Audi prefaţează luminile laser cu noul Audi Sport quattro laserlight concept
2 Ianuarie 2014, 10:00
Audi a fost cel care a dat tonul folosirii LED-urilor în industria auto, pornind de la încercări în Le Mans, evoluând la implementarea pe modelele de serie, începând cu R8, iar ulterior LED-urile au evoluat de la un simplu decor al luminilor de poziţie până la blocuri optice full LED, ori chiar modele din industrie care vin cu sute de LED-uri şi niciun bec clasic. Acum Audi este pe care să revoluţioneze din nou
această tendinţă, prefaţând luminile laser, cu ajutorul unui nou concept, pe care îl va aduce la un show de electronice din Las Vegas.

Conceptul poartă numele de Audi Sport quattro laserlight concept, şi
este, de fapt, aproape identic cu Audi Sport quattro concept, prezentat în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. Până şi sistemul de propulsie hibridă este identic, cu o putere identică de 700 CP. Audi spune acum că acest concept ar putea
indica un consum mixt de 2.5 litri/100 km, conform normelor americane de standardizare.

Noutarea mare vine, însă, de la tehnologia luminilor, care „lasă în întuneric doar tehnologiile anterioare”, după cum declară Audi. Aceastea combină tehnologia matrix LED cu cea laser. Fiecare bloc optic conţine două elemente trapezoidale – cel exterior având rolul de a asigura lumina pentru faza scurtă pe baza tehnologiei matrix LED. Elementele interioare asigură iluminarea pentru faza lungă cu ajutorul tehnologiei laser, iar elementele de iluminare laser sunt de câteva ori mai compacte şi mai eficiente decât cele LED, măsurând doar câţiva microni în diametru. Aceste elemente vor putea lumina o
distanţă de până la 500 metri în faţa maşinii – cam de 2 ori mai mult decât tehnologiile actuale – şi vor asigura o luminozitate de trei ori mai mare decât cea a LED-urilor! Deci, Audi declară tare şi răspicat – această tehnologie e una remarcabilă şi se va regăsi pe viitoarele modele de serie,
revoluţionând tendinţele lumii auto. Audi intenţionează să doteze iniţial bolidul R18 e-tron quattro din LeMans cu această tehnologie, după care ea va urma calea modelelor de serie.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
2,220
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (7)
Vetrici
Chişinău
la 2 Ianuarie 2014 - 10:31
am dorit să încep acest anu cu TOYOTA este mai bunp, dar am dorit să nu fiu răutăcios.
o să fie interesantă iluminarea cu laser, deja sunt curios să văd așa ceva.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 2 Ianuarie 2014 - 13:14
Mdea, ca de obicei va prezentam numai avantajele....
dezavantajele va lasam sa le descoperiti cand o pietricica va "indrazni " sa loveasca acest far din ''razboiul stelelor''.
1
1
Vetrici
Chişinău
la 2 Ianuarie 2014 - 15:32
La Mulți Ani Robert!!!! bucuros să văd că scrii din nou comentarii frumoase la adresa Brand-urilor germane.
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 3 Ianuarie 2014 - 16:37
LMA Vetrici! Te-ai trezit dupa ''beutura'' de revelion ? Sau pt matale nu s-a terminat inca ?Sanatate maxima si spor in munca pe acest an!
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Ianuarie 2014 - 17:20
ma intreb: daca vor fi de 3 ori mai efective si vor ilumina o distanta mult mai mare, atunci nu vor inkurca celorlalti soferi din trafik?
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Ianuarie 2014 - 19:26
@VB,

Normal (cica), acest sistem vine cu faruri automate care obturează lumina pe traficul din sens opus fără a fi nevoie de acțiunea celui de la volan. Atfel spus, tu nu ești deranjat absolut deloc de mașina care vine din față, pentru că fasciculul său de lumină e activ exclusiv în fața sa pe șosea atât timp cât senzorii "citesc" mașini din sens opus. Dar ca deobicei ei prezinta numai avantajele, dezavantajele unde sunt ?? Sau nu vor sa ''isi pateze imaginea''?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 7 Ianuarie 2014 - 23:42
Robert: si kare ar fi dezavantajele? pretul ridicat la deservire sau e vreun dezaventaj pe plan tehnic?
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!