Mercedes-Benz prezintă tehnologiile viitorului E-Class
8 Iulie 2015, 10:38
Conform celor de la Mercedes-Benz, viitorul E-Class care va debuta la Detroit în ianuarie lui 2016, va fi mai tehnologizat decât vârful de gamă, S-Class. Totodată, producătorul german a dezvăluit blocurile
optice şi silueta camuflată al noului E-Class ceea ce ne dă de înţeles, că
designul viitorului model va fi ceva mediu între C-Class şi S-Class.
Dar să trecem la tehnologii.
Dacă tot am atins blocurile optice, trebuie să menţionăm că cele din faţă utilizează 84 elemente LED individuale care se vor putea adapta în condiţiile de noapte fără a orbi conducătorii maşinilor ce vin din întâmpinare şi pe cei care se deplasează în faţă.
Sistemul Car-to-X va oferi comunicarea automobilelor Mercedes-Benz între ele pentru a alerta alţi conducători despre un accident, condiţii nefavorabile meteorologice sau alte pericole,
prin intermediul unei baze de
date stocate pe serverul Cloud.

Dacă conducătorul noului E-Class nu va putea evita accidentul, maşina de una singură va frâna şi chiar va putea manevra datorită sistemului Evasive Steering Assist, pentru a evita impactul cu alte vehicule sau chiar cu pietonii, ca mai apoi să revină pe banda sa. Pentru a fi posibil acest lucru, noul E-Class va fi echipat cu 5 camere (laterale, frontale şi spate), la fel şi
12 senzori ultrasonice şi 5 radare, pentru a acapară totul ce se
petrece în jurul maşinii.
Noul E-Class va putea „vedea” automobilele care vin perpendicular mişcării şi sunt vizibile conducătorului doar cu câteva secunde înaintea impactului. Sistemul va anunţa conducătorul despre pericolul unui impact lateral, iar dacă acesta şi va surveni, noul E-Class va proteja şi
mai bine pe cei de la bord în timpul impactului lateral, datorită noilor scaune care sunt echipate cu
airbag-uri speciale, ce sunt umflate lateral pentru a mişca corpul pasagerului spre centrul automobilului astfel îndepărtându-l de uşă şi sporind şansele de supravieţuire. În timpul unui impact frontal o protecţie mai bună vor oferi centurile de siguranţă cu airbag-uri integrate care sporesc suprafaţa centurii astfel repartizând mai bine forţele pe toată cutia
toracică, fără a le concentra
într-o regiune astfel diminuând riscul traumelor. Şi mai senzaţională este funcţia Pre-Safe Sound care acţionează un sunet puternic prin boxele sistemului audio cu câteva clipe înaintea impactului, ceea ce contractă anumiţi muşchi în ureche astfel protejând urechea internă de la sunete survenite în momentul impactului şi acceleraţiile pe care le dezvolt capul în acel moment. Foarte ingenios!
Pentru a spori confortul la bord, noul Mercedes-Benz E-Class va conduce practic de unul singur pe magistrală, menţinând viteza legală şi distanţa între vehicule la viteze de până la 200 km/h, având grijă şi de direcţie în curbe cu un unghi nu foarte mare. În fine, E-Class nu va fi un automobil
autonom, iar conducătorul va trebui să ţină cel puţin o mână pe volan.
Totuşi, noul E-Class va avea „autonomie”, spre exemplu, în timpul parcării într-un loc îngust sau într-un garaj. Conducătorul va putea opera o parcare autonomă prin intermediul
unui smartphone, ne aflându-se în
acel moment la volan! Da, astfel de „mişcări” le poate executa şi noul BMW Seria 7 prin intermediul cheii inteligente, dar E-Class va putea şi
să manevreze cu direcţia, ceea
ce bavarezul nu poate.
Mai mult decât atât, noul
E-Class nu va avea nevoie de cheie pentru a fi descuiat sau pornit! Prin intermediul aceluiaşi smartphone, conducătorul va putea intra în maşină şi o va putea porni!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,837
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!