ZF a dezvoltat un sistem de propulsie hibridă pentru automobilele accesibile

Compania germană, producătoare de componente şi sisteme auto, inclusiv cutii de viteze pentru cei mai mari producători auto de talie mondială, a prezentat un nou sistem de propulsie hibridă de producţie proprie, destinat automobilelor accesibile, care să sporească eficienţa acestora, dar să păstreze preţul accesibil.
Sistemul a primit denumirea eAMT. Pentru a prezenta posibilităţile şi avantajele tehnologiei, germanii au dotat cu acest sistem un SUV de model Renault Duster, destinat pieţei indiene (în India modelul este comercializat cu sigla Renault). Important este, că sistemul este instalat pe automobilele cu tracţiune pe puntea faţă, astfel încât motorul electric se amplasează pe puntea spate, iar ulterior automobilul pentru perioade scurte de timp şi în anumite situaţii devine unul cu tracţiune integrală.
Cuplul dezvoltat de motorul termic este transmis spre puntea faţă prin intermediul unei cutii robotizate simplificate la maxim, cu un singur ambreiaj, aceasta fiind, de fapt, o cutie manuală, transformată în una automată, ambreiajul fiind acţionat electronic. Printre avantajele acestui tip de cutii sunt costurile mici de producţie, însă printre dezavantaje se enumeră fiabilitatea ambreiajului şi bruscările în timpul schimbării treptelor. Sistemul de propulsie hibridă eAMT vine să soluţioneze problemele acestui tip de cutie. Astfel, motorul electric este pus în funcţiune în timpul accelerărilor, şi imediat în timpul schimbării treptelor, astfel încât bruscările sunt excluse – motorul electric de pe puntea spate este conectat electronic la unitatea de control al cutiei robotizate.
Sistemul eAMT dispune de toate calităţile, pe care le posedă o propulsie hibridă modernă, în acelaşi timp. Şoferul va putea alege unul dintre mai multe regimuri de condus, automobilele vor putea rula doar cu motorul electric, atunci când cel termic este oprit pentru perioade scurte de timp, inclusiv în ambuteiaje, iar sistemul de frânare poate recupera o parte de energie.
Germanii nu au anunţat termenii apariţiei sistemului eAMT pe piaţă şi nici preţul acestuia. Iniţial sistemul ar putea fi disponibil pe piaţa din India, pe modele din segmentul ultra-bugetar, precum Renault Kwid, pentru ca ulterior să-şi facă apariţia pe alte pieţe, inclusiv cea europeană.
0
1,819
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!