Estimat la 1.2 miliarde euro, Dacia este numit cel mai valoros brand din România
12 Iulie 2018, 17:24
Compania de consultanță Brand Finance a publicat lista celor mai valoroase branduri românești. Dacia a fost estimată la 1.243 miliarde euro, producătorul din Mioveni devenind, astfel, cel mai valoros brand din România, depășind companii precum Petrom și Dedeman.
Potrivit studiului publicat de Brand Finance, Dacia a reușit să-și mențină supremația în topul celor mai valoroase branduri române, înregistrând o creștere de 2% comparativ cu anul precedent. Totodată, producătorul din Mioveni a devastat cu mult celelalte branduri din top, pe al doilea loc fiind poziționat magazinul web eMAG, a cărui valoare a constituit "doar"
458 milioane euro, aproape de 3 ori mai puțin, deci.
Cea de-a treia poziție a fost ocupată de Dedeman cu o valoare de brand de 304 milioane euro. Retailerul de bricotaj a înregistrat o creștere spectaculoasă cu anul precedent de 47%. Locurile 4 și 5 au fost ocupate de brandurile Petrom și, respectiv, Digi.
La realizarea studiului, Brand Finance a luat în calcul mai mulți factori, însă practic valoarea estimată a brandului este prețul lui pe piață, în cazul în care actualul proprietar ar decide să vândă în întregime compania. Totodată, calculul nu include activele sau rezervele financiare ale companiei.