Şeful Bentley pleacă brusc la Aston Martin, după ce a indicat că vânzările au scăzut datorită sensibilităţii emoţionale ale clienţilor

25 Martie 2024, 11:50
Redacţia PiataAuto.md
O situaţie curioasă are loc în lumea auto în aceste zile, începând cu momentul în care CEO-ul Bentley din ultimii 6 ani, Adrian Hallmark, a explicat public de ce vânzările Bentley au scăzut în anul 2023, pe fundalul unei pieţe puternice pentru maşinile de lux. Acesta a spus că scăderea vine din ceea ce el a numit „sensibilitate emoţională” a clientelei obişnuite Bentley, o parte din care a simţit că într-o perioadă tumultoasă pentru întreaga lume nu e tocmai de bun simţ să-ţi cumperi o maşină de lux opulent. Interpretările declaraţiilor sale nu s-au lăsat aşteptate, întrucât mulţi s-au întrebat dacă ceilalţi, care au cumpărat totuşi un Bentley în 2023, sunt cumva insensibili sau dacă şeful unei companii auto ce produce maşini de lux are totuşi o idee de comunicat în spatele acestor declaraţii aparent surprinzătoare. Ei bine, la scurt timp după acele declaraţii, Bentley a anunţat că CEO-ul său părăseşte compania cu efect imediat, la propria sa solicitare. Iar ulterior Aston Martin a anunţat că Adrian Hallmark va fi noul CEO al companiei.
Foto: Adrian Hallmark, şeful Bentley, care se mută acum la Aston Martin

Pentru Aston Martin e o mişcare logică şi necesară, întrucât actualul şef, Amedeo Felisa, are 78 de ani şi venise la Aston după ce se pensionase de la Ferrari, făcând-o la rugămintea actualului proprietar majoritar, Lawrence Stroll. De atunci era clar că şefia lui Felisa va fi una temporară, de tranziţie, iar ceva timp în urmă Stroll reconfirmase că e în căutarea unui CEO puternic pentru a duce Aston Martin la un nivel următor de excepţie, acum că are asigurată o susţinere financiară atât de consistentă.
Foto: Amedeo Felisa, şeful Aston Martn

Şi adevărul a că Adrian Hallmark, în vârstă de 61 ani, are priceperea şi experienţa necesară pentru a face aceste lucruri. În pofida declaraţiilor sale recente deocheate, acesta a asigurat un progres constant companiei sale pe perioada ultimilor 6 ani, iar scăderile de vânzări pot fi puse mai degrabă pe întârzierea grupului VW de a crea maşini electrice noi de performanţe excepţionale, care să poată fi transpuse în gama Bentley.
Porsche Taycan ar fi putut juca acest rol, eventual, cu un ampatament extins, dar se pare că VW şi-a dorit să creeze o platformă nouă înainte de a face asta, platformă care a întâmpinat multiple probleme şi amânări şi a dat peste cap programul lansărilor de modele şi la Porsche, şi la Audi. Aşa că Bentley, anunţând pensionarea motorului W12 şi totodată întârziind în lansarea de modele electrice — pe care cercetările proprii ale companiei arătau că publicul ţintă al Bentley le aşteaptă cu nerăbdare — a rămas în urma celor de la Rolls-Royce, care au deja modelul Spectre şi capitalizează enorm de pe urma acestuia, atât în vânzări directe, cât şi ca locomotivă de imagine.
Foto: Rolls-Royce Spectre, modelul electric al concurentului Bentley

Şi apoi, dincolo de toate, chiar dacă putea fi nuanţată mai bine, declaraţia lui Hallmak cu sensibilitatea emoţională în ea are o doză de adevăr şi tocmai această doză de adevăr face ca producătorii de maşini luxoase că nu mai vină cu opulenţe exagerate, ci să redefinească luxul prin tehnologii avansate, consistenţă şi grijă faţă de mediu. Şi cum celor de la Bentley le lipsea un model electric până acum, cumpărarea unui imens Bentley W12 de la un producător care începe a avea o imagine de dinozaur o fi plăcută, dar poate să nu dea bine nici pentru imaginea cumpărătorului.
În fine, asta nu înseamnă că misiunea sa la Aston Martin acum va fi mai simplă. Nici Aston n-are niciun model electric în gamă şi e cu siguranţă la ani în urmă în elaborarea vreunui model. Dar există deja un acord prin care Lucid Motors _va fi donatorul de platforme tehnice pentru viitoarele Aston Martin electrice, iar ingineria Lucid e cu 2 etaje mai sus decât ceea ce a lansat acum grupul VW pe Macan Electric cu noua sa platformă.
Prin urmare, Adrian Hallmark va avea misiunea de savura transformarea unor maşini electrice superbe în cele cu design de Aston Martin şi James Bond, ceea ce-i va face până la urmă munca mai uşoară.
Iar cu avantajul imens de a avea o susţinere financiară majoră, cu plusul de imagine care vine acum din Formula 1 de la performanţele echipei Aston Martin de acolo, s-ar putea să asistăm la începutul unei perioade care va fi printre cele mai bune din istorie pentru Aston Martin!
1
14,388
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!