Noul Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid se lansează în Europa, având 10,000 de comenzi de onorat
22 Octombrie 2013, 10:30
Noul Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid se lansează în Europa cu un start frumos de carieră, reuşind să înregistreze 10,000 de comenzi din decembrie 2012, când au fost deschise listele de aşteptare, până astăzi. În luna august a acestui an producţia modelului a luat startul la uzina Okazaki, de lângă Nagoya, Japonia, iar prima ţară europeană care primeşte noul model este Olanda.

Spre deosebire de SUV-ul Outlander cu propulsie tradiţională, inginerii niponi au resetat suspensia versiunii plug-in hybrid pentru ca aceasta să facă faţă mai bine condiţiilor de condus european, cu o tentă mai accentuată spre sportivitate.
Vă amintim că sistemul de propulsie a lui Outlander Plug-in Hybrid este unul desoebit de curios, oferind posibilitatea folosirii lui ca staţie electrică de generare a curentului electric. Bateria de 12.0 kWh a acestuia poate servi drept sursă de
energie pentru activităţi în aer liber sau în cazuri de urgenţe şi calamităţi. Outlander Plug-in Hybrid poate genera 1500W la o tensiune de 230 V, asigurând, practic, funcţionarea timp de o zi a marii majorităţi a aparatelor
electrice. Mai mult ca atât, dacă ulterior va fi folosit motorul pe benzină în rol de generator electric, atunci Outlander PHEV poate servi ca o sursă de energie electrică pe parcursul unei întregi săptămâni cu un singur rezervor!
Atunci când este folosit ca un vehicul normal, totuşi, maşina dispune de o autonomie de 52 km în regim pur electric (măsurată după normele europene), după care motorul pe benzină intervine în propulsarea punţii faţă, dar şi în asigurarea energiei pentru propulsia eventuală a punţii spate. Sistemul de propulsie al lui Outlander Plug-in Hybrid dispune de două electromotoare de 82 CP, montate pe fiecare dintre axe. Motorul de pe puntea faţă dezvoltă un cuplu maxim de 137 Nm, iar cel de pe puntea posterioară – 195 Nm. Motorul pe benzină are
o cilindree de 2.0 litri şi dezvoltă 121 CP şi 186 Nm. Dată fiind noua arhitectură, sistemul de tracţiune integrală a trebuit să fie reinventat de inginerii Mitsubishi. Aceştia au elaborat un sistem care poartă numele Twin Motor 4WD, şi care livrează puterea pe puntea faţă de la motorul cu ardere internă sau de la cel electric, în timp ce puterea punţii spate vine doar de la
electromotorul de acolo. Cele două punţi nu au vreo conectare mecanică sau vreun diferenţial care ar jongla distribuţia între ele. Totuşi, există un sistem electronic care gestionează acest proces, el fiind preluat de la sistemul de tracţiune integrală Super All Wheel Control al lui Lancer Evo X. Există chiar şi un Lock Mode pentru performanţă superioară în offroad.
Noul Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid va indica un consum mixt de 1.9 litri/100 km pentru prima sută de kilometri, unde peste 50 km vor fi parcurşi în regim pur electric. Ulterior, în regim de exploatare ca un hibrid tradiţional, consumul va oscila în jurul valorii de 5.4 litri/100 km. Bateriile lui Outlander Plug-in Hybdri au nevoide de 5 ore pentru o încărcare completă de la o priză domestică, sau 30 minute pentru o încărcare la 80% de la o priză specializată de tensiune înaltă.
În Olanda preţul unui Outlander Plug-in Hybrid porneşte de la 39,990 euro. În Germania preţurile modelului pornesc de la 41,990 euro.
PiataAuto.mdIlie Toma
0
1,995
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!