inundat de elemente clasice. Habitaclul este căptuşit în piele neagră sau maro, iar scaunele sport au inserţii dintr-un un material clasic Pepita, în timp ce cadranele ne amintesc de 911 clasic, prin fondalul lor negru, indicatoarele albe şi cifrele verzi - un adevărat spirit clasic! În habitaclu se regăsesc şi o sumedenie de logo-uri "911 50", şi anume, pe pragurile uşilor, pe tetierele scaunelor, pe inserţia de bord vizavi de pasagerul din faţă, precum şi pe display-urile digitale şi pe turometrul, instalat central.
În Germania, ediţia aniversară Porsche 911 50th Anniversary Edition va fi disponibilă pe 23 septembrie, contra unei sume de 121.119 Euro.