International Engine of the Year 2015: BMW surclasează pe cei de la Ford în lupta pentru titlul celui mai bun motor din lume!
18 Iunie 2015, 19:07
Trei ani la rând, 2012, 2013 şi 2014, cei de la Ford au dominat concursul International Engine of the Year (Motorul Anului) cu al său propulsor 1.0 EcoBoost. Anul acesta însă, dominaţia celor de la Ford a luat sfârşit, titlul cel mare revenind inginerilor BMW!
Bavarezii au surclasat micuţul Ford 1.0 EcoBoost cu un motor, de fapt, cu o propulsie hibridă care stă la baza super-car-ului hibrid BMW i8! Pentru bavarezi aceasta este a 7-a victorie în acest concurs, anterior BMW obţinând râvnitul premiu în anii 2001, 2002, 2005, 2006, 2007 şi 2008. Dar să luăm la rând câştigătorii în fiecare din clase!

Motorul Anului

Marele titlu, cum am menţionat mai sus, l-a obţinut unitatea hibridă regăsită pe BMW i8, care este formată dintr-un benzinar turbo de 1.5 litri şi 3 cilindri (231 CP) şi un motor electric instalat pe puntea faţă (132 CP) care însumează 363 CP. Această propulsie a fost lăudată pentru performanţele sale copleşitoare combinate cu un consum şi emisii extrem de reduse. Pe locul secund, la 160 de puncte diferenţă, se află propulsorul Ford 1.0 EcoBoost, iar pe trei vine propulsorul turbo de 1.2 litri în trei cilindri a celor de la PSA Peugeot-Citroen.
Sub 1.0 litru

În această categorie domină Ford cu al său propulsor EcoBoost în trei cilindri de 999 cm. cubi, care este lipsit
practic de vibraţiile caracteristice motoarelor în 3 cilindri. Pe locul secund se află unitatea turbo de 999 cm. cubi în trei cilindri a celor de la
Opel care se regăseşte sub capota lui ADAM şi noua Corsa. Locul trei îl ocupă range-extender-ul în 2 cilindri de 647 cm. cubi care generează electricitate la bordul lui BMW i3 REX.
De la 1.0 la 1.4 litri

Aici domină noul propulsor turbo de
1.2 litri în trei cilindri a celor de la PSA Peugeot-Citroen, pe doi şi trei se află
propulsorul celor de la Volkswagen,
1.4 TSI, în două ipostaze diferite - cu sistem dublu de turboaspirare (turbină
+ compresor mecanic) şi în versiunea hibridă pentru modelele hibride Volkswagen Golf GTE şi Audi A3 e-tron.
De la 1.4 la 1.8 litri

În această categorie primul loc iarăşi îl cucereşte unitatea hibridă de pe BMW i8, iar pe doi şi trei se află unitatea 1.8 TFSI de la Audi şi vechiul benzinar turbo de 1.6 litri creat în parteneriatul dintre BMW şi PSA Peugeot-Citroen.
De la 1.8 la 2.0 litri

Pe primele trei poziţii sunt clasate propulsoare cu cilindree exact sub
2.0 litri volum. Primul loc l-a obţinut detaşat motorul de 360 CP
Mercedes-AMG care propulsează versiunile „hot” a compactelor create pe platforma lui A-Class – A 45 AMG, CLA 45 AMG şi GLA 45 AMG. Pe locul secund se situează un alt motor destinat versiunilor „fierbinţi”, dar
regăsit la modelele mărcilor din cadrul grupului Volkswagen – 2.0 TFSI cu puteri cuprinse între 180 şi 280 CP. Încheie podiumul propulsorul diesel de 2.0 litri a celor de la BMW care se regăseşte şi pe modelele MINI.
De la 2.0 la 2.5 litri

Deja al cincilea an consecutiv această categorie este dominată de superbul benzinar în 5 cilindri în linie 2.5 TFSI
care este instalat sub capota celor mai picante compacte Audi – TT RS, RS3 şi RS Q3. Locul secund îl ia unitatea
diesel de 2.2 litri a celor de la Mazda, iar pe trei vine propulsorul Ford 2.3 EcoBoost cunoscut după modelele Mustang şi Focus RS.
De la 2.5 la 3.0 litri

Pe primele două poziţii vin motoarele picante TwinPower Turbo cu 6 cilindri
în linie şi 3.0 litri volum a celor de la BMW care propulsează versiunile dinamice M3/M4 şi alte modele de top
bavareze. Pe a treia poziţie iată vine şi un propulsor Porsche de 2.7 litri volum regăsit pe Boxster şi Cayman.
De la 3.0 la 4.0 litri

De la această categorie începe artileria grea. Al treilea an consecutiv aici domină gustosul V8 Biturbo de 3.8 litri a celor de la McLaren, pe locul secund
vine V8-ul BiTurbo de 4.0 litri de la Mercedes-AMG regăsit sub capota astfel de modele ca AMG GT/GT S,
C 63 AMG/C 63 S AMG şi G 500 4x4²,
în timp ce pe trei s-a stabilit unitatea de 3.8 litri aspirată natural a celor de la Porsche, cu care se mândresc astfel de „jucării pentru circuit” precum 911 GT3 sau Cayman GT4.
Peste 4.0 litri

Adevăraţii mastodonţi se regăsesc anume aici unde este scoasă limita de cilindree. Astfel, prima poziţie al doilea an la rând o ocupă Ferrari cu V8-ul de
4.5 litri aspirat natural care curând va fi scos din producţie, dar care şi astăzi bucură auzul cu tocmai 605 CP pe versiunea 458 Speciale. Pe doi vine
imensul V12 a celor de la Ferrari de 6.3 litri, iar pe trei brutalul V8 BiTurbo de 5.5 litri a celor de la Mercedes-AMG.
La fel ca şi în anii precedenţi sunt categorii separate pentru cele mai bune motoare noi, motoarele „verzi”
şi motoare de performanţă.

Debutantul acestui an care urcă pe prima poziţie este aceeaşi unitate hibridă a modelului BMW i8, pe doi din
Affalterbach vine propulsorul de 4.0 litri V8 BiTurbo şi pe trei primul propulsor Ferrari din noua eră a turboaspirării care se regăseşte sub capota noii California T – 3.9 V8 Biturbo.
În categoria motorului „verde” din nou domină propulsia electrică a Teslei Model S, pe doi vine propulsia hibridă
de pe BMW i8, iar pe trei propulsia electrică de pe BMW i3.

Şi în final, propulsorul de performanţă al doilea an consecutiv este numit V8-ul de 4.5 litri a celor de la Ferrari, pe doi şi trei fiind clasate unităţile a celor de la Mercedes-AMG (4.0 litri V8 BiTurbo) şi Porsche (3.8 litri aspirat natural).
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
2,421
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!