Premieră: noua Mazda MX-5!
4 Septembrie 2014, 07:38
Doamnelor şi domnilor, cel mai popular roadster din toate timpurile a ajuns la o nouă generaţie! De 25 de ani încoace Mazda MX-5 stă pe
piedestalul pasiunii pentru condus a maşinilor sport uşoare, iar astăzi inginerii Mazda ne prezintă următorul capitol în istoria ei!
Noul MX-5 aduce o interpretare foarte condimentată a noii filosofii de design KODO. Condimentele sunt fireşti, însă, atunci când vorbim de un veritabil model sport, nu? Deşi anterior existau nişte presupuneri de design care combinau oarecum faţa Mazdei3 cu silueta lui MX-5, niponii ne-au
demonstrat că nu s-au limitat la simpla lipire a unei grile pe un nou model. Noua Mazda MX-5 vine cu o puternică identitate proprie şi o privire ascuţită, care aduce un puternic contrast de stil şi dinamism. Proporţiile recognibile ale maşinii au fost păstrate, dar parbrizul a fost mutat mai spre spate, în timp ce înălţimea capotei a fost redusă. De fapt, nu e prea corect să spunem că parbrizul a fost mutat spre spate, ci montanţii care-l susţin, în timp ce
zona mediană a rămas în aceeaşi poziţie, astfel parbrizul devenind mult mai panoramic.

Şi motorul amplasat longidudinal sub capotă are acum o poziţie mai avansată spre centrul maşinii, iar o mulţime de elemente de ranforsare a pieselor exterioare ale caroseriei sunt
realizate din aluminiu. Toate aceste modificări îi conferă noii generaţii MX-5 o distribuţie ideală de 50:50 a greutăţii între axe. Per total, noua generaţie a „slăbit” cu 100 kg în raport cu generaţia precedentă!

Mazda MX-5 a păstrat şi plafonul textil, mecanismul de pliere a acestuia
devenind de asemenea mult mai uşor. Perfecţionarea aerodinamică a maşinii promite să garanteze o plăcere supremă de condus atât cu plafonul închis, cât şi cu el coborât. Iar designul interior a fost conceput, după cum spun niponii, să aducă un zâmbet de satisfacţie pe faţa celui de la volan, provându-i inima la un puls accelerat încă înainte de a porni motorul. Un
astfel de element de inspirare îl constituie inserţiile din partea superioară a panourilor portierelor,
vopsite în culoarea caroseriei, creând astfel efectul trecerii exteriorului spre interior, ştergând hotarele dintre habitaclul maşinii şi peisajele din jur! Sună intrigant, ce mai, mai ales pentru o sportivă pasională precum Mazda MX-5!
Şi să nu credeţi că cei de la Mazda au uitat de filosofia accesibilităţii şi simplităţii sincere, dar cu un substrat ingineresc cu totul special. Nu, designerii nu şi-au luat zborul în cosmos cu jante de 20 de ţoli, ci oferă o dimensiune standard cât se poate de accesibilă şi eficientă pentru jante şi anvelope – de 16 ţoli. Mai exact, anvelopele standard vor avea mărimea 195/50 R16! Iar asta înseamnă costuri foarte accesibile, dar şi multă distracţie în condus datorită unei lăţimi
neexagerate a anvelopelor! Se pare că drifturile vor fi foarte posibile cu niţică străduinţă! Pentru că, evident, şi tracţiunea spate a fost păstrată!

Mazda MX-5 va primi doar motoare pe benzină de generaţie nouă, din seria SKYACTIV-G. Inginerii niponi nu dau deocamdată caracteristici exacte ale
acestora, dar menţionează că toate motoarele au fost special adaptate pentru filosofia şi stilul noului MX-5. Roadsterul nipon va beneficia de o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, precum şi una automată, cu acelaşi număr de rapoarte.
PiataAuto.mdIlie Toma
2
2,454
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (7)
GRED
Chişinău
la 4 Septembrie 2014 - 09:54
Bravo!
O legenda adevarata! Si povestea continua!
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 4 Septembrie 2014 - 11:08
Din spate seamana a Jaguar ))
1
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 4 Septembrie 2014 - 11:13
Imi place mult cum arata. Plus la aceasta, ma impresionat si cum au distribuit greutatea intre axe 50:50, putine autoturisme au acest PLUS. Aceasta ii va oferi o manevrabilitate de invidiat.

Bravo!
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 4 Septembrie 2014 - 11:54
Dodge Viper SRT GTS are 50:50
1
1
Valeriu
Chişinău
la 4 Septembrie 2014 - 14:43
Degraba vedem blondele din Chisinau in asa jucarii...
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 4 Septembrie 2014 - 20:32
Imi pare ca va fi 1.8 125cp
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2014 - 20:28
Imi place cum au pozitionat motorul, in spatele puntii fata....aviz Mertzedes :D
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!