Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

Sistem de frână cu tamburi sau disc? Cum funcţionează şi care e mai eficient?

Cei mai mulți dintre noi știu probabil cum funcționează sistemul de frânare cu disc. După apăsarea pedalei de frână, cilindru principal pompează lichidul de frână în jos spre etrierul de frână, unde unul sau mai multe pistoane apasă cele două padele şi mulţumită forţei de frecare maşina încetineşte. Simplu și efficient nu?
Dar cum funcţionează sistemul de frână cu tamburi ?

Folosirea acestor tehnologii mai arhaice de frânare este, fără îndoială ceva mai puțin cunoscut, ţinând cont de faptul că utilizarea acestora a scăzut de-a lungul anilor, fiind instalat pe mașini mai ieftine, cu motoare mici şi slabe.
Procesul începe la fel, cu lichidul de frânare care se îndreaptă spre cilindru principal. În locul unui etrier, fluidul de frână intră într-un dispozitiv denumit cilindrul de frână, situat în interiorul tamburului de frânare din fontă.

Lichidul împinge două pistoane în interiorul cilindrului, forțând perechea de saboţi să acţioneze asupra suprafeţei din interior a tamburului de frână. Deoarece tamburul este atașat la butuc, forţa de frecare generată apoi încetinește rotația roții.

O prujină așezată între cele două pistoane și una între saboţi, asigură că totul revine la poziția inițială odată ce pedala de frână este eliberată.
Deoarece saboţii acţionează pe toată suprafaţa interioară a tamburului, forța de frânare
generată de o frână cu tambur este mai mare decât cea a unei frâne cu disc de aceeași dimensiune.

Sistemul de frâne cu tambur, prin urmare, este mai uşor, şi mai ieftin în producţie decît acel cu disc.

Sistemul de frână cu tamburi însă nu este aşa de eficient la capitolul răcire, din cauza mecanismului său de tip închis el este mult mai tare supus riscului de supraâncălzire decât cel cu disc.

În ciuda faptului că mecanismul de frână cu tamburi este mai durabil decât cel cu disc, în acelaşi timp e şi mai capricios la întreţinere, motiv din care producătorii de maşini contemporani, folosesc sistemul de frână cu disc.
0
340
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!