Primul SUV-coupe al celor de la BMW, sau Sport Activity Coupe, după cum îi spun bavarezii, a ajuns la cea de-a doua generaţie. Noul BMW X6 vine să continuie designul extravertit al predecesorului său, punând un accent şi mai puternic pe performanţe convingătoare şi alură de lux.
Dacă la lansarea primei generaţii BMW X6 mulţi se întrebau cât de bună e ideea bavarezilor de a lansa un SUV cu o asemenea siluetă, atunci vânzările de peste 250,000 de unităţi ale primei generaţii au spulberat orice presupuneri ranchiunoase.
Noua generaţie a crescut uşor în dimensiuni, deşi silueta sa recognibilă
a rămas neschimbată. Creşterea cu 3 cm în lungime se datorează profilărilor noi ale designului fronal şi ale posteriorului, în timp ce ampatamentul a rămas neschimbat, noul X6 făcând uz, ca şi fratele X5, de platforma tehnică perfecţionată a generaţiei precedente. Prezenţa sportivă va fi
accentuată de profilarea mai agresivă a barei de protecţie faţă, de noua formă a blocurilor optice, unite cu calandrul, dar şi de jantele foarte mari. Mărimea incipientă a jantelor pentru noul BMW X6 este de 19 ţoli! Farurile bixenon sunt oferite standard, iar opţional se pot bifa farurile full LED.
Noul X6 debutează în trei motorizări xDrive30d, xDrive50i şi xDrive M50d toate oferite standard cu transmisia automată cu 8 rapoarte. În cazul motorizării xDrive30d, motorul cu 6 cilindri în linie şi-a crescut puterea până la 258 CP, iar cuplul maxim
atinge valoarea de 560 Nm. Versiunea triturbo a aceluiaşi motor, instalată sub capota motorizării M50d, dezvoltă aceeaşi putere de 381 CP şi un cuplu maxim de 740 Nm. Motorul V8 de 4.4
litri de sub capota versiunii xDrive50i dezvoltă acum 450 CP şi 650 Nm, catapultând SUV-ul până la prima
sută în doar 4.8 secunde! În primăvara anului viitor va fi lansată şi motorizarea xDrive35i, cu 306 CP la activ, dar şi xDrive40d, cu 313 CP în arsenal. Cel mai probabil, propulsorul de 2.0 litri diesel nu-şi va găsi locul sub capota lui
X6, spre deosebire de X5, la fel ca şi o eventuală versiune cu tracţiune pe două punţi. BMW X6 pune un accent mult mai evident pe lux, iar eventuale versiuni entry-level ar fi incompatibile cu filosofia sa.
Viitorii clienţi se vor bucura de un interior cu materiale de calitate formidabilă, condimentat cu tot soiul de tehnologii moderne. Tapiseria din piele, de altfel, este standard pentru noua generaţie BMW X6. Cumpărătorii, însă, vor trebui să-şi aştepte livrările cel puţin până în luna decembrie a acestui an, atunci când primele exemplare ale modelului vor ajunge în showroom-uri.
S-au stricat cu totii nemtii istia! Cum Mercedes nu mai are imaginatie si face C ca S tot asa si aistia fac X5 = X6. Noroc ca i-au taiat coada, ca de altfel chiar nu le mai deosebeai. Totusi e mai frumos decat uratenia pe care vrea s-o promoveze MB in clasa asta, chiar daca sunt de acord ca primul x6 arata mai bine.
2
2
dima
Chişinău
la 6 Iunie 2014 - 10:50
Valeriu nu arata C class ca S calass, eu tot asa credeam pina nu leam vazut in realitate, C class mai mult seamana a Renault :)))) si sint de acord generatiile precedente aratau mai bine sau mai bine zis mai sport, prea le-au imblinzit:))))
0
3
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 6 Iunie 2014 - 11:54
Mai mult e un facelift decît o nouă generație,dar oricum arată bine.
0
2
Valeriu
Chişinău
la 6 Iunie 2014 - 12:41
Dima, aprecierea ta fata de C merita atentia!!! :)) Bine ca nu ai zis ca seamana a Dacia! Astept si eu sa vad vreunu' ca sa pot sa te corectez, daca ai gresit. Cel putin din poze arata ca baby S, asa cum vor sa sugereze cei din Stuttgart.
0
0
Christian
Chişinău
la 6 Iunie 2014 - 13:14
dapui x6 e un fel de x5 doar ca e coupe , voi ce ati asteptat ? sau vreti sa ziceti ca x5(e70) si x6(e71) nu seamana ?
Mie tot nu-mi place cum arata. Deja X5 e mai frumusel.
1
1
Cyber
Briceni, Moldova
la 6 Iunie 2014 - 16:08
Nu am de ce sa-i judec pe unii... dar mie imi place mai mult acest X6 de cat ultima generatie a lui X5. Contrastul de culori ce e folosit la scaune si nu doar, arata foarte bine...