motor de 1.8 litri şi tracţiune faţă, nu integrală. E de înţeles, deci, de ce maşina mea curentă are un consum un pic mai mare. Însă, eu consider că atunci când călătoreşti într-un asemenea confort şi în asemenea siguranţă, consumul de combustibil trece pe planul doi.
Noile automobile sunt burduşite cu tehnologii noi, care de care mai complexe. Din experienţa Dvs., vă ajută acestea cu adevărat să vă simţiţi mai bine în condus, la bord?
În Germania, tot în cadrul ADAC, am trecut un curs de şofat fără accidente, în cadrul căruia am fost instruit în tehnici avansate de condus, de trecere sigură a virajelor ţinând cont de distribuţia maselor maşinii, de traversare sigură a zonelor lunecoase, în dependenţă de tipul tracţiunii, etc. Pe RAV4 sistemele electronice şi tehnologiile fac toată această treabă pentru tine. E şi bine şi nu prea în acelaşi timp. De multe ori în condiţii mai dificile am sesizat intervenţii foarte discrete ale sistemelor electronice, menite să evite ajungerea în situaţii de pierdere a aderenţei, iar aceste intervenţii inteligente ar putea să-i salveze pe mulţi şoferi mai puţin experimentaţi. În acelaşi timp, prezenţa acestor sisteme nu trebuie să trezească euforia celui de la volan, pentru că în anumite viraje nici aceste tehnologii nu ar mai putea salva o situaţie
periculoasă. Eu zic că niciun şofer nu trebuie să se încreadă nelimitat în tehnologiile de la bord, dar să fie, totuşi, întotdeauna stăpân pe situaţie. Să fie şofer, nu pasager la volan, cu alte cuvinte.
Există elemente la bordul lui
Toyota RAV4 pe care Dvs. le-aţi îmbunătăţi?
Da, eu aş îmbunătăţi sistemul de încălzire a maşinii pe timp de iarnă. Pe
modelul precedent acel sistem era mai puternic, însă pe modelul actual am impresia că sistemul a fost gândit pentru o climă ceva mai puţin friguroasă. Iarna trebuie să aştepţi un pic mai mult pentru ca habitaclul să devină mai cald. Ştiu, însă, că Toyota reacţionează foarte rapid la criticile şi sugestiile din partea clienţilor. La generaţiile anterioare ştiu că mulţi clienţi se plângeau pe amplasarea roţii de rezervă pe hayon, greutatea roţii acţionând ca o sarcină suplimentară asupra uşi spate,