Acesta e Migaloo M5, un super iaht submersibil, care poate naviga sub apă timp 4 săptămâni şi costă circa 2 miliarde de dolari

9 Aprilie 2024, 22:50
Redacţia PiataAuto.md
Iahturile luxoase reprezintă deja un vârf absolut în ierarhia imaginaţiei despre ce achiziţii ar putea face cineva cu zeci de milioane de dolari, iar uneori şi cu sute de milioane. Dar designerul şi arhitectul Christian Gumpold, tot el şi fondator al companiei Migaloo din Austria, crede că timpurile din jurul nostru se schimbă atât de repede, încât adevăratul apogeu în lumea iahturilor e creaţia sa, Migaloo M5, care e un iaht ultra luxos submersibil, care poate naviga în voie şi pe suprafaţa apei, dar se poate şi scufunda şi timp de 4 săptămâni poate fi un adevărat submarin!
Iahtul are 165,8 metri lungime şi 23 metri lăţime şi e prevăzut pentru 20 de pasageri şi 40 membri ai echipajului. Pentru că e un submarin, e nevoie nu doar de un căpitan, ci şi de personal tehnic, care să poată monitoriza navigarea sub apă, de aici şi cifra de două ori mai mare a oamenilor din echipaj, faţă de invitaţii de la bord.
Ideea acestui iaht submersibil e să poată oferi tot luxul unui iaht convenţional desăvârşit, dar totodată să poată face uz de discreţia unui submarin, oferind un nivel de intimitate pe care niciun alt iaht din lume nu-l poate oferi.
Şi, exact ca un submarin, Migaloo M5 are prevăzute toate sistemele care să-i asigure viaţa autonomă la bord, în regim scufundat, de 4 săptămâni. Fireşte, marea întrebare e cum are loc propulsia acestuia, atunci, or, 4 săptămâni e deja un termen suficient de lung încât să ne gândim la un eventual reactor nuclear mic la bord. Dar nu e cazul, pentru că Migaloo are un sistem relativ obişnuit de propulsie cu motoare diesel generatoare de electricitate şi baterii de stocare a electricităţii pentru o lună de operare aproape staţionară sub apă. Există şi un sistem de generare de oxigen pentru aerul de la bord, deci totul e ca în submarinele moderne non-nucleare.
Migaloo M5 poate naviga la până la 250 metri adâncime. Iahtul are la bord o sală uriaşă de cină, unde încap până la 40 oameni, are o cramă cu colecţie de vinuri, cinema şi un întreg etaj de spa — deci cele 4 săptămâni petrecute la bord nu vor fi plictisitoare.
Iar pentru perioadele de navigare la suprafaţă, iahtul are câteva unităţi pentru jet ski, facilităţi pentru surf, heliport şi chiar şi submarine mici, cu care poţi să explorezi împrejurimile fără a scufunda tot iahtul, care are şi o piscină în aer liber şi care trebuie închisă ermetic înainte de scufundare.
Desigur, când vorbim de eventuali miliardari, care şi-ar permite iahtul şi de cufundări cu întreg iahtul sau cu submarinele, nu putem să nu ne amintim de cazul de anul trecut cu implozia lui Titan al companiei Ocean Gate. Aici austriecii spun că totul ce e certificat la standarde înalte maritime, iar iahtul are proiectată o carenă cu pereţi dubli, pentru un grad avansat de rezistenţă.
Migaloo M5 poate poate naviga cu o viteză de 20 de noduri, sau 37 km/h, când e la suprafaţă şi 12 noduri sau 22 km/h când e scufundat. Autonomia acestui submarin ajunge la 15.000 km, deci e notabilă cât să permită în total luni întregi de călătorii maritime superbe.
Există şi mici probleme, însă. Prima ar fi că acest iaht, prezentat acum, în 2024, costă circa 2 miliarde de dolari, iar preţul e inexact pentru că totul depinde de lista lungă de bifări şi opţiuni pe care o va avea de completat cumpărătorul. Iar un cumpărător pentru acest iaht încă nu există. Iar asta înseamnă că tot ce vedem aici e un proiect tehnic şi digital, cu aprobările necesare făcute şi gata de a fi dat în producţie, dar e cât se poate de clar că nici o companie nu s-ar aventura să construiască un iaht de 2 miliarde fără a avea un cumpărător clar pentru el, care să semneze un contract.
Şi ultima posibilă problemă, sau dimpotrivă — cea mai mare virtute — ar fi că Migaloo M5 pare un vis de o viaţă a lui Christian Gumpold, omul care vorbeşte de peste 8 ani de ideea asta în diverse schiţe şi care a dus-o acum la bun sfârşit în formă de proiect tehnic şi digital şi e gata să preia comanda pentru construcţia unui asemenea mega iaht unic în lume. Acesta spune că Migaloo M5 ar fi practic un buncăr luxos mobil, imun la unele din cele mai mari intemperii pe care le-ar putea întâmpina planeta, pe lângă senzaţia de iaht de lux pe care o garantează. Cine ştie, s-ar putea ca-n timpurile actuale, când mai mulţi miliari îşi construiesc buncăre luxoase, să fie cineva atras şi de ideea acestui iaht submersibil, în care s-ar putea simţi un adevărat căpitan Nemo al timpurilor noastre.
3
61,965
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!