Toyota Motor Corporation părea încăpăţânat să producă maşini într-o manieră mai detaşată de ultimele tendinţe ale lumii auto maşini foarte bune şi fiabile de altfel, care se bucurau şi se bucură în continuare de popularitate, că nu în zadar producătorul nipon se află în topul giganţilor. Dar managerii buni nu aşteaptă vremuri apocaliptice pentru a reacţiona, aşa că Akio Toyoda, preşedintele Toyota, a anunţat că
schimbările radicale şi rapizi în tabloul industriei auto nu mai permit companiei pe care o conduce să gândească la fel de convenţional şi să poată avea creşteri sustenabile mai departe. Toyota se află la o intersecţie majoră în istoria sa, în care va începe să-şi construiască strategia pe baza unui nou model de business şi de inginerie.
Aşa că inginerii Toyota au anunţat trecerea la o nouă platformă tehnică
modulară, numită TNGA, abreviere care se descifrează ca Toyota New Global Architecture. Această nouă platformă va sta la baza majorităţii viitoarelor modele ale mărcii, fiind gândită pentru a fi mai uşoară, mai performantă, mai agilă şi mai dinamică. Arhitectura noii platforme va permite adăpostirea a tot soiul de tipuri de propulsie, inclusiv renumitele sisteme hibride, în care Toyota s-a specializat de-a binelea. În următoarele perioade vor fi anunţate şi o mulţime de motoare noi cu propulsie tradiţională, multe dintre care vor adopta principiul turboaspirării. Toyota a semnalat cât se poate de clar adoptarea ideii motoarelor turbo pe noul Lexus NX, iar acel motor nu a fost decât un început modest, faţă de avalanşa de noutăţi care vor urma. Prin tehnologii noi aplicate pe noua platformă, o mulţime de componente, precum bateriile, generatoarele, motoarele electrice au fost reduse în dimensiuni şi greutate, beneficiind de amplasări inteligente, astfel reducându-se greutatea totală şi sporindu-se eficienţa noilor modele.
Primul vehicul construit pe noua platformă modulară va fi unul de talie medie, cu tracţiune faţă, care urmează a fi lansat în acest an. Această sugestie e oarecum confuză, pentru că modelul tradiţional de clasă medie a mărcii, Toyota Avensis, tocmai a fost lansat într-o nouă generaţie, dar este construit pe platforma tehnică a generaţiei precedente. Un alt model de segment mediu, de această dată din lumea crossover-elor, este RAV4, dar este puţin probabil ca el să fi fost caracterizat ca unul cu tracţiune faţă de creatorii săi. Informaţiile detailate rămân, deocamdată, o enigmă, dar este cert că noua platformă va putea fi folosită şi