Numai 6 din 12 modele compacte au trecut cu bine impactul sever IIHS
8 August 2013, 11:38
După rezultatele înfricoşătoare ale sedanu-rilor şi crossover-urilor în testul de impact cu acoperirea părţii frontale de 25 la suta la o viteză de 64 km/h, organizat de institutul american IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), a venit rândul să-şi ”încerce norocul” şi automobilele compacte.

Americanii au luat la test 12 automobile compacte, dintre care jumătate au primit râvnitul calificativ Top Safety Pick +. Acest "plus" atribuit denumirii premiului, dă dovadă, că automobilul a trecut cu brio testul sever la impact şi că structura "celulei vitale" este una foarte bună. Premiu Top Safety Pick + este acordat automobilelor care au avut un rezultat bun la 4 dintre celea 5 teste şi la al 5-lea, cel mai sever test, au primit rezultat bun sau satisfăcător.

Testul sever, numit de americani
”Small Overlap Crash Test”, doar
coupe-ul cu două uşi şi sedanul cu patru uşi Honda Civic l-au trecut cu "bine", în timp ce Dodge Dart, Hyundai Elantra (i30), Ford Focus şi Scion tC au primit calificativul "satisfăcător", care, totuşi, le-a permis să obţină
titlul Top Safety Pick +.

În cazul în care structura caroseriei
a modelelor Honda Civic a rămas practic intactă, atunci modelele Chevrolet Sonic (Aveo), Chevrolet Cruze, Kia Soul, Kia Forte (Cerato), Nissan Sentra şi Volkswagen Beetle, nu s-au arătat la fel de bine.

Practic toate cele şase modele care au picat testul au demonstrat o structură slabă a caroseriei - pilonul frontal sa îndoit foarte tare, deformând interiorul habitaclului şi micşorând spaţiul vital pentru şofer, în timp ce volanul s-a deplasat spre dreapta, astfel capul manechinului a evitat airbag-ul şi s-a lovit de panoul frontal, sau chiar de pilonul frontal şi parbriz.
De asemenea, la unele modele, care au picat testul, airbag-ul lateral nu a fost activat la impact sau nu a reuşit să ofere o protecţie adecvată a capului şoferului.

Acest crash-test sever ne demonstrează din nou, că mulţi
producători auto mai au de lucru asupra siguranţei modelelor sale,
care trebuie să ofere o protecţie a şoferului şi pasagerilor în diferite
tipuri de impacturi.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,525
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (6)
GRED
Chişinău
la 8 August 2013 - 14:36
Da ... mai departe to mai multe vor fi...
Se va ajunge la MB modelul ESF... o sa implanteze airbag chiar in capota automobilului in fata si dupa care se va face si pe lateral si masina va deveni un BALON intreg inaintea impactului ca sa-i satisfaca pe toti :)
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 8 August 2013 - 17:06
GRED, am ras pe cinste la postarea ta.....data viitoare cand mai vii in Bucuresti, iti las un nr de tel sa ne intalnim sa bem o bere ....... ma binedispui mereu :))....like.
Intr-adevar ai si tu dreptatea ta. Parca vad cum se va ajunge sa ai airbag si pt nas :))
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 8 August 2013 - 17:07
separat evident :))) acest tip de airbag :))
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 8 August 2013 - 17:09
Hmmm, a observat cv ca la aceste teste fiecare model Honda a punctat de fiecardedata bine ? Prima data chiar mai bn decat Volvo.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 8 August 2013 - 17:16
Inca ceva.....de cat Chevy Sonic ( Aveo ) este o berlina compacta ? Este o berlina subcompacta care concureaza cu fostul Accent, cu Renault Symbol, Kia Rio sedan samd. Nu cumva sa facut o greseala ?
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 8 August 2013 - 17:16
cand*
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!